Toon posts:

processor wil niet doorstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, erg opmerkelijk:
Mijn bord is een ABIT Be6-2.2 en mijn processor een Celeron 1Ghz.

Als ik mijn systeem aanzet start het systeem niet op, de hard disks gaan niet aan, de rest krijgt wel stroom; de monitor blijft knipperen. Als ik mijn processor eruit trek heb ik hetzelfde, alleen starten dan WEL de hard disks op, maar het systeem doet verder niks natuurlijk.

Als ik nu mijn oude 300a Celeron erin stop doet ie het prima en na wat gepiel wil mijn Celeron 1Ghz het daarna ook wel weer doen. Maar de volgende dag als ik mijn pc weer opstart zit ik weer met hetzelfde probleem. Op een gegeven moment wilde mijn BIOS ook niet meer dan 1.5V aangeven. Afijn, Celeron 300a er weer in en pc weer aan/uit zetten en de 1Ghz weer erin en toen had ik wel weer gewoon dat ik tot 2.0V kon gebruiken.

Ik snap er niets van ik heb het hele systeem gestript en de alles werkt prima maar er is iets met de processor of kan het iets met het mainboard zijn. De voeding is het ook niet die heb ik gewisseld en er veranderde niks.

Iedereen met advies of tips over dit hoogst opmerkelijke probleem reageer aub.

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

rma? (= garantie)

Verwijderd

Topicstarter
Ja garantie, maar dan moet ik wel weten WAT het probleem is :)

Op mijn Celeron 1Ghz heb ik nog garantie dat ding is pas 7 maanden out. Mijn bord al 1 1/2 jaar...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55

YellowCube

Wait...what?

misschien eens kijken voor een BIOS update ? Kon uit je post niet opmaken of je dat wel of niet geprobeerd had.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste BIOS update er al in zitten. Die zit er practisch al een jaar in nooit problemen mee gehad. Maar dit probleem deed zich een paar dagen geleden voor en is niet echt prettig...

Verwijderd

Misschien de voeding die gaar word??

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 13:38 schreef Dax het volgende:
Misschien de voeding die gaar word??
idd ; probeer eens de voeding te vervangen

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
nee ook het wisselen van de voeding gaf hetzelfde probleem. En de andere voeding die ik gebruikt heb is maar 200W en mijn originele 250W

Verwijderd

Meestal niet slim om naar een lichtere voeding te gaan, al eens een 300W geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Was alleen ff om te testen gebruik gewoon een 250W

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 14:48 schreef klapschaats het volgende:
Was alleen ff om te testen gebruik gewoon een 250W
Tja, maar dat is geen test !

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mijn voeding het probleem...

Verwijderd

Ja het lijkt mij ook de voeding , want anders waren je harddrives wel opgestart, dus ik zou echt is een andere proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom start alles dan wel gewoon op als ik mijn oude 300a Celeron erin hang?

Verwijderd

ber72.exe Bios Issue Date: 2001/12/03

BIOS ID: 72

1. Support Intel PIII/Celeron up to 1.1G(100) CPU.(Please mention: This board does not support Tualatin core P!!!/Celeron processors.)
2. HPT 370 RAID BIOS verson 1.0.3b1.
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=BE6-II+V2.0&#Bios

Een jaar ? Deze bios is een half jaar oud.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 00:37 schreef klapschaats het volgende:
Waarom start alles dan wel gewoon op als ik mijn oude 300a Celeron erin hang?
Die 1Ghz Celeron slurpt ongeveer 50% meer vermogen dan je ouwetje.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56

hefaistos

feestelijk gehandicapt

da's plausibel, hoe hoger de kloksnelheid, des te meer stroom heb je nodig. Die warmte die een processor genereert krijg je ook niet cadeau he, dat kost stroom man :) simpel, maar het klopt wel duz..

mag ik nog even toevoegen dat van 250watt naar 200watt teruggaan géén test is, probeer er een 300watt voeding in te hangen, ik ben bang dat je probleem daarmee opgelost is..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Topicstarter
Een 300a draait op n hoger voltage dan een 1,0Ghz Celeron maar verbruikt de 300a dan toch meer stroom?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:34

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

voltage heeft nix met stroom te maken, maar met spanning

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:29

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
bios batterijtje? |:(
zeg maar wat hoor,anders zou ik het niet weten

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet... Batterij geeft 3.05V prima dus. Toenstraks wilde de pc helemaal niet meer opstarten :( Heb ook ff een goede 300w voeding getest erop mar problemen bleven
Pagina: 1