verschil tussen P2 en P3 voor dvd-playback?

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-03 17:35
Ik heb laatst een dvd-speler aangeschaft, en die via een matrox g450 dualhead aan mijn (oude PAL)-tv verbonden. de pc(P2-450, 256 MB) heeft het er echter maar zwaar mee: de belasting van de processor is continu hoog, 85-100%, en regelamtig stottert hij dus even.

Een vriend van mij heeft misschien nog een P3-450 liggen, maar maakt dat veel uit voor dvd playback: een pentium 3 ipv pentium 2 met e zelfde kloksnelheid?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 08:18

EXX

EXtended eXchange

Dat geeft denk ik geen verschil. Het enige verschil tussen de PII-450 en de P!!!-450 is dat de laatste de SSE instructieset aan boord heeft. Voor de rest presteren ze gelijk.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inderdaad, de p2 > p3 was nou niet echt een nieuwe naam waardig (IMO), die hadden ze beter kunnen bewaren tot ze met de p3 coppermine uitkwamen (on-die, fullspeed betere cache) die wel daadwerkelijk sneller waren.

Ik denk niet dat SSE instructies echt belangrijk zijn bij DVD afspelen. Een pII-350 moet in principe al genoeg zijn om DVD's af te spelen. DMA instellingen van DVD-rom drives hebben daar vaak meer mee te maken (en zorgen ook voor de extreem hoge processorbelasting).
met [search=DMA DVD] kan je daar wel veel over vinden...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp