Hoe kde3/qt rpm's verwijderen tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 13:23
Ik heb dus een rh7.2 installatie met kde3, maar nu wil ik kde 3.0.1 handmatig compilen, maar ik wil eerst de oude kde en qt verwijderen, is er een rpm commando waarmee ik alle packages verwijder waar kde in voorkomt, ik heb rpm -e kde* geprobeerd dat werkt niet, en als ik handmatig bijv. rpm -e kdebase doe , dan gaat ie zeuren over dat er depencies zijn, en dus niks verwijderd...--force werkt ook niet met de -e optie..Weet iemand dus hoe ik kde kan verwijderen?

Ik heb de search al gebruikt en google ook, maar kan geen bruikbare info vinden..

Verwijderd

*Schop uit naam van Remsie,

Ik wil ongeveer hetzelfde weten. Hoe kan ik zien welke packages installed zijn? En hoe kan ik vervolgens mijn schijf opruimen door allerlei X11 zaken eraf te gooien?

Verwijderd

man rpm zou hierover wel duidelijkheid moeten verschaffen volgens mij. Ook via de KDE-package manager is dat te zien en ik denk dat Gnome ook wel zoiets heeft.

RH Guide

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42

WHiZZi

Museumdirecteurtje

In de directorie gaan gaan waar je alle RPMs hebt staan van KDE3 en dan als root het volgende commando intikken
rpm --erase --nodeps --force *.rpm

Gegarandeerd alle KDE packages weg :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.