VST(i) + DX(i) standalone gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Bestaat er een programma die VST(i) of DX(i) plugins standalone kan maken? Dus een soort omhulsel zodat ik niet cubase/fruityloops hoef te grbruiken om zo'n plugin aan te sturen, maar alleen een klein programmatje.

ik gebruik namelijk ASIO en midi yoke zodat ik dan alle instrumenten en plugins met lage latency + aanstuurbaar kan gebruiken in welk programma maar ook

bestaat zoiets? Ik zoek dus NIET VST-adapter, aangezien ik werk in sonar en sonar's WDM drivers niet zulke lage latency hebben als ASIO :)

Human Bobby

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 03 juni 2002 12:31 schreef Justice het volgende:
Bestaat er een programma die VST(i) of DX(i) plugins standalone kan maken? Dus een soort omhulsel zodat ik niet cubase/fruityloops hoef te grbruiken om zo'n plugin aan te sturen, maar alleen een klein programmatje.

ik gebruik namelijk ASIO en midi yoke zodat ik dan alle instrumenten en plugins met lage latency + aanstuurbaar kan gebruiken in welk programma maar ook

bestaat zoiets? Ik zoek dus NIET VST-adapter, aangezien ik werk in sonar en sonar's WDM drivers niet zulke lage latency hebben als ASIO :)
Ik snap niet echt precies wat je bedoelt, maar je wilt dus niet een VSTi naar DXi adapter, zodat je vanuit Sonar die instrumenten aan kunt spreken?

Je laatste opmerking klopt niet trouwens. Sonars WDM implementatie is sneller en stabieler dan ASIO. Dat is ook de reden dat ze geen ASIO ondersteunen, maar de WDM implementatie hebben gekozen. Ik werk zelf overigens met Logic Audio en ook met ASIO drivers, maar mijn ervaring met Sonar is ook dat dat net ietsje stabieler en sneller werkt allemaal :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Justice
Op maandag 03 juni 2002 15:18 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Ik snap niet echt precies wat je bedoelt, maar je wilt dus niet een VSTi naar DXi adapter, zodat je vanuit Sonar die instrumenten aan kunt spreken?
normaal spreek je ze aan vanuit bijvoorbeeld cubase, maar ik hoef alleen maar een audio in / out, midi in/out. dus geen sequencer etc. Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Je laatste opmerking klopt niet trouwens. Sonars WDM implementatie is sneller en stabieler dan ASIO. Dat is ook de reden dat ze geen ASIO ondersteunen, maar de WDM implementatie hebben gekozen. Ik werk zelf overigens met Logic Audio en ook met ASIO drivers, maar mijn ervaring met Sonar is ook dat dat net ietsje stabieler en sneller werkt allemaal :)
Bij mij is mijn Asio toch veel sneller hoor, heel vreemd dan. Ik heb een Audigy en de DXI's spelen toch niet zo direct als bijvoorbeeld Reaktor met Asio. Ik zal eens kijken bij mijn instelllingen dan.

Human Bobby

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb een hele tijd gezocht, maar niks gevonden. Alleen een programmaatje VSTi Host, maar dat is voor Macintosh :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Justice
ASIO FX Processor is a standalone application that allows to stream audio from audio card input to audio card output through a VST plugin using Steinberg's ASIO 2.0 interface, thus turning PC into a real-time multi-effect processor. Thanks to ASIO, today audio card are capable of streaming audio with a very low latency down to a few milliseconds which is comparable to dedicated hardware effect processors.

http://www.spinaudio.com/products_asiofxproc.html
dit is een _beetje_ wat ik bedoel. maar dit processed en doet dat alleen op de input van je kaart.
eigenlijk een host voor VST, niet voor VSTi en DXi :)

Human Bobby

• Justice
http://www.dsound1.com/products/rtp_en.htm

dit lijkt er al meer op!
RT Player Pro 2, a stand-alone application (for PC/Mac), is an easy-to-use host application for chaining any VST 2 compatible VST instruments and plug-ins, which allows control of all chained VST instruments and plug-in parameters from any MIDI controller. RT Player Pro 2 is fully integrated with MIDI Interactive Remote control MIR by C-Mexx company.
RT Player Pro 2 has an ASIO-compatible in/out interface, which means that PCI audio cards, USB audio interfaces and FireWire audio interfaces with low latency ASIO drivers (less than 10 ms) can be used for realtime performance (on stage or in the studio).

Human Bobby

• Justice
niemand die me verder kan helpen? Ik ben ondertussen niet verder gekomen.

Human Bobby

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Is er niet ergens een plugin voor reason dat je ook VST(i) effecten kan laden ?
Pagina: 1