[delphi] delphi laten "praten"

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
Met alle huidige text-to-speech software leek het mij leuk om een proggie te schrijven die het nieuws van internet haalt, en dat even opleest.
maar wat is nou een goeie manier om vanuit delphi een extern programma aan te sturen?

wat er zou moeten gebeuren is in princiepe:
delphi haalt tekst van internet; eitje...
vervolgens moet de tekst naar het clipboard gekopieerd worden; dat wil ook wel.
Maar dan moet delphi in een text-to-speech programma op een knop klikken; hoe moet dat!?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Kappie

Tell me your secrets...

Welk text2speech programma gebruik je? Is er geen add-on voor delphi? Is het misschien ook DDE compatible of iets dergelijks?
Bij een extern programma gebruik je meestal window handler e.d. Weet ik helaas nog niet het fijne van.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Zynth
naja, welk programma ik ga gebruiken boeit niet echt.
ze ondersteunen eigenlijk allemaal wel; read-from-clipboard.
het probleem is hoe ik op buttons kan klikken in andere programma's. (of op een of andere manier activeren)

Verwijderd

je kan ook gewoon de activex van ms importeren in delphi.
(component->import activex->microsoft voice text)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Bij Torry staan een aantal componentjes / implementaties... Sommigen zijn gratis en de uitleg staat in een zipje. :)

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Ja ik heb hier ooit een Microsoft Agent voor gebruikt; werkt gewoon via een ActiveX component en er is ook ondersteuning voor Nederlands. Bij de meeste Windows versies zit er het al bij, en veel mensen vinden zo'n pratende agent in beeld erg leuk (je kan trouwens ook zonder agent werken)

• Zynth
hmz..
toch zou ik graag willen weten of het mogelijk is om met een delphi programma een ander programma te besturen...
(op een knop klikken, een tekstveld invullen, etc)

---edit---
ik kan trouwens op internet geen goed freeware component vinden die ook nederlands aankan. (alleen engels zou ook wel goed zijn)

Verwijderd

je wil dus gewoon een functie aanvragen in een ander programma, netzoals die msn proggies doen, die communiceren met msn ??

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Weet iemand ook zo iets voor VB (die componenten dan...)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kwam toevallig dit tegen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

gewoon windows messages sturen. In de Win32 API heb je zoiets als SendMessage(...)

ik heb ooit een (semi) handig tooltje geschreven om te ontdekken hoe de windows in elkaar zitten, zodat je makkelijker kan zien waar je je messages heen moet sturen. Werkt allemaal met de Win32-API, al is het in Borland CBuilder geschreven.

je kan 'm hier downen (source + executables)

• Zynth
inderdaad. zo'n message sturen zou nog een goed idee zijn.
Alleen ik snap je programma niet helemaal.
stel dat ik bijvoorbeeld met een delphi programma "windows mediaplayer" een message wil sturen die de pauseknop activeert.
Hoe kom ik er dan achter welke message ik moet sturen?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op dinsdag 04 juni 2002 12:36 schreef unteraarsch het volgende:
gewoon windows messages sturen. In de Win32 API heb je zoiets als SendMessage(...)

ik heb ooit een (semi) handig tooltje geschreven om te ontdekken hoe de windows in elkaar zitten, zodat je makkelijker kan zien waar je je messages heen moet sturen. Werkt allemaal met de Win32-API, al is het in Borland CBuilder geschreven.

je kan 'm hier downen (source + executables)
zou je die mij kunnen meelen? ik krijg um er niet van af...
laat dat programma net als het programma wat bij delhi zit al het verkeer zien ofzo? als ware een hook?
want ik zoek zelf namelijke nog een programma dat hardware calls kan afvangen... als iemand daar nog een ideetje over heeft.
Wil namelijke mijn video/tvkaart ook onder linux optimaal gebruiken

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Zynth
hmz..
hij staat er toch echt wel.
ik moest alleen een paar extra bestanden downloaden om het programma te kunnen draaien, maar meer niet.

Ik snap alleen nog niet echt hoe het werkt.
Ik zie wel alle processen, voorafgegaan door een nummer.
maar hoe kan ik nou een bepaalde knop in een programma activeren?
Pagina: 1