Denon 3802 en Audio Cd geluid via digitale ingang?

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 18:50
Hoi,

Het is dus mogelijk om de digitale uitgang van een DVD speler op de 3802 aan te sluiten.
Nu wil ik een audio cd afspelen op de dvd speler en dan de 3802 gebruiken als decoder van het digitale geluids signaal is dit mogelijk ?

Alvast bedankt.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Lukt bij mijn receiver Marantz SR-7200 wel en klinkt behoorlijk goed. Dus moet dat ook bij jou lukken, hij checked toch wat voor signaal die binnekrijgt en stemt zich daar op af, moet je hem wel even op automatische herkenning(van geluid) zetten (als die optie er opzit).

no comment

• rvrbtcpt
Ik heb em nog niet. Daarom wil ik even weten of dit kan. Dan kan ik mijn Philips DVD 722 als dvd speler gebruiken. Scheelt weer in het budget :)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

dodo79

witte dikke tonnie

Op maandag 03 juni 2002 12:20 schreef Frijns.Net het volgende:
Hoi,

Het is dus mogelijk om de digitale uitgang van een DVD speler op de 3802 aan te sluiten.
Nu wil ik een audio cd afspelen op de dvd speler en dan de 3802 gebruiken als decoder van het digitale geluids signaal is dit mogelijk ?

Alvast bedankt.
kort maar krachtig.
ja dat kan.

omdat het kan!

• rvrbtcpt
Weet je dit uit eigen ervaring ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan gewoon, dat kan met alle apparaten. Ik denk ook dat het een goed idee is, aangezien ik meer vertrouwens zou hebben in de D/A converters in de DENON dan in de philips :).

Dit kan dus met alle DVD/cd spelers en dolby diogital versterkers...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Dan even concreet.
Ik ben aan het twijfelen om naast de 3802 of een Philips 722 of een Denon 1800/2800 te kopen.
De reden dat ik twijfel is dat ik vaak lees dat de cd audio kwaliteit bij bv de philips een stuk minder is dan bij de denons.
Als het geluid dan in de 3802 geconverteerd wordt, maakt dan op het gebied van audio cd's, het wat uit wat voor een dvd speler je hebt (als hij maar een digital out heeft voor audiocd's).
Of zul je het verschil horen tussen een DVD speler van eur.250,- of eur. 1250,-?

En waar moet ik dan bij zowel de AV versterker als DVD-speler op letten. maw Hoe heet deze functionaliteit. Is dat PCM output en encoding?

Verwijderd

Uiteraard maakt de dvd/cd-speler nog steeds groot verschil. De foutcorrectie van dure dvd-spelers zal over het algemeen beter zijn dan die van goedkopere.

Verwijderd

En dat is hoorbaar? Gelet op de 2 modellen die ik vergelijk....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 04 juni 2002 13:47 schreef cypro66 het volgende:
En dat is hoorbaar? Gelet op de 2 modellen die ik vergelijk....
nou, dat hangt af van hoe kritisch je bent... Die apparaten zijn er niet voor niets. Ikzelf hoor extreem veel verschil tussen alle speakers (ook tussen die van 30.000 en 40.000 gulden bijvoorbeeld) omdat dat zeer imperfecte dingen zijn (als je het redelijk bekijkt zijn eigenlijk alle speakers slecht ;)), Versterkers hoor ik al veel minder verschil tussen (zijn vanaf 1000euro al heel erg goed en eigenlijk bijna 'perfect'). CD/DVD spelers hoor/zie ik vanaf een bepaalde klasse al helemaal weinig verschillen. Hooguit als ik ernaar ga zoeken ofzo...

Wat je eens moet doen is een cd'tje op jouw set luisteren met die Denon van 1250 euro en met de philips van 250euro. Als je dan veel verschillen hoort die voor jou de 1000euro rechtvaardigen, moet je die denon kopen.
Ikzelf ben ervan overtuigd dat je veel meer meerwaarde uit je set haalt door bijvoorbeeld het budget van de speakers met 1000 euro te verhogen, of door een mooie sub van 1000 euro's te kopen.

Andere zeggen dat tussen cd'spelers extreem veel verschillen zitten... Ik vind dat heel erg meevallen... Speel zelf met een philips DVD712 als DVD speler en een tweedehands sonyES cd speler van 450euro (nieuw), omdat ik die gratis heb gekregen. Anders had ik mooi nog met een simpele technics cdspeler gespeeld (die ook prima klonk, verschillen met die sonyES waren er wel, maar ik heb dat nooit echt 'blind' getest, dus kan het zijn dat ik het in me hoofd haal, omdat ik verwacht dat het beter klinkt en het een koeler apparaat is :P, "what you think is what you hear" :)).

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 04 juni 2002 15:22 schreef JvS het volgende:

[..]

Andere zeggen dat tussen cd'spelers extreem veel verschillen zitten... Ik vind dat heel erg meevallen... Speel zelf met een philips DVD712 als DVD speler en een tweedehands sonyES cd speler van 450euro (nieuw), omdat ik die gratis heb gekregen. Anders had ik mooi nog met een simpele technics cdspeler gespeeld (die ook prima klonk, verschillen met die sonyES waren er wel, maar ik heb dat nooit echt 'blind' getest, dus kan het zijn dat ik het in me hoofd haal, omdat ik verwacht dat het beter klinkt en het een koeler apparaat is :P, "what you think is what you hear" :)).
[offtopic :) ]
Technics maakt(e) btw ook heel behoorlijk CD spelers, juist in de lagere prijsklasse

Dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/technics/images/cdspelers_SLPS7.jpg
is bv een heel goede speler voor rond de 250 euro. vergelijkbaar met veel duurdere modellen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik had de SL-pg670, ook met zo'n middenlader en het display in het midden MASH-1bit dingetje enzo alleen dan niet zo'm goud laatje. Wel superstil loopwerk, prima geluid en snel :).

Pagina: 1