Toon posts:

FireWire frame voor 3.5"IDE harddisk: fabrikanten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een groep mensen bij een computer de mogelijkheid geven hun eigen IDE harddisk makkelijk aan te sluiten en weer te ontkoppelen.

Even ter informatie: voorheen hebben we dit met een bracket opgelost.
Brackets zijn echter van elke fabrikant anders, dus moet iedereen dezelfde bracket kopen, of : computer uit, bracket open, disk in bracket wisselen, bracket dicht, bracket in pc, pc weer aan... etc., etc., etc...
Om een aantal redenen is dit niet zo handig gebleken, bovendien haalt de huidige serie brackets geen ATA100 en hebben we behoefte aan hot swap, dus zijn we toe aan een upgrade: FireWire.

Nou zoek ik dus naar firewire producten waar ik elke standaard 7200RPM 3.5" ATA100 IDE disk makkelijk in kan monteren (en verwisselen voor een ander). We willen namelijk niet alle gebruikers vragen nu maar een eigen firewire disk aan te schaffen.
Verdere eisen? Windows 2000 /XP compatible. Externe voeding van het apparaat is geen probleem, zolang het maar mogelijk is om je schijf te verwisselen terwijl de computer door rekent aan andere processen op de andere schijf (renderen, etc.).
Ik had al even gezocht met google en op GoT, en bij aantal online shops gekeken, maar ben alleen maar bij wat Amerikaanse shops producten tegen gekomen. En da's net ietsje te lastig.
Bedankt!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig waar je dit soort apparaatjes in Nederland kunt kopen?

Zoals deze of deze van Granite Digital.

Ander merk is ook goed. Maar uit de VS of Korea halen is me iets te lastig.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Zie mijn topic (GEEN crosspost!):
[topic=524445/1]

ik denk dat je gewoon zo'n zelfde kastje moet hebben als ik wat ik zoek (en ze verkopen er legio bij Alternate) en daar dan gewoon een 5.25" removable harddisktray inhangen.
hmm oops leesfoutje, je zoekt echt hotswapable? Hmm dat is firewire toch in principe? dus impliceert dat het hier doorwerkt op IDE.