Toon posts:

AMD 2200+ Laatste van AMD Socket A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot hoever wil amd gaan met de AMD procjes(XP) want ik lees net in de nieuwe review dat AMD met een geheel nieuwe socket komt tot hoever gaat AMD(XP) ?.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die gaat nog wel ff mee hoor, ze hebben net een nieuwe core ontwikkeld : Clawhammer.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Clawhammer is socket 754

edit:

Je bedoelt waarschijnlijk de Barton core of de huidige Thoroughbred core. Beiden nog wel socket A.

Verwijderd

Topicstarter
dus mijn 2100+ kan nog een keertje worden geupgraded ?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 11:16 schreef Bladiebla het volgende:
Clawhammer is socket 754
Hmm oh ja, verkeerde core ;) dit is een hammer |:( maar er is in elk geval net een nieuwe core te koop.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
maar die past dus niet meer op mijn MSI K7N420-D Pro ?
want die hebben toch andere sockets, dus ik wou vragen wat er dus maximaal, op mijn socket kan ?

Verwijderd

Euuhm Ik denk het niet omdat met en AMD Xp 2100+ zou ik pas upgraden als er de AMD met ca. 3000Mhz op de markt en dat zal dan denk ik al met en andere Socket Zijn ..

Verwijderd

ik geloof dat ze tot de 2400+ gaan en dan overstappen op de clawhammer.
Die gaat dan vanf de 3200+ lopen en zal ook een ander socket aan zijn voeten willen de 754.

Verwijderd

Je moet de laaste Athlon met Barton Core gebruiken. Welke klopk deze gaat krijgen weet men nog niet natuurlijk.

Kijk ff hiernaar.

Let er wel op dat je moederbord het ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
dus het heeft voor mij geen zin meer om te upgraden, gewoon w8 en dan een nieuwe kopen als de nieuwe planken en chipjes er zijn.

Verwijderd

Tuurlijk wel. Over een jaar is namelijk zo'n Barton chippie al niks meer waard (~70 euro). En zo'n Hammer moet zich nog bewijzen (er zijn twijfels over zijn performance) en is peperduur. Als je dus voor weinig wilt upgraden is het wel zinvol om dit te doen met de laatste socket A processor. Met een Hammer heb je ook een nieuw moederbord nodig (en geloof me dat zal niet goedkoop worden de komende tijd).

Verwijderd

Topicstarter
dus jij zegt w88 tot de nieuwe proc. er is dan upgrade naar de laatste van mij soort. en gewoon w88 tot de andere weer goed koop is toch ?

dus jij zegt dat die barton ook op de mijne werkt en tot hoe ver gaat die

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 11:37 schreef Vision_Master_Pro het volgende:
dus jij zegt w88 tot de nieuwe proc. er is dan upgrade naar de laatste van mij soort. en gewoon w88 tot de andere weer goed koop is toch ?

dus jij zegt dat die barton ook op de mijne werkt en tot hoe ver gaat die
Het is de bedoeling dat wanneer de Claw- of SledgeHammer (ook wel Opteron genoemd) zijn intrede doet in de markt, de Athlon XP's verhuizen naar het low-budget segment en dus de Durons gaan vervangen.

Ik weet niet of die Barton op je moederbord gaat werken. Waarschijnlijk wel, maar je moederbordfabrikant moet voor die tijd wel eerst een BIOS-update hebben uitgebracht die die Barton-core herkent.

Op welke snelheden de Barton op de markt gebracht wordt, weet niemand. Zelfs bij AMD weten ze dat niet, want niemand weet hoe de markt zich gaat ontwikkelen. Waarschijnlijk wordt er heus nog wel een 3000+ versie op de markt gebracht, maar reken zeker niet op meer.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ga ik lekker w88 op de nieuwe procjes.
en bios updatjes van MSI

cu around thnx.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:20
* pirke kan niet wachten op een 3000+

hoop alleen dat m'n a7v266 het tot dan trekt

Verwijderd

Ze gaan tot 2200+ (0,18 micron)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013