Toon posts:

[PHP] SID bij eerste view site achter elke link

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
PHP plaatst (niet eens altijd, maar soms) op de eerste pagina van mijn site achter elke link mijn SESSIONID (SID). Bij een refresh of na het switchen naar een volgende pagina is dit weg (logisch, ik heb cookies niet uitstaan in mijn browser). Ik wil dit dus ook graag kwijt...

Ik heb al tijdje lopen zoeken maar kan hier niks over vinden, behalve dan zet het transparant plaatsen van SID's uit. Dit is natuurlijk iets wat je niet wilt lijkt me, want als dan iemand zijn cookies uit heeft staan werkt je session-powered gedeelte van je website niet meer.

Heeft iemand een idee of een oplossing?

Verwijderd

Een session is dus een SERVER-side cookie hè, dus hij wordt op de server geset, dus dan maakt het niet uit of mensen cookies aan of uit hebben staan...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 03 juni 2002 11:22 schreef zellufs het volgende:
Een session is dus een SERVER-side cookie hè, dus hij wordt op de server geset, dus dan maakt het niet uit of mensen cookies aan of uit hebben staan...
Ga jij nog maar ff de manual lezen :).. serverside cookies...

Voor de topicstarter:

Kijk eens bij je instellingen van PHP. Daar staat volgensmij of je sessionID met de url's meegegeven gaat worden of in een cookie wordt gezet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Heb je perongelijk session_start(); gedaan?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

brutal:
:?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:11 schreef drm het volgende:

[..]

:?
ja hoe wou je anders een sessie krijgen op je pagia's?

• drm

drm

f0pc0dert

brutal:
ja hoe wou je anders een sessie krijgen op je pagia's?
ik dacht niet dat dat het probleem was :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• HooGLaNDeR
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Op maandag 03 juni 2002 12:04 schreef brutal het volgende:
Volgens mij komt die sessie niet automatisch in beeld, als je session start kiest....:?

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• HooGLaNDeR
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

misschien kun je nog denken aan POST en GET

bij post geeft hij het sid bijv. wel mee, en met GET niet...

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

PHP heeft een session systeem die met of zonder cookies kan werken. Voordat php weet of cookies wel of niet aanstaan zet hij de SID achter de URL. nadat hij merkt dat cookies actief zijn zal hij dat niet meer doen.

Ik neem aan dat je dat in een config file-tje wel uit kunt zetten..

• TheDane
  • Laatst online: 13:22

TheDane

1.618

Op maandag 03 juni 2002 13:24 schreef wasigh het volgende:
PHP heeft een session systeem die met of zonder cookies kan werken. Voordat php weet of cookies wel of niet aanstaan zet hij de SID achter de URL. nadat hij merkt dat cookies actief zijn zal hij dat niet meer doen.

Ik neem aan dat je dat in een config file-tje wel uit kunt zetten..
ik gebruik phplib, en daarin kun je dat inderdaad instellen. het url wordt inderdaad met sessieid aangevuld.

wat je zou kunnen doen (zo doe ik het) is op de betreffende pagina kijken of er een sessie id in je url zit; zo ja: sessiedata eraf strippen, en page reloaden. werkt prima;

kost alleen eenmalig per client 1 extra relocation

• drm

drm

f0pc0dert

Wat je zou kunnen doen is een scriptje waarbij de session gestart wordt, en dan vervolgens een Header met "Location: anderepage.php"

Volgens mij is het namelijk zo dat session_start() kijkt of er een cookie bestaat of niet. Als die cookie niet bestaat, geeft hij voor de zekerheid de PHPSESSID toch mee in de url.

Als je dan dus een Location-header doet, ziet session_start de volgende pagina de session id wel in het cookie staan, en geeftie hem niet meer mee met de url.

~ Gottfried Leibniz

• TheDane
  • Laatst online: 13:22

TheDane

1.618

Op maandag 03 juni 2002 13:28 schreef drm het volgende:
Wat je zou kunnen doen is een scriptje waarbij de session gestart wordt, en dan vervolgens een Header met "Location: anderepage.php"

Volgens mij is het namelijk zo dat session_start() kijkt of er een cookie bestaat of niet. Als die cookie niet bestaat, geeft hij voor de zekerheid de PHPSESSID toch mee in de url.

Als je dan dus een Location-header doet, ziet session_start de volgende pagina de session id wel in het cookie staan, en geeftie hem niet meer mee met de url.
da's een variant op wat ik doe :7 ;)

Verwijderd

Sorry ik lette ff niet op.

• drm

drm

f0pc0dert

TheDane:
da's een variant op wat ik doe :7 ;)
idd, maar jouw post stond er nog niet toen ik begon met tikken ;)

~ Gottfried Leibniz

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Is er ook een oplossing dat PHPSESSID niet achter de links komt, als je host bij een hostingbedrijf? Dit aangezien je daar niet de config files kan aanpassen...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• drm

drm

f0pc0dert

lees het topic even, wil je?

~ Gottfried Leibniz

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zinloze kick + ff het topic lezen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.