Op dinsdag 04 juni 2002 13:47 schreef cypro66 het volgende:
En dat is hoorbaar? Gelet op de 2 modellen die ik vergelijk....
nou, dat hangt af van hoe kritisch je bent... Die apparaten zijn er niet voor niets. Ikzelf hoor extreem veel verschil tussen alle speakers (ook tussen die van 30.000 en 40.000 gulden bijvoorbeeld) omdat dat zeer imperfecte dingen zijn (als je het redelijk bekijkt zijn eigenlijk alle speakers slecht

), Versterkers hoor ik al veel minder verschil tussen (zijn vanaf 1000euro al heel erg goed en eigenlijk bijna 'perfect'). CD/DVD spelers hoor/zie ik vanaf een bepaalde klasse al helemaal weinig verschillen. Hooguit als ik ernaar ga zoeken ofzo...
Wat je eens moet doen is een cd'tje op jouw set luisteren met die Denon van 1250 euro en met de philips van 250euro. Als je dan veel verschillen hoort die voor jou de 1000euro rechtvaardigen, moet je die denon kopen.
Ikzelf ben ervan overtuigd dat je veel meer meerwaarde uit je set haalt door bijvoorbeeld het budget van de speakers met 1000 euro te verhogen, of door een mooie sub van 1000 euro's te kopen.
Andere zeggen dat tussen cd'spelers extreem veel verschillen zitten... Ik vind dat heel erg meevallen... Speel zelf met een philips DVD712 als DVD speler en een tweedehands sonyES cd speler van 450euro (nieuw), omdat ik die gratis heb gekregen. Anders had ik mooi nog met een simpele technics cdspeler gespeeld (die ook prima klonk, verschillen met die sonyES waren er wel, maar ik heb dat nooit echt 'blind' getest, dus kan het zijn dat ik het in me hoofd haal, omdat ik verwacht dat het beter klinkt en het een koeler apparaat is

, "what you think is what you hear"

).