Ik doe een poging mijn Servlet wat exceptions te laten vangen. Bijv: het servlet maakt een cookie, en leest het later weer uit. Als dit echter niet lukt moet deze excetion (nullpointerexception) gevangen worden, en moet de gebruiker een overzichtje krijgen met de mogelijke oorzaken.
Ik heb nu iets van:
Opzicht wordt de exception netjes gevangen, maar na deze fout wordt de rest van de code (die na dit tryblock staat) ook gewoon uitgevoerd. En dat moet dus niet!
Ik heb het geprobeert met thread.stop() maar das is depraced (weet ook niet of dat zou werken trouwes). Wat is wel een goeie/nette manier om de rest van het programma stop te zetten na een exception?
Ik heb nu iets van:
code:
1
2
3
4
5
6
| try {
<code die het cookie leest>
}
catch (NullPointerException nu) {
out.println("Error!: " + nu);
} |
Opzicht wordt de exception netjes gevangen, maar na deze fout wordt de rest van de code (die na dit tryblock staat) ook gewoon uitgevoerd. En dat moet dus niet!
Ik heb het geprobeert met thread.stop() maar das is depraced (weet ook niet of dat zou werken trouwes). Wat is wel een goeie/nette manier om de rest van het programma stop te zetten na een exception?