Toon posts:

Canal+ vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een beetje vreemd probleem met mijn Canal+ decoder.
Als ik mijn TV aan zet heb ik gewoon beeld bij Canal +, maar als ik dan van kanaal 1 naar kanaal 2 zap, dan duurt het een flinke tijd voordat ik weer normaal beeld heb (circa 5 minuten). In de tussentijd zie ik alleen maar een klein rood vierkantje aan de rechterkant van mijn scherm.
Terug naar kanaal 1 helpt ook niet, want daar krijg ik precies hetzelfde scherm met het rode vierkantje, en duurt het dus ook weer zo lang voordat ik weer beeld heb.
Dit gebeurt dus elke keer als van het ene naar het andere kanaal wil switchen.
Herkent iemand dit of heeft iemand een oplossing?

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rood vierkantje? Je hebt dus kabel digitaal?
Als het zo lang duurt voordat je beeld krijgt kan het zijn dat het signaal erg zwak is en de decoder lang de tijd nodig heeft te beginnen met decoderen. Dit heb ik thuis ook gehad (op mijn zolderkamer, dus met erg lange coax -> signaalverlies)
Als je kabel digitaal hebt kan je in het menu bij optie 7.1 kijken hoe sterk het signaal is.

specs

Verwijderd

Heb je een digtale SECA doos? philips/strong8100/nokia9302S/pioneer met "digitale" schotel?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik gok dat ie Canal+ via de kabel heeft.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:17 schreef Bigfoot het volgende:
Ik gok dat ie Canal+ via de kabel heeft.
Nou, als je slechte ontvangst heb met een digitale receiver krijg je ook een rood blokje.

Misschien moet hij er nieuwe software in doen http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.asp kun je gelijk wat meer ontvangen, als je begrijpt wat ik bedoel.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op maandag 03 juni 2002 11:49 schreef Magicfrankie het volgende:
Ik heb sinds kort een beetje vreemd probleem met mijn Canal+ decoder.
Als ik mijn TV aan zet heb ik gewoon beeld bij Canal +, maar als ik dan van kanaal 1 naar kanaal 2 zap, dan duurt het een flinke tijd voordat ik weer normaal beeld heb (circa 5 minuten). In de tussentijd zie ik alleen maar een klein rood vierkantje aan de rechterkant van mijn scherm.
Terug naar kanaal 1 helpt ook niet, want daar krijg ik precies hetzelfde scherm met het rode vierkantje, en duurt het dus ook weer zo lang voordat ik weer beeld heb.
Dit gebeurt dus elke keer als van het ene naar het andere kanaal wil switchen.
Herkent iemand dit of heeft iemand een oplossing?
rood vierkantje staat nergens anders voor dan: slecht signaal... (als dit over een SECA schotel ontvanger gaat)

dus check ff in het menu (7.1) hoeveel signaal je hebt, dit moet doorgaans tussen de 3 en de 5 staan, en het balkje moet wel groen zijn, anders zit je er net iets naast...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:02 schreef UneXisT het volgende:
Rood vierkantje? Je hebt dus kabel digitaal?
Als het zo lang duurt voordat je beeld krijgt kan het zijn dat het signaal erg zwak is en de decoder lang de tijd nodig heeft te beginnen met decoderen. Dit heb ik thuis ook gehad (op mijn zolderkamer, dus met erg lange coax -> signaalverlies)
Als je kabel digitaal hebt kan je in het menu bij optie 7.1 kijken hoe sterk het signaal is.
Ik heb inderdaad kabel digitaal.
Ah, het betekent dus dat het signaal zwak is!
Het gekke is dat het pas sinds kort zo is, maar misschien is er iets mis met m'n bekabeling...
We hebben thuis wel 2 katten... :P

Ik zal vanavond eens kijken in het menu!
Iedereen tot zover bedankt voor de reacties!

• Unex
  • Niet online
Kijk straks anders even in je menu bij signaalsterkte 7.1
Als daar staat dat de sterkte laag is weet je zeker dat dat het is. Je kan ook, als je die mogelijkheid hebt, de decoder even bij iemand anders proberen in je stad. Als hij het daar ook niet doet ff de helpdesk opbellen want dan kan je decoder ook defect zijn.

Ik hoor ook wel problemen met mensen met kanaal digitaal als ze op een bovenverdieping wonen met aantal splitters ervoor en/of versterker(s).
Als dat bij jou ook het geval is probeer de decoder zo kort mogelijk op de gemeentekabel aan te sluiten.

Ohja ik werk trouwens op de technische dienst helpdesk van Canal+ (alleen zaterdag) :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 13:11 schreef UneXisT het volgende:
Kijk straks anders even in je menu bij signaalsterkte 7.1
Als daar staat dat de sterkte laag is weet je zeker dat dat het is. Je kan ook, als je die mogelijkheid hebt, de decoder even bij iemand anders proberen in je stad. Als hij het daar ook niet doet ff de helpdesk opbellen want dan kan je decoder ook defect zijn.

Ik hoor ook wel problemen met mensen met kanaal digitaal als ze op een bovenverdieping wonen met aantal splitters ervoor en/of versterker(s).
Als dat bij jou ook het geval is probeer de decoder zo kort mogelijk op de gemeentekabel aan te sluiten.

Ohja ik werk trouwens op de technische dienst helpdesk van Canal+ (alleen zaterdag) :)
Het gekke is dat het pas sinds kort is.
In de maanden ervoor totaal geen problemen gehad...
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de decoder defect is, maar dan is het ook weer vreemd dat ik na 5 minuten dan wel weer gewoon beeld krijg...

• Unex
  • Niet online
ja, dat is vreemd... Maar als het niet de decoder is moet het eigenlijk wel het signaal zijn. Dus als je de mogelijkheid hebt de decoder direct aan te sluiten op de gemeentekabel of de decoder bij iemand te proberen in dezelfde stad waar een goede aansluiting is kan je het controleren. Dus eigenlijk wat ik al zei, net als de splitters en/of versterker(s) die zorgen ook voor signaalverlies. Versterkers natuurlijk niet, maar die zijn wel nadelig voor Canal+ decoders

specs

Verwijderd

Topicstarter
hmm... net ff gekeken naar de genoemde menu optie, blijkt het signaal compleet groen te zijn, beter kan gewoon niet.
Maar toch heb ik nog steeds het probleem.
Zou de decoder dan toch naar z'n grootje zijn?

• Unex
  • Niet online
Tja, het kan wel.... Maar ik moet zeggen dat Canal+ heel vaak goeie decoders terug krijgt. Maw het kan ook aan andere dingen liggen.
ff standaard vragen

Hoe lang is de kabel vd decoder naar de wandcontactdoos?
Is de coax zo gekocht of mannetje/vrouwtje erop geschroefd?
Woon je in een flat/bovenverdieping?
splitters/versterker (zo ja haal er even tussenuit en probeer opnieuw)

Verder kan je de decoder nog ergens anders proberen, anders gewoon C+ helpdesk bellen. Vaak is het 's avonds heel rustig heb ik begrepen van collega's.
Op zaterdat is het iig heel rustig.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 22:12 schreef UneXisT het volgende:

Hoe lang is de kabel vd decoder naar de wandcontactdoos?
Is de coax zo gekocht of mannetje/vrouwtje erop geschroefd?
Woon je in een flat/bovenverdieping?
splitters/versterker (zo ja haal er even tussenuit en probeer opnieuw)
- Kabel is 1,5 m lang.
- Stekker is erop geschroefd (maar dat gaf voorheen geen problemen!)
- Yup, woon in een flat.
- Zit een splitter op de wandcontactdoos, die zal ik er nog wel ff afhalen, maar, zoals gezegd, dit werkte eerst gewoon goed.

Ik bel vanavond wel ff met de helpdesk.

• Unex
  • Niet online
Idd, bel ff
succes :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 13:55 schreef UneXisT het volgende:
Idd, bel ff
succes :)
Yup, geregeld, heb vanmorgen ff een nieuwe decoder opgehaald :)
Doet het weer perfect!

Bedankt voor je hulp!

• Unex
  • Niet online
geen probleem

Ik wens u nog veel kijkplezier verder *D

specs

Pagina: 1