Toon posts:

Wat is het verschil tussen Morrowind en M&M 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dit af, omdat ik Morrowind nog niet heb.
Ik bedoel dus, als je de graphics weglaat dan heeft het ongeveer dezelfde kenmerken, waarvoor Morrowind zo geeerd wordt. Grote spelwereld, heel veel vrijheid, veel NPCŽs. Morrowind wordt hiervoor in de hemel geprezen en Might & Magic 9 de grond in geboort. Ik heb het gevoel dat dit alleen maar is omdat de graphics van M&M 9 tegenvallen, en die van Morrowind daarentegen zijn dus mooi.

Kunnen jullie mij dingen opnoemen die in Morrowind dus echt vernieuwend zijn.

Verwijderd

Hm, het lijkt mij ook een geval van graphics, hoeveel mensen ook gameplay schreeuwen(waar ik het deels mee eens ben) ben ik van mening dat graphics toch zeker meedoen aan de feel van een game.
En daar denk ik dat het grotendeels om draait, de feel van het spel.
Persoonlijk ben ik niet(nog niet) bekend met beide spellen, maar zoals ik het hoor heeft Morrowind een erg goede feel.
En ik weet niet hoe dat met M&M9 is, maar ik denk iets minder?

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik heb Morrowind al ff gespeeld, maar M&M nooit. Morrowind heeft inderdaad een hele goeie feel. Ik zie het als in een film voor me hoe mijn gastje de berg beklimt en de verte in staart om vervolgens wat te gaan jagen met zn boog.
Dat ligt ook zeker aan de geweldige graphics, dan zie je het beter voor je.
ook de NPCs en de vrijheid zijn erg goed. Je kan kiezen of je per silth strider naar een volgende stad gaat (groot beest, soort trein maar dan levend) of dat je zelf het hele eind loopt (waar je weer quests kunt krijgen of MOBs af kunt maken)

Dit is zeker een spel dat het kopen waard is.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijkste bij een RPG is missschien nog wel de sfeer die het spel uitstraalt. Dus dat is iig goed, maar toch denk ik dat M&M ondergewaardeerd wordt. Ik ga dit spel hoe dan ok toch kopen als ie uitkomt, maar ik vroeg me dit gewoon af. Andere cons en pro`s zijn nog steeds welkom hoor.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op maandag 03 juni 2002 12:21 schreef Centurion het volgende:
Belangrijkste bij een RPG is missschien nog wel de sfeer die het spel uitstraalt. Dus dat is iig goed, maar toch denk ik dat M&M ondergewaardeerd wordt. Ik ga dit spel hoe dan ok toch kopen als ie uitkomt, maar ik vroeg me dit gewoon af. Andere cons en pro`s zijn nog steeds welkom hoor.
MM9 is al een tijdje uit... ik denk wel dat MM9 een beetje ondergewardeerd wordt, maar daar in tegen, ik krijg niet de feel die ik wel bij MM6 had, ik denk dat dat ook komt door de nieuwe 3D engine... MM6 was één grote map waar je stad in, stad uit kunt lopen zonder laad tijden, er was alleen overgang als je naar de volgende map ging of een dungeon in ging, bij MM9 moet je overal laden en er zijn nog een aantal verschillen...

Wat morrowind betreft, ik zal hem zeker kopen en dan ga ik die beoordelen...

Om nog één ding te zeggen... Beoordeel een RPG niet op de graphics maar op het speelplezier, de graphics is in een RPG niet het belangerijkste punt, het is leuk als de graphs er goed uit zien maar daar houdt het dan ook op :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:47 schreef White Dust het volgende:

[..]

MM9 is al een tijdje uit... ik denk wel dat MM9 een beetje ondergewardeerd wordt, maar daar in tegen, ik krijg niet de feel die ik wel bij MM6 had, ik denk dat dat ook komt door de nieuwe 3D engine... MM6 was één grote map waar je stad in, stad uit kunt lopen zonder laad tijden, er was alleen overgang als je naar de volgende map ging of een dungeon in ging, bij MM9 moet je overal laden en er zijn nog een aantal verschillen...

Wat morrowind betreft, ik zal hem zeker kopen en dan ga ik die beoordelen...

Om nog één ding te zeggen... Beoordeel een RPG niet op de graphics maar op het speelplezier, de graphics is in een RPG niet het belangerijkste punt, het is leuk als de graphs er goed uit zien maar daar houdt het dan ook op :)
Daar heb je gelijk in, bij M&M 6 had ik idd meer feeling bij. Een echte RPG'r kijkt ook niet naar de graphics, maar in het verleden was het altijd zo dat graphics in een RPG achter liepen op de graphics van andere spelen. Nu komen er ineens RPG spelen uit met zeer goede graphics. Als dat niet ten koste gaat van de gameplay vind ik het goed. Geen laadtijden is wel fijn i.i.g., het geeft meer een idee dat alles 1 groot land is i.p.v. appparte stukken land. Het is tenslotte ook niet als ik de grens overga naar belgie dat er ineens een balk tevoorschijn komt Loading, please wait... :D
Pagina: 1