Wat is dat voor een rare 7-pin TV-out?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-08 10:57
Zie je heel vaak op Geforce-kaartjes.
Opzich duidelijk, want je krijgt er bij retail kaartjes een kabeltje bij naar s-video en rca-cinch.
Maar wat als die kabel zoek/weg is?
Weet iemand de pin-out van die 7-pin TV-out?
Is dat een indusdriestandaard en zijn er stekkertjes voor te koop?
Kun die kabeltjes eergens krijgen?

Verwijderd

ben je zeker dat het tv-out is en geen dvi ofzo?
weet eigelijk niet echt waar je het op hebt :)
heb je geen pic ofzo?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

Super_ik

haklust!

zoek met google maar s naar pinouts, en zijn genoeg sites die alle mogelijke pinouts beschrijven, waarschijnlijk staat die van jou ook er wel ergens tussen. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

ALs je een aardige fabrikant hebt sturen ze je zonder zeuren een kabeltje op. Ik heb het gehad met een guilmot/hercules, zat geen kabeltje bij. Ik naar de nederlandse vestiging gebeld en een paar dagen later had ik het kabeltje binnen :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen idee, ik heb gewoon een standaard S-video out erop.
Maar die pinouts heb ik hier op het forum wel eens langs zien komen, volgens mij staat er zelfs een foto van in de tv-out faq.....

// edit //
Nop niet in de faq, maar weet zeker dat er een topic over is geweest, zo rond december dacht ik.

Tja, als je je kabel kwijtraakt dan moet je ff nieuwe bestellen bij leverancier vidkaart.

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-08 10:57
Ik heb me al rotgezocht en zeker in de faq's en natuurlijk met google...
Voor wie alles kant en kla]ar moet hebben hier een link:
(als je rijk genoeg bent voor een creditcard tenminste)
http://www.svideotorca.com/7pinxclaim.html

Maar ja, als tweaker wil ik best solderen hoor... :P

Verwijderd

Wellicht is dit wat je zoekt? Zo een zit er tenminste achterop mijn beide ASUS videokaartjes met TV-Out, en op m'n broer's Creative...

Deze stekker LIJKT erg op die 7-pins, en waarschijnlijk hebben de 4 pinnetjes die op dezelfde plek zitten dezelfde functie? Je kan proberen een verloopkabeltje te maken volgens deze pin layout...

S-Video, SVHS, Y/C Video

S-video, Super VHS, SVHS, Hi-8 and other "Y/C" formats use two separate video signals. The luminance (Y) is the black and white portion providing brightness information. The chrominance (C) is the color portion providing hue and saturation.

Afbeeldingslocatie: http://www.milestek.com/gif/technical/SVHSPIN.gif

PDF'je: http://www.milestek.com/gif/technical/SVHSPIN.pdf

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 15:05

Thyzz

-=leeg=-

Op maandag 03 juni 2002 12:44 schreef Qlone het volgende:
Wellicht is dit wat je zoekt? Zo een zit er tenminste achterop mijn beide ASUS videokaartjes met TV-Out, en op m'n broer's Creative...

Deze stekker LIJKT erg op die 7-pins, en waarschijnlijk hebben de 4 pinnetjes die op dezelfde plek zitten dezelfde functie? Je kan proberen een verloopkabeltje te maken volgens deze pin layout...

S-Video, SVHS, Y/C Video

S-video, Super VHS, SVHS, Hi-8 and other "Y/C" formats use two separate video signals. The luminance (Y) is the black and white portion providing brightness information. The chrominance (C) is the color portion providing hue and saturation.

[afbeelding]

PDF'je: http://www.milestek.com/gif/technical/SVHSPIN.pdf
Jammer genoeg werkt dat dus niet, heb het ook gehad met een winfast TNT2. Je kan de stekker van je muis/toetsenbord er in kwijt maar dat werkt niet echt :D.
Maar een gewone svhs-pin layout past er dus niet in.
En nergens kon ik goeie kabel/stekkertje vinden :'(
Heb na een half jaar maar een andere kaart gekocht.

5325wp

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

hierover heb ik laatst een topic geopend :

[topic=506082/1/25]

Maar er kwam geen duidelijk antwoord op :'(

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Hail to the king baby!

http://kevlar.20m.com/svideo.html

Ik heb ook zo'n ding achterop m'n geforce, maar daar zit gewoon een verloopje bij... Das wel zo prettig. Met dit schema kan je hem zelf wel maken...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Jammer genoeg werkt dat dus niet, heb het ook gehad met een winfast TNT2. Je kan de stekker van je muis/toetsenbord er in kwijt maar dat werkt niet echt .
Maar een gewone svhs-pin layout past er dus niet in.
Nee, dat klopt. Maar een kabeltje maken is geen probleem als je eenmaal 't juiste stekkertje hebt. Op het 7 pins stekkertje hoef je namelijk maar 4 draadjes aan te sluiten, en die zitten op dezelfde plek in 't 7 pins stekkertje als in 't 4 pins stekkertje (volgens mijn bron dan :)

Het schijnt dat de overige 3 pins niet een standaard aansluiting hebben, dus afhankelijk van je videokaart kan er een andere layout gebruikt worden voor deze 3. Ook is te zien dat je zowel RGB als Y/C kan gebruiken op dit kabeltje EN er daarvoor pins dubbel gebruikt worden. Je TV-Out moet dus wel in de juiste mode gezet worden (RGB of Y/C). Het kan voorkomen dat een van de 2 ongebruikte pins gebruikt worden voor het schakelen naar de juiste mode.

Vanaf de soldeer kant van de plug:
code:
1
2
3
4
5
6
   ________   
  /   \     
 |  7 6  5  |       
 | 4 3 2  1 |       
  \_ OOOO _/         
    `----'

1 : GND
2 : Composite / Blue / U
3 : GND
4 : GND
5 : Luma / Green / Y
6 : not connected
7 : Chroma / Red / V

edit:

In de tussentijd is er in een van bovenstaande posts al een ander schemaatje gepost, en inderdaad is daarop een ander pin gebruik van de 3 'overgebleven' pins te zien... Wel is ook daar het gebruik van de 4 pins die ook op de normale S-Video plug zitten hetzelfde.

Verwijderd

op mijn gaiward ook, is aansluiting voor video in en uit
Pagina: 1