Ik heb bij een vriendin van me haar 486 geformateerd. Nu start ik dus deze comp op met een bootdisk (windows opstartdisk en universeel bootdisk) maar kan de comp haar cdrom niet detecteren!!??? Als ik een analyse trek zegt ie dat hij geen atapi cdrom kan vinden? Iem een idee hoe ik haar cdrom wel aan de praat krijg? Of weet iem waar ik de bestanden voor een andere universele bootdisk kan downen?? Tnx
Kan je niet de hd in een andere compu hangen en dan de installatiefiles naar de hd copieren. Heb je die cdspelert ook niet meer nodig.
Anders moet je op de site van de cdspeler naar de dos drivers zoeken en een bootable diskette maken die de cdspeler herkent. Daarna kan je installeren.
Anders moet je op de site van de cdspeler naar de dos drivers zoeken en een bootable diskette maken die de cdspeler herkent. Daarna kan je installeren.
In je config sys:
device = c:\cdrom\cdrom.sys /d:mscd0001
In je aytoexec.bat:
c:\cdrom\mscdex /d:mscd0001
cdrom.sys is de devicedriver die behoort bij de cd-rom speler. Bij oude modellen ATAPI-spelers verschillen die nog wel eens. Op de website van de fabrikant kun je die driver vast wel vinden.
device = c:\cdrom\cdrom.sys /d:mscd0001
In je aytoexec.bat:
c:\cdrom\mscdex /d:mscd0001
cdrom.sys is de devicedriver die behoort bij de cd-rom speler. Bij oude modellen ATAPI-spelers verschillen die nog wel eens. Op de website van de fabrikant kun je die driver vast wel vinden.
Houdoe
Verwijderd
hmmm, al die bovengenoemde opties (autoexec aanpassen, win98 bootdisk) hebben geen zin.
Die proberen alleen maar een atapi CDrom speler te init'ten.
Ik denk, dat de cdrom speler die er in zit niet standaard atapi is.
Is best mogelijk, aangezien het ook een 486 is.
Of misschien wel atapi, maar dan een met wat 'uitzonderingen', zoals dat ook bij A merken voorkomt.
Ik neem aan dat die HD geformateerd is, omdat je iets nieuws wilde installeren, possibly WinME of 98 ofzo.
In dat geval, had je VOOR JE DE HD FORMATEERDE, de 'win9x' (voor ME) of 'win98' map van de cdrom OP DE HD MOETEN ZETTEN. Of, nog beter op een partititie anders dan C:.
Dan kon je na eerst alles gekilled te hebben gewoon vanaf HD installeren.
Da's de meest gangbare manier om dit soort onzin te voorkomen.
Die proberen alleen maar een atapi CDrom speler te init'ten.
Ik denk, dat de cdrom speler die er in zit niet standaard atapi is.
Is best mogelijk, aangezien het ook een 486 is.
Of misschien wel atapi, maar dan een met wat 'uitzonderingen', zoals dat ook bij A merken voorkomt.
Ik neem aan dat die HD geformateerd is, omdat je iets nieuws wilde installeren, possibly WinME of 98 ofzo.
In dat geval, had je VOOR JE DE HD FORMATEERDE, de 'win9x' (voor ME) of 'win98' map van de cdrom OP DE HD MOETEN ZETTEN. Of, nog beter op een partititie anders dan C:.
Dan kon je na eerst alles gekilled te hebben gewoon vanaf HD installeren.
Da's de meest gangbare manier om dit soort onzin te voorkomen.
Heb hier wel een opstartflop liggen, die naar de aanwezige Cd-rom spelers zoekt.
Deze info moet je dan verwerken in je Autoexec.bat en je Config.sys.
Werkt vooral goed, bij Cd-rom spelers die Win98 niet kan vinden, bij mij iig.
Deze info moet je dan verwerken in je Autoexec.bat en je Config.sys.
Werkt vooral goed, bij Cd-rom spelers die Win98 niet kan vinden, bij mij iig.
And The Only One
Izzut wel een IDE cd-rom? Of eentje met interface kaart?
Dan gaat het nooit werken en ben je de lul.
Dan gaat het nooit werken en ben je de lul.
lijkt me duidelijk probleem je moet de boot sequence veranderen. dan boot hij vanaf de A. dit meot je in bios instellen. daarna kun je windhoos installere
ik had op mijn ouwe 486 de cd-rom aan de geluidskaart hangen ... dus moest ik eerst de geluidskaart installeren en dan kon ik de cd-rom pas gaan installeren.
Kortom ... iets meer info en we komen er (misschien) wel uit
Kortom ... iets meer info en we komen er (misschien) wel uit
Mister Funny Guy, op deze link kun je de bootflop neerhalen.
Heb er een *.exe van gemaakt, deze wordt naar de C:\ geunzipt.
Laat maar effe horen als het werkt of niet.
Heb er een *.exe van gemaakt, deze wordt naar de C:\ geunzipt.
Laat maar effe horen als het werkt of niet.
And The Only One
Verwijderd
Eejz Diamon zou je de link kunnen verversen, ik ben hier precies ook naar op zoek waarschijnlijk, omdat dit topic oud is, zou je mij ook een mailtje kunnen sturen met de nieuwe link. grz Frank
op www.bootdisk.com kun je deze ook gewoon vinden.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:35:
Eejz Diamon zou je de link kunnen verversen, ik ben hier precies ook naar op zoek waarschijnlijk, omdat dit topic oud is, zou je mij ook een mailtje kunnen sturen met de nieuwe link. grz Frank
Ik denk dat je met een mailtje naarVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:35:
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Op www.bootdisk.com kun je ook nog diskettes halen.
Aan mailtjes sturen doen wij hoor ook niet, al mag je Diamon natuurlijk best een mailtje sturen of hij hier wil posten//Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:35:
hehe, dig jij ff een 5 jaar oude topic op 
maar als je een bootdisk zoekt.. www.bootdisk.com is idd een goeie url voor bootdisks
maar als je een bootdisk zoekt.. www.bootdisk.com is idd een goeie url voor bootdisks
Zo zie je maar weer dat je met de Search veel verder komt dan simpelweg een topic openen...
Nothing is a problem once you've debugged the code
Ik heb effe gezocht, maar ik heb het bestand niet meer.
Kan je dus helaas niet helpen.
Als het niet met een Win98 Bootflop werkt, dan kun je beter een nieuwere cd-rom speler kopen.
Kan je dus helaas niet helpen.
Als het niet met een Win98 Bootflop werkt, dan kun je beter een nieuwere cd-rom speler kopen.
And The Only One
^^
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()