Toon posts:

1 fan, hoe te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen

Ik heb in mijn kastje maar ruimte voor 1 fan.
Momenteel zit er dus 1 fan op de proc. Maar verder geen extra fan's in de kast geplaatst.

Ik ruimte voor 1 extra fan, bovenin, gelijk onder de voeding. Wat kan ik nou beste doen? Moet deze fan naar binnen of naar buiten laaten waaien?

Verwijderd

best is onder in de kast naar binnen laten blazen zodast je een lekker stroom frisse lucht de kast in blaast!

• S-Force
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46
Beter is om meer uitgaande te hebben dan inkomende. (zie FAQ)
Dus het beste is om bovenin eentje te hebben die naar buiten blaast.

Verwijderd

Naar buiten blazen, omdat je anders ook een deel van de warme lucht die uit de voeding komt, weer terug de kast inblaast. Zo heb je ook meer volumetransport naar buiten.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat je meer uitgaande lucht moet hebben klopt niet, het beste is altijd nog om een lichte overdruk te hebben in de kast, anders kan de warme lucht niet goed weg.
In dit geval is het het beste om de fan naar buiten te laten blazen, warme lucht stijgt op en kan zo bovenaan de kast afgevoerd worden.

🖥️ | 🚗

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
Op maandag 03 juni 2002 10:28 schreef MadMarky het volgende:
Dat je meer uitgaande lucht moet hebben klopt niet, het beste is altijd nog om een lichte overdruk te hebben in de kast, anders kan de warme lucht niet goed weg.
In dit geval is het het beste om de fan naar buiten te laten blazen, warme lucht stijgt op en kan zo bovenaan de kast afgevoerd worden.
Lees de FAQ, overdruk is juist slecht

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Naar buiten, want de warme lucht moet eruit :Y)

• marko75
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08-2022
Naar buiten, de koele lucht vindt dan wel ergens zijn weg naar binnen (of je moet je kast luchtidcht hebben natuurlijk...)

MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535

Verwijderd

ik heb er ok maar een onder de voeding. dit werkt het beste zie mijn zite www.chefke.vze.com en dan op chefkes hardware klikken.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Je ziet het al aan de reacties hierboven, het is niet zomaar te zeggen. Bouw/warmtegeleidsing kast en vele andere factoren spelen ook een rol. Probeer gewoon ff beide situaties uit. Wat je de laagste temperatuur opleverd, dat doe je :).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

als je je kast hebt
| |
| yyy|
|____________|

als je de fan bij de x wil zetten, moet je hem eruit laten blazen, als je hem bij de y wil zetten, moet je hem de kast in laten blazen. Ik weet dat je bij onderdruk een lagere temp hebt, dus je kan de fan beter bij x dan bij y zetten.

edit:
het hoort een kast voor te stellen, maar dat lukt niet helemaal:(

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Op maandag 03 juni 2002 10:17 schreef Gaaro_Ass het volgende:
Goedemorgen

Ik heb in mijn kastje maar ruimte voor 1 fan.
Momenteel zit er dus 1 fan op de proc. Maar verder geen extra fan's in de kast geplaatst.

Ik ruimte voor 1 extra fan, bovenin, gelijk onder de voeding. Wat kan ik nou beste doen? Moet deze fan naar binnen of naar buiten laaten waaien?
Als er bovenaan ruimte voor is en je kunt maar 1 fan steken zou ik hem zeker laten naar buiten blazen. Koude lucht inblazen zou weinig zin hebben

Specs

Pagina: 1