MP3 computer in een kroeg - welke hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 19:34
Stel je wil een mp3 computer gebruiken in een kroeg. Software en mp3 abonnement is al geregeld. Maar wat gebruik je voor hardware?

Het idee is dat de computer zelf ergens bij de dansvloer staat en dat de mp3's van het 100 Mbit netwerk komen. Nou is mijn vraag dus wat je hier voor hardware voor gebruikt, rekening houdende met hoge temperaturen en luchtvochtigheid.
Het systeem moet natuurlijk liefst niet te groot zijn. Geld is niet direct een groot probleem, maar ja uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk. En het moet erg stabiel zijn want je wil niet opeens zonder geluid zitten.

Tevens de vraag welk os hiervoor het meest geschikt is (moet windows zijn i.v.m. mp3 software).

Als dit topic al voorbij is gekomen graag links, ik kon het zelf niet vinden.

Verwijderd

Waarom moet de computer bij de dansvloer. Ik ga ervan uit dat je een vorm van versterking gebruikt voordat de muziek naar de speakers gaat. Als je nu een PC neemt met Windows 2000 (erg stabiel) en berg die op op een veilige plaats. Investeer in een goede geluidskaart en leg een audio kabel vanaf de pc naar de versterker. Op die manier is de PC veilig opgeborgen en heb je ook muziek.
Hmm, dit werkt alleen als je vantevoren je muziek selecteerd en deze af laat spelen. Anders moet je gaan werken met verlengde monitor en toetsenbord en muis kabels.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Als je de licenties hebt geregeld krijg je bezoek van een bepaald bedrijf.Deze plaatst dan een computer met software en MP3's bij jou neer, en elke maand krijg je een MP3 update.
Helaas weet ik de naam van het bedrijf eventjes niet meer, maar dit is de enige manier om Buma Approved met MP3 te draaien.

Het is dus niet mogelijk om je eigen mp3tjes hieraan toe te voegen.

Het is een beetje hetzelfde systeem als die photoplay kasten overal, je huurt het systeem gewoon in, en de maatschappij verzorgt de hardware.

Tis alleen wel erg duur (~1500euro per seizoen), je kan beter gewoon losse cd's halen.

dit lijkt er wel een beetje op:
http://www.bcmmusic.nl/

• ralphh
Op maandag 03 juni 2002 12:30 schreef Deom het volgende:
Hmm, dit werkt alleen als je vantevoren je muziek selecteerd en deze af laat spelen. Anders moet je gaan werken met verlengde monitor en toetsenbord en muis kabels.
Inderdaad, en het is dus wel de bedoeling dat een dj ermee ter plekke kan draaien. En de dichtstbijzijnde droge veilige plek is ver weg dus verlengkabels leken me geen goed idee.

• ralphh
Op maandag 03 juni 2002 12:32 schreef DinoPK het volgende:
Als je de licenties hebt geregeld krijg je bezoek van een bepaald bedrijf.Deze plaatst dan een computer met software en MP3's bij jou neer, en elke maand krijg je een MP3 update.
Helaas weet ik de naam van het bedrijf eventjes niet meer, maar dit is de enige manier om Buma Approved met MP3 te draaien.

Het is dus niet mogelijk om je eigen mp3tjes hieraan toe te voegen.
MP3's en software komen inderdaad van zo'n bedrijf, en het gaat er helemaal niet om dat ik m'n eigen mp3's kan / mag draaien, het gaat mij om de hardware. Deze mag je namelijk wel zelf kopen en ik vraag me dus gewoon af wat stabiele hardware is in deze omstandigheden.

Overigens afgezien van hitte en vocht moet het systeem ook een beetje tegen trillingen kunnen natuurlijk...

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 16:46

snoei

kabels... :D

ieder beetje standaard pc kan wel wat hebben.

Mijn PC heeft sylvesterparty meegemaakt. (stond op podiumpje) in de zaal. Was niet al te weinig geluid aanwezig, in totaal 12 subs dus dat trilde behoorlijk --> maar nergens last van gehad.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Op maandag 03 juni 2002 12:43 schreef ralphh het volgende:

[..]

MP3's en software komen inderdaad van zo'n bedrijf, en het gaat er helemaal niet om dat ik m'n eigen mp3's kan / mag draaien, het gaat mij om de hardware. Deze mag je namelijk wel zelf kopen en ik vraag me dus gewoon af wat stabiele hardware is in deze omstandigheden.

Overigens afgezien van hitte en vocht moet het systeem ook een beetje tegen trillingen kunnen natuurlijk...
Hardware?? Standaard lijkt me, MP3 vraagt nix :)

Gewoon een P3 / 256 of 512Mb / Win2k Pro
Natuurlijk wel een goeie geluidskaart (Live! of beter)
iig niet eentje die ruist als het stil is :)

Misschien wel ff iets van extra service erbij? if pc verrot dan meteen nieuwe of vervanging? Anders zit je straks een avond zonder muziek

Verwijderd

Ik denk dat ik in zo'n geval zou kiezen voor een behuizing in een andere kast. Zeker als vocht een factor is. Is het mogelijk om bij de DJ een kast te plaatsen waar de behuizing in kan staan?
Je moet dan een kast maken die ruim groter is dan de behuizing en die aan de binnenkant bekleden met een dempend materiaal. Deze kast moet goed afsluitbaar zijn. Doorvoeren voor de kabels kun je maken met moffen die je zo goed als waterdicht kan afsluiten. Als je de kast op pootjes kan zetten, kun je de kabels aan de onderkant uit de kast laten komen. Je kunt dan met flexibele slang aanzuig en uitblaasopeningen in de kast maken.
Als je niet wilt knutselen kun je ook kiezen voor een Panasonic Toughbook, maar is wel duur.
Voor OS zou ik nog steeds kiezen voor Windows 2000.

/edit
Ik draai bij mij thuis ook MP3 tjes op een aparte PC. Pentium Pro 200 met 384 mb en Win 2000 server. Draait 24 uur per dag. Langste uptime 30 dagen, voordat ik hem zelf uitzette om wat de veranderen. Draaint nu alweer 11 dagen continu. Hardware hoeft dus inderdaad niet aan al te hoge eisen te voldoen.

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ksouw inderdaad 'ns navragen wat dat bedrijf dat je mp3 levert je adviseert.
Mag je bijvoorbeeld over een netwerk werken? Als dat zo is zou ik de 'server' inderdaad ergens anders neerzetten. eenmalig kan elke PC het hebben, maar elk weekeinde vette trillingen is iets anders dan eens een keertje.

Dan is 2000 of samba over linux (kost wel niks ;-)) slim.
Dan kan je denk ik het beste nog 'n systeempje hebben staan op de vloer / bij de dj. Dit moet denk ik een kast in een kast zijn, met extra filtering, demping en koeling... Je hebt namelijk ook veel (fijne) stoffen in een discotheek... Kan gewoon relatief simpel apparaatje zijn met toppie geluidskaart... Hoogstens RAID setje voor extra zekerheid...

Verwijderd

Tsja mijn tip's zijn in ieder geval windows 2000 want dat is naar mijn weten de meest stabiele ( uit ervaring ja). En ik zou voor een p3 gaan. Want de temperatuur van deze processor is erg laag. bij mij ( p3 800, 29 graden stressed) Want op deze manier zit er een kleine koeler in. Dus heb je relatief weinig vochtige lucht die door je systeem wordt geblazen, en je omdat de processor zo weinig warmte produceert heb je daar ook geen last van. Overigens wil ik hiermee geen amd / p3 oorlog ontketenen. Maar over het algemee is de koeler van de amd's en de P IV groter dan die van de p3.

Verwijderd

ers tond een tijdje geleden op de fp een review van een laptop speciaal voor in de bouw misschien dat dat is. Eventueel als terminal met wlan naar een server toe die ergens anders staat. (deze laptop zalnamelijk geen goede geluidskaart hebben)

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
Die laptops zijn extreem duur en denk ik in dit geval ook n beetje overbodig. Goh wat ik zal Cable_Boy is uitloggen, blijft lachen zo 'n schoolnetwerk.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 01:18

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn vader draait op zijn PC (K6-2 350 MHz, 192 mb intern en Win2k Pro) continue mp3 muziek zodat we in huis allemaal mee kunnen genieten. Dat ding draait nu alweer dik 800 uur.
Als geluidskaart heeft hij een SB Live Player 5.1

He who controls the Spice, controls the Universe.

• bogaards
  • Niet online
kijk even naar deze notebook:

Dit is wat je nodig hebt en ex. btw is hij best betaalbaar:

http://www.semisys.nl/cf-17.html volledig waterdicht en stofvrij in een magnesium behuizing en heel cool: een touchscreen B-)

ps: kost 1475 ex.btw :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40
Ik zou idd die pc ergens op een droge / veilige plaats neer zetten

en dan via een kvm extender ramplankje muis en monitor d'r op

op het werk heb ik die over 20meter cat 5 stp lopen
beeld is perfect

kost een beetje maar dan heb je ook wat

Repareren doe je zo.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Op maandag 03 juni 2002 21:13 schreef Sine het volgende:
Ik zou idd die pc ergens op een droge / veilige plaats neer zetten

en dan via een kvm extender ramplankje muis en monitor d'r op

op het werk heb ik die over 20meter cat 5 stp lopen
beeld is perfect

kost een beetje maar dan heb je ook wat
Maar dan moet er ook een lang stuk audio kabel tussen, en dat vermindert natuurlijk wel de geluidskwaliteit.

Ik zou gewoon een P III nemen, met iets van 512 mb ram, 2 grote hd's in RAID 1 en een SoundBlaster Audigy Platinum ofzow. Of misschien een server ergens verderop waar de mp3's opstaan, en dan afspelen via het (100 of 1000 mbit) netwerk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

iedereen roept hier een PIII, maar is een celeron in dit geval niet net zo goed, ding trekt ook makkelijk mp3tjes, dus dat is het probleem niet, over het algmeen zijn deze nog ietsbeter te koelen en ook nog een stukkie goedkoper.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ik zie vaak van die mp3/muziek computertjes in kroeg met van die mooie DJ software, waar kan ik zoiets vinden, gewoon voor thuis?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Dat bedrijf dat die systeempjes kant-en klaar in cafe's neerzet (hier in Oldenzaal gebruikt ELK cafe het) heeft Encore.

Meer info op http://www.encore-media.com/

(En nee.. Ik ken ze verder niet..)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Op mijn werk staan systemen van Easys, werkt goed, goede storingsdienst, leuke extra features.

Meer informatie.

www.easys.com

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vandaag een celeron 1000 / i815 / 256 mb verkocht voor dat doeleind. waarschijnlijk win 2k er op en bpm studio, of eventueel win 98. (win 98 is wel stabiel als je maar 1 app draait en de pc elke dag uit gaat)

het is voor de lokale disco, daar draaiden ze voorheen met een laptop (pIII 700)

normaal ben ik nogal amd fan, maar omdat snelheid hier minder van belang is en omdat er waarschijnlijk gewoon een live 1024 in komt (live en via geeft bij mij vaak problemen) hebben wij in dit geval voor een intel-intel oplossing gekozen.

trouwens, het is in de meeste kroegen niet zo erg als de pc uitvalt want overal hebben ze eigenlijk ook nog wel een dubbele cd speler.

Verwijderd

Als het niet low-budget hoeft te zijn:

Een stabiele (Win 2K) pc op een veilige plaats (zo weinig mogelijk trillingen en vocht) opstellen en via een netwerkje met WinVNC of PC Anywhere op een Thin client de boel aansturen.

• DynaMikeY
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Waarom een P3? Het is maar MP3!! Een oude P2 of Celeron, of zelfs een +/- 200MHz CPU volstaan al.

Als je dan nog een mooi desktop kastje koopt, dan ziet het er nog leuk uit nog.

Ik zou eens zoeken of je geen HP Vectra of Compaq Deskpro kan krijgen voor weinig. Mooie kastjes en een goede warmteoplossing.

En waarom Windows 2000??? Windows 98 is ook uitermate geschikt voor dit doel. Scheelt je in ieder geval in licentiekosten.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 09:43 schreef DynaMikeY het volgende:

En waarom Windows 2000??? Windows 98 is ook uitermate geschikt voor dit doel. Scheelt je in ieder geval in licentiekosten.
In de parktijk is Windows 2000 stabieler dan Windows 98, zelfs bij een lage belasting als alleen maar MP3 tjes spelen heb ik gemerkt dat ik Windows 98 iedere dag opnieuw op moest starten, terwijl dezelfde computer met Windows 2000 een maand zonder problemen draait. Aangezien ze in de kroeg graag muziek willen blijven luisteren zul je moeten kiezen voor stabiliteit met iets hogere kosten.

Ik ben het overigens helemaal eens met je, en mijn eerdere, stelling dat een P2 meer dan genoeg is.

• smvs
  • Niet online
we hebben nu het setje draaien in de disco. de dj's zijn er zeer over te spreken.

2x:
novita 15" TFT (exact hetzelfde als Hansol 530 maar goedkoper)
celeron 1200
iceberg 5 1/4 inch case cooler + intel boxed cooler
intel 815 gigabyte bord
256 MB sdram pc 133
sis 8 MB agp
2x maxtor d740x 60 GB (1 voor volledige backup)
realtek 8139 @ 100 MBit FD.
SB Live! 1024 (nieuwste versie met support voor het apart aansturen van het front en rear kanaal, kan dus op meng paneel)

cross kabel er tussen, BPM studio er op, win 98 se op beide pc's.

als een zonnetje.

• yogy
Op vrijdag 07 juni 2002 18:40 schreef smvs het volgende:
we hebben nu het setje draaien in de disco. de dj's zijn er zeer over te spreken.

2x:
novita 15" TFT (exact hetzelfde als Hansol 530 maar goedkoper)
celeron 1200
iceberg 5 1/4 inch case cooler + intel boxed cooler
intel 815 gigabyte bord
256 MB sdram pc 133
sis 8 MB agp
2x maxtor d740x 60 GB (1 voor volledige backup)
realtek 8139 @ 100 MBit FD.
SB Live! 1024 (nieuwste versie met support voor het apart aansturen van het front en rear kanaal, kan dus op meng paneel)

cross kabel er tussen, BPM studio er op, win 98 se op beide pc's.

als een zonnetje.
Lijkt mij een prima systeempie, ik zou er alleen Windows 2000 opzetten, dit is toch wat stabieler (mijn ervaring) dan 98, en het staat zo lullig als het vastloopt en je ff nix kan draaien. En misschien een SoundBlaster Audigy Platinum (eX) vanwege de optische uitgang.

• smvs
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 19:52 schreef psmeets het volgende:

[..]

Lijkt mij een prima systeempie, ik zou er alleen Windows 2000 opzetten, dit is toch wat stabieler (mijn ervaring) dan 98, en het staat zo lullig als het vastloopt en je ff nix kan draaien. En misschien een SoundBlaster Audigy Platinum (eX) vanwege de optische uitgang.
nou de dj heeft zelf gekozen voor win 98 en als dat niet goed draait is dat zijn probleem in principe. dan gaan we weleens pielen met 2k. in de regel loopt 98 niet vast zolang je je pc elke dag reboot, en het dat is ook gewoon de bedoeling want alles gaat gewoon uit inclusief de versterker etc. een optische uitgang is leuk maar dan moet je ook een mengpaneel hebben die een optische ingang heeft en volgens mij hebben ze dat niet.

• yogy
Op vrijdag 07 juni 2002 20:49 schreef smvs het volgende:

[..]

nou de dj heeft zelf gekozen voor win 98 en als dat niet goed draait is dat zijn probleem in principe. dan gaan we weleens pielen met 2k. in de regel loopt 98 niet vast zolang je je pc elke dag reboot, en het dat is ook gewoon de bedoeling want alles gaat gewoon uit inclusief de versterker etc. een optische uitgang is leuk maar dan moet je ook een mengpaneel hebben die een optische ingang heeft en volgens mij hebben ze dat niet.
Ja, dan is het natuurlijk zonde van je geld.

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 20:49 schreef smvs het volgende:

[..]

Idd., Windows 98 is toch nog wel een van de 'vriendelijk' beschouwde OS'en onder de DJs. Toch zou ik niet voor Windows 98 gaan, de kans dat er iets mis gaat is nou eenmaal veel groter als met een OS als Windows XP of Windows 2000.

Optische uitgang heb je idd. alleen wat aan met een ander apparaat. Het zou misschien wel handig zijn om je 'voor te bereiden op de toekomst', maar daar moet je zelf maar even naar kijken of het misschien in de toekomst van te pas komt :). Als het nog lang duurt voordat je echt iets gaat doen me t een optische uitgang zou ik er ook mee wachten, waarschijnlijk worden deze kaartjes namenlijk nog wat goedkoper naderhand en heb je wellicht er wat winst uit :)

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 15:43

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

smvs schreef op 07 juni 2002 @ 20:49:
[...]

[knip]
...want alles gaat gewoon uit inclusief de versterker etc. ...
[/knip]
Klein beetje off-topic .... maar als je lang en goed wil genieten van je versterker, laat die dan 24/7 aanstaan !! Tis maar een tip.

Overigens ben ik zelf ook bezig om een systeempje te bouwen.
Ik heb een p3-667 ter beschikking. Enige nadeel is dt de onboard geluidskaart een beetje ruist. Dus ben ik nu aan het kijken voor 2 pci geluidskaarten van redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs. Uiteraard een flinke HD erin.
Verder heb ik nog een 15" monitor staan [kan op 1024x768] want een TFT is me nog net iets te duur (laat staan touch screen).

De hele handel ga ik in een kastje op wielen bouwen, samen met een 2 wegs mengpaneel, waarvan de uitgang op het mengpaneel op locatie kan worden aangesloten (zodat je daar maar 1 weg gebruikt en niet afhankelijk bent van de positie van dat mengpaneel-op-locatie)

Als OS is win2k de uitkomst. Enige nadeel is dat BPM Studio (jah jah, das de software) er vaak problemen mee heeft (zeker de wat eerdere versies), dus misschien wordt ut wel XP en anders 98SE omdat BMP daar het beste op draait.

Kijk, de stabiliteit is voor 98 best te doen voor een dag, zolang je er maar geen andere appz op draait. Verder kan je natuurlijk een image maken, zodat je vrijwel dagelijks win98 opnieuw kan terug zetten. Moet je natuurlijk wel je OS op een eigen partitie zetten.
Verder komt de MP3 HD in een bay te zitten, zodat die eruit kan worden gesnokt als er controle komt, en kan je hem makkelijk mee naar huis nemen om verse MP3 over te pompen.

Heeft er trouwens nog iemand tips of ervaringen met 2 geluidskaarten, prijs/kwaliteit etc ? Ik heb begrepen dat Terratec erg goed is, en niet te duur ....
Of weet iemand of het beter is om 1 geluidskaart met meerdere uitgangen te gebruiken en of BPM-studio dit dan ook snapt .....

Trouwens, nu ik toch met een vragen uurtje bezig ben .... is met 3 geluidskaarten [uitgangen] erg veel makkelijker werken. Zodat je een aparte uitgang hebt voor cd1, cd2 en master ? Of zijn 2 kaarten/uitgangen meer dan zat [bijv. cd1 en cd2+master] ???

Alvast bedankt voor jullie reacties.

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sledge HaMMeR schreef op 07 september 2002 @ 13:54:
[...]

Heeft er trouwens nog iemand tips of ervaringen met 2 geluidskaarten, prijs/kwaliteit etc ? Ik heb begrepen dat Terratec erg goed is, en niet te duur ....
Of weet iemand of het beter is om 1 geluidskaart met meerdere uitgangen te gebruiken en of BPM-studio dit dan ook snapt .....

Trouwens, nu ik toch met een vragen uurtje bezig ben .... is met 3 geluidskaarten [uitgangen] erg veel makkelijker werken. Zodat je een aparte uitgang hebt voor cd1, cd2 en master ? Of zijn 2 kaarten/uitgangen meer dan zat [bijv. cd1 en cd2+master] ???

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Zelf zou ik gaan voor een Terratec.
zit er hier eentje in mijn machine, en er komt gewoon geweldig geluid uit.
Verder zou je ook 1 geluidskaart in het syteem kunnen stoppen, en er daar meerdere cdspeler op aansluiten (als je het intern doet).
anders heb je er idd meerdere nodig.

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Terw_Dan schreef op 07 september 2002 @ 14:13:
[...]

Zelf zou ik gaan voor een Terratec.
zit er hier eentje in mijn machine, en er komt gewoon geweldig geluid uit.
Verder zou je ook 1 geluidskaart in het syteem kunnen stoppen, en er daar meerdere cdspeler op aansluiten (als je het intern doet).
anders heb je er idd meerdere nodig.
Ik doelde eigenlijk op het gebruik van BPM Studio en 1 of meerdere geluidskaarten.

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

mr_petit

opperprutser

Iedereen heeft het hier over een sb Live!
Is het misschien niet verstandig om een geluidskaart met gebalanceerde uitgangen (via break out box) te kopen i.v.m. storing?
Gaat de audio eerst een mengpaneel in? of gelijk in de versterker?
't lijkt me dat je dat eerst op orde moet zien te krijgen (kweet niet wat voor installatie er nu hangt)

Voor de rest zou ik gewoon een goedkope server kopen (dell ofzo): koeling e.d. is in die kasten veel beter geregeld (betere/grotere ventilatoren die wat meer stof kunnen vermalen).
't mooiste is hot pluggable raid daarbij, maar dat is vaak duur.

"man is not truly one, but truly two,"

• reskobon
  • Laatst online: 31-07 21:44
Uhm mijn idee over een ideaal systeem om te mixen met voorbeluistering (monitoring). Koop een goeie geluidskaart met twee uitgangen. Je kan dan denken aan de Terratec ligt ook aan het budget dat je kwijt wil want voor rond de 500 euro zijn echt hele mooie geluidskaarten verkrijgbaar! Wat je dan doet is allebei de uitgangen van je geluidskaart op een line in van je mengpaneel zetten. De master van je mengpaneel zet je op je versterkers. Nu kan je in BPMstudio gewoon zeggen dat deck 1 naar uitgang 1 van de geluidskaart kan en deck 2 respectievelijk naar uitgang 2. Nu kan je gewoon je mengpaneel gebruiken als bij een dual cd speler of draaitafels. mocht je dan toch kiezen voor twee aparte geluidskaarten neem dan ook goede of liefst dezelfde omdat een geluidskaart een latencytijd heeft en als die verschilt van elkaar dan is het geheel onbruikbaar om te mixen.

Leeg

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

reskobon schreef op 07 september 2002 @ 19:35: mocht je dan toch kiezen voor twee aparte geluidskaarten neem dan ook goede of liefst dezelfde omdat een geluidskaart een latencytijd heeft en als die verschilt van elkaar dan is het geheel onbruikbaar om te mixen.
Kijk, das dus ff nuttige info.... Hier had ik bijna niet aan gedacht !!

Anyway, als ik dus een Terrartec koop met meerdere uitgangen, dan weer BPM hier dus wel mee om te gaan ? Hij snapt wel dat 1 geluidskaart, meerdere onafhankelijke uitgangen in stereo heeft ?

• reskobon
Sledge HaMMeR schreef op 09 september 2002 @ 00:32:
[...]

Kijk, das dus ff nuttige info.... Hier had ik bijna niet aan gedacht !!

Anyway, als ik dus een Terrartec koop met meerdere uitgangen, dan weer BPM hier dus wel mee om te gaan ? Hij snapt wel dat 1 geluidskaart, meerdere onafhankelijke uitgangen in stereo heeft ?
Ja bijv een Terratec DMX nogwat (uit mijn hoofd). De driver zegt dan al dat hij meerdere uitgangen heeft en in de config van BPMstudio kan je dat precies instellen.

Leeg

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

reskobon schreef op 09 september 2002 @ 11:05:
[...]

Ja bijv een Terratec DMX nogwat (uit mijn hoofd). De driver zegt dan al dat hij meerdere uitgangen heeft en in de config van BPMstudio kan je dat precies instellen.
Kijk .... tnx voor de nuttige info ...
Als het niet te veel moeite is, kan je me dan vertellen welke types van terratec dit ondersteunen ?

Alvast bedankt

• smvs
  • Niet online
reskobon schreef op 09 september 2002 @ 11:05:
[...]

bij de systeempjes die wij samengesteld hebben draaien ze met een eenvoudige sb live audigy player die ook door bpm herkend kan worden als 2 geluidskaarten, ze gebruiken dan ook het mengpaneel om mee te mixen. let wel: de oude sb live, van voor de audigy, kan niet op die manier aangestuurd worden.

btw, het klinkt gewoon goed allemaal wat er zoal uit komt. het is gewoon echt een disco waar echt keihard gedraaid wordt, maar ik zou als ik er ben niet kunnen vertellen of het een cd uit de cd speler of een mp3 uit de sb live is.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

mijn vaste kroeg in Utrecht (Mick O'Connel)heeft een 19" compaq server op de bar liggen....

tsja... dat ding draait en draait en draait maar door enneuh... het gaat daar echt niet altijd even rustig aan toe ... je moet er natuurlijk geen water op mikken ...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

als het echt "goedkoop" moet:

linux, met mp3jukebox op basis van mpg123, intel PII, 2x creative 16bits isa, ja die met die voorversterker die nog niet ruisde.
Natuurlijk kan het ook met 2x een 486 - 100 geen probleem :D

Maar ik vind het echt onzin om Win2K Pro neer te zetten, simpel omdat het te duur is en je veel nieuwere hardware nodig hebt, die je toch niet optimaal gebruikt.
In radioland gebruiken ze meestal Hardware Mpeg kaartjes, natuurlijk ook een leuke optie... maarja ik heb het vermoeden dat het zelf in elkaar tweak gehalte hier erg laag ligt, en men toch weer aangewezen is op de "standaard" oplossingen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• reskobon
Sledge HaMMeR schreef op 10 september 2002 @ 22:15:
[...]

Kijk .... tnx voor de nuttige info ...
Als het niet te veel moeite is, kan je me dan vertellen welke types van terratec dit ondersteunen ?

Alvast bedankt
Weet niet wat je budget is maar van deze weet ik het zeker:

- DMX 6 Fire 24/96
- DMX 6 Fire LT
- DMX XFire 1024

Terratec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 € 220,-
Terratec SoundSystem DMX 6Fire LT € 139,-
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024 € 51,-

Dit heb ik even uit de pricewatch gehaald en de X-Fire heeft 2 kanalen en de anderen nog meer dacht ik. Het lijkt mij dat je aan de 1024 al genoeg hebt maar als je een mooie wil ga dan voor de 6Fire 24/96 deze heeft ook een break-out box en is echt een mooie kaartje maar zoals je ziet vrij prijzig.

In de c't van vorige maand staat ook een grote test van professionele geluidskaarten maar dan praat je wel over diegene die rond de 500 euro kosten.
bij de systeempjes die wij samengesteld hebben draaien ze met een eenvoudige sb live audigy player die ook door bpm herkend kan worden als 2 geluidskaarten, ze gebruiken dan ook het mengpaneel om mee te mixen. let wel: de oude sb live, van voor de audigy, kan niet op die manier aangestuurd worden.

btw, het klinkt gewoon goed allemaal wat er zoal uit komt. het is gewoon echt een disco waar echt keihard gedraaid wordt, maar ik zou als ik er ben niet kunnen vertellen of het een cd uit de cd speler of een mp3 uit de sb live is.
Ik ben niet op de hoogte van die functionaliteit van de SB live, ik heb deze zelf ook thuis maar dan vast de versie van voor de Audigy (kijk er thuis we eens naar zit nu op school). Maar deze heeft geen meerdere kanalen dus of dat ook echt goed werkt....

Leeg

Verwijderd

Zou het voor jou niet beter zijn als je een soort poll maakt met welk nr er gedraaid moet gaan worden? De bezoekers kiezen dus op een dynamische pagina de nrs uit en die nrs worden dan vanaf cd gedraaid door de dj. Maar als je een kleine kroeg hebt heeft dat weer geen zin idd...

• reskobon
Nou ik draai zelf ook wel eens in een cafe maar moet zeggen dat er niks irritanters dan aanvraagnummers :) Je hebt als dj gewoon een bepaald patroon in je hoofd dan en daar wijk je niet graag vanaf. Zo'n systeem voor bezoekers is wel leuk maar ook erg kwetsbaar en kost daardoor veel geld.

Leeg

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

reskobon schreef op 11 september 2002 @ 11:34:
Nou ik draai zelf ook wel eens in een cafe maar moet zeggen dat er niks irritanters dan aanvraagnummers :) Je hebt als dj gewoon een bepaald patroon in je hoofd dan en daar wijk je niet graag vanaf. Zo'n systeem voor bezoekers is wel leuk maar ook erg kwetsbaar en kost daardoor veel geld.
effe of topic misschien,

maar sta jij daar nu voor je zelf of voor de mensen die in die kroeg komen....????
:? :? :? :? :? :?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Misschien een idee: http://www.eazis.nl/ :)

Verwijderd

'k heb niet zo'n zin om het heel topic door te lezen, maar ga eens kijken bij easys
http://www.eazis.nl
Die gebruiken we ook voor onze drive-in, lekker compact en de versie die wij hebben werkt met touchscreen.

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

reskobon schreef op 11 september 2002 @ 10:11:
[...]

[knip]
Weet niet wat je budget is maar van deze weet ik het zeker:

- DMX 6 Fire 24/96
- DMX 6 Fire LT
- DMX XFire 1024

Terratec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 € 220,-
Terratec SoundSystem DMX 6Fire LT € 139,-
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024 € 51,-
[/knip]
Wederom tnx voor de info.
de DMX 6 Fire LT moet nog wel binnen het budget passen.

Verder, waarom ik een p3-667 gebruik ,met win2k is omdat ik die nog heb staan, waar ik vrijwel niets mee doe. Uiteraard moet ik wel windhoos hebben omdat ik BPM-Studio nog steeds de beste software vind. Dat komt omdat het systeem bedoeld is om (ook) mee te mixen en niet om 24/7 een achtergrond muziekje te draaien met hier en daar is een verzoekje.

Verder vind ik bedrijfen die z.i.d. leveren niets, omdat het behoorlijk wat geld kost, omdat het minder leuk is om te doen, omdat je (bijna) geen invloed hebt op de nummers die op je HD komen te staan.

Wat op dit moment voor mij belangrijk is, is een geluidskaart met aparte uitgangen die ondersteund wordt door Windows en BPM en die niet ruist.

Verwijderd

DivxOS?

Verwijderd

btw: strax gaan de mensen met hun zatte kop lekker aan de muis lope sleuren, knap, daarna lekker voetballen :'( :(

Of met die laptop overgooien en voetballen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( burn in hell motherfuckers :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

psmeets schreef op 03 juni 2002 @ 21:23:
[...]

Maar dan moet er ook een lang stuk audio kabel tussen, en dat vermindert natuurlijk wel de geluidskwaliteit.
Ga jij maar en kijken waar de mengtafel staat bij een podiumoptreden en hoeveelafstand naar het podium het is .. dat kan best lang wezen (goed afschermen)

Iperf

• reskobon
Sledge HaMMeR schreef op 16 september 2002 @ 20:51:
[...]

Wat op dit moment voor mij belangrijk is, is een geluidskaart met aparte uitgangen die ondersteund wordt door Windows en BPM en die niet ruist.
Uhm vrijwel elke bekende geluidskaart heeft drivers voor windows en worden dan dus automatisch ondersteunt door BPM. Die DMX (geen ervaring mee hoor) schijnen prima te werken.

Leeg

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:27:
btw: strax gaan de mensen met hun zatte kop lekker aan de muis lope sleuren, knap, daarna lekker voetballen :'( :(

Of met die laptop overgooien en voetballen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( burn in hell motherfuckers :(
Ervaring mee ?

ps. Tnx Robje, DMX it's gonna be

Verwijderd

Misschien ook wel handig is een "remote" controller om dat ding mee te bedienen, want met een muis of touchscreen gaat het wel maar niet echt geweldig. Je zit er vaak net ff naast, ofwel met de beat, omdat je te traag bent (alcohol??) ofwel met touchscreen, dat je net niet goed raakt. Kijk eens op www.pcdj.com ze hebben daaar een ding met controller in Numark cd bedienings vorm, geen ervaring mee, maar wel veel positieve geluiden van gehoord. Ze hebben naast een gratis probeer pakketje "silver" genaamd, ook red en gold, die steds uitgebreider worden qua functionaliteit. Weelicht ook iets om over te denken. Maar BPM studio is ook ok hoor, die discussie wil ik niet op gang helpen.... ;)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil een mp3 pctje maken ik heb hier hier voor een pc met 100mhz 40 gig schijf 128 mb geheugen. En gewoon een on board geluid en videokaart. Het is gewoon voor op m'n kamer. Dus geen vocht en zo. En win 95 denken jullie dat dit ga lukke ???

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Oud topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.