Toon posts:

Glasvezel, wat zijn kosten....

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Me pa en ik zijn ons wireless LAN een beetje beu (werkt soms gewoonweg niet, is erugh traag, 54 en 11 mbits botst tegen elkaar en wordt beiden 5,5 mbits, afstand is maximaal 30 meter binneshuis) dus me pa en ik gaan (of eerlijk gezegd WILLEN) glasvezel, lekker snel voor netwerk dus optimaal, maar nu wat kost dat??? ik weet wel dat we niet meer als 45 euro (!) de meter willen uitgeven (zijn er ook aansluitkosten??? is er iemand die dat aanlegt of moeten we dat zelf doen??) kan iemand mij ff helpen..?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom glas en geen Gbit Ethernet dat kan gewoon over koper en de kosten van een meter CAT5E is vele malengoedkoper dan glas

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

http://www.level-one.net/

die hebben nog de meest betaalbare GB-netwerkaaparatuur

als je naar een cisco of 3com oplossing gaat kijken, moet je eerst even controleren of je ene porsche voro de deur hebt. Zo jah, ga een rondje rijden, en kies daarna voor cisco icm. Intel 1G kaartjes.

if geen prosche, dan zou ik voor levelone apparatuur kijken.

Gigabit Ethernet:

1000T kaartje: €85 ex btw
4 poorts gigabit ethernet switch: €440 ex btw.

2 kaartjes en een switch komen dan op €610.

dat is nog redelijk te betalen.
(crosscable gaat niet werken want GB ethernet gebruikt 4 aderparen) (EDIT: wow! 4 posts om een typo ;))

Gigabit over glasvezel:
1000SX kaartje met SC connector: €225 ex btw
16 poorts gigabit SC switch: €4110 ex btw. (zijn er niet met minder poorten)

Onbetaalbaar.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
En vergeet dan niet de glasvezel zelf, hoeken zijn zo goed als niet te doen (als je de bochte te scherp maakt kun je weer een nieuwe kabel gaan trekken) en per meter is het reteduur

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op maandag 03 juni 2002 10:22 schreef Dirk-Jan een aantal goedkope interesante producten
Even offtopic, ziet er goed uit die switches.
Hoe kom je aan die prijzen (en waar kun je ze kopen) ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 03 juni 2002 10:22 schreef Dirk-Jan het volgende:
http://www.level-one.net/

dat is nog redelijk te betalen.
(crosscable gaat niet werken want GB ethernet gebruikt 44 aderparen)
Huh 44 is zeker een typo want 44 is natuurlijk belachelijk.
Verder op de cisco site valt te lezen hoe een 1000 base t cross geklust moet worden
[urll]http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/cat6000/6000hw/inst_aug/0bcabcon.htm#xtocid1[/url]

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 10:44 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Huh 44 is zeker een typo want 44 is natuurlijk belachelijk.
Het zal wel 4+4 zijn :)

edit: natuurlijk niet |:( Ik moet beter lezen.

They made me do it.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
Op maandag 03 juni 2002 10:44 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Het zal wel 4+4 zijn :)
Nope, 4 paren draadjes, dus 4 x '2 draadjes die om elkaar heen zijn gedraaid'

(maar cross was toch mogelijk?)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

nee 4 aderparen (4 * 2) dus gebruikt alle aders van CAT5 kabel (8 aders totaal)

edit:

Damn net te laat :(

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam zo'n dikke pijp willen voor een thuisnetwerk. Wat wil je doen dat je niet over een standaard 100Mb ethernetwerk kan doen.
Naar mijn mening is een Gb ethernetwerk al overdone laat staan een glasvezel netwerk.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

Op maandag 03 juni 2002 10:54 schreef Herculus het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam zo'n dikke pijp willen voor een thuisnetwerk. Wat wil je doen dat je niet over een standaard 100Mb ethernetwerk kan doen.
Naar mijn mening is een Gb ethernetwerk al overdone laat staan een glasvezel netwerk.
Helemaal mee eens, een 3com of Intel 100 Mbit netwerk voldoet voor alle thuisgebruikers.... (uitgezonderd dikke scsi en dual gebruikers :) )

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja de harde schijf van een thuisgebruiker die dta kan moet nog gebouwd worden

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 11:06 schreef TrailBlazer het volgende:
ja de harde schijf van een thuisgebruiker die dta kan moet nog gebouwd worden
inderdaad ... wat wil men hiermee bereiken ? 10gbit/sec ofzo ?... heeft die kerel een hardeschijf die 1250mbyte/sec haalt? ..das wel ruig zeg om thuis te hebben :P

100mbit is echt zat , als je nou echt zo snel moet pak dan 1gbit nics...das ook al sneller dan je harde schijf aankan doorgaans...

ma ma ma ma ma macron one

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 03 juni 2002 10:43 schreef Koffie het volgende:

[..]

Even offtopic, ziet er goed uit die switches.
Hoe kom je aan die prijzen (en waar kun je ze kopen) ?
hey koffie, ik werk bij een reseller.
best wel prettig, je kan gewoon door prijslijsten van honderden leveranciers snuffelen :D

aangezien ik niet zo happy ben met mijn huidige baan, zal ik even de adressen van de resellers geven:

www.digital-data.nl
www.micro-square.nl
www.tcpbenelux.com

je zal wel een KvKtje moeten hebben om daar te mogen bestellen, maar waar een wil is, is een weg ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
me vader heeft eiegen bedrijf, ook een kvk, een 1000tbase switch hebben we ook al (met een Matrix-ingang (:?), aleen weten we de kosten nog steeds niet echt (in totaal 30 meter met zo'n 18 hoeken van 90 graden) en er wordt ons steeds vertelt dat glasvezel het geld wel waard is vergeleken met koper 1000tbase (wil dus zeggen dat koper veeeeel slechter is als glasvezel)...maar ik kom er niet zo ut denk ik (is het trouwens mogelijk om via @home een regeling te treffen om de 'oude' kabel (10mbps) te vervangen door glasvezel of gewoon een 100mbps lijntje (tegen vergoeding natuurlijk!))

Wil wel satteliet aanschaffen, maar dat blijkt kut te zijn als het sneeuwt, elke keer sneeuwruimen.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:10 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

inderdaad ... wat wil men hiermee bereiken ? 10gbit/sec ofzo ?... heeft die kerel een hardeschijf die 1250mbyte/sec haalt? ..das wel ruig zeg om thuis te hebben :P

100mbit is echt zat , als je nou echt zo snel moet pak dan 1gbit nics...das ook al sneller dan je harde schijf aankan doorgaans...
Nee, ik heb geen HDD die 1250 mb/s schrijft (jammer)
100 mbps is te langzaam vanwege een grote familie (veel kids, dus alleemaal een comp) is echt hard nodig wegens ping van zo'n 1600ms naar me server (40 meter verderop) en me filmpjes gaan niet over een 11 mbps lijntje terwijl de halve familie zit te internetten *D

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Ik heb laatst duplex SC multimode 62.5/125 kabel gekocht voor €26 voor het monteren van de stekkers en 1 meter kabel. Iedere extra meter kostte €1,10
Aan die €45/meter kom je dus lang niet :)

De minimale buigradius ligt op ongeveer 5-7cm.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 11:38 schreef FatalError het volgende:
90 graden of 180 graden?

They made me do it.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 11:37 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

100 mbps is te langzaam vanwege een grote familie (veel kids, dus alleemaal een comp) is echt hard nodig wegens ping van zo'n 1600ms naar me server (40 meter verderop) en me filmpjes gaan niet over een 11 mbps lijntje terwijl de halve familie zit te internetten *D
je @home is 5mbit ofzo ?... ik snap niet hoe jij met je familie aan een load van 9mbyte/sec+ komt hoor, zelfs streaming films over het netwerk krijg je dat niet mee vol.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:38 schreef FatalError het volgende:
Ik heb laatst duplex SC multimode 62.5/125 kabel gekocht voor €26 voor het monteren van de stekkers en 1 meter kabel. Iedere extra meter kostte €1,10
Aan die €45/meter kom je dus lang niet :)

huh?? 1,10 euro de meter, dat kan nooit, heb zojuist info opgehaald fiberglas kost minimaal 25 euro de meter....(maar goed waar heb je die vandaan?>?)

• FatalError
ow ja... afgelopen weekend een lan gehouden met 30-35 man..
we hadden 3 switches die onderling met gigabit glas verbonden waren en een ftp die met gigabit glas weer aan de switch hing.
Er is op geen enkel moment meer dan 20-25 mbyte/s door een van de glaskabels gegaan.
Als we 100 mbit hadden liggen was het dus ook wel prima geweest.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 11:34 schreef tvvanham2002 het volgende:
me vader heeft eiegen bedrijf, ook een kvk, een 1000tbase switch hebben we ook al (met een Matrix-ingang (:?), aleen weten we de kosten nog steeds niet echt (in totaal 30 meter met zo'n 18 hoeken van 90 graden) en er wordt ons steeds vertelt dat glasvezel het geld wel waard is vergeleken met koper 1000tbase (wil dus zeggen dat koper veeeeel slechter is als glasvezel)...maar ik kom er niet zo ut denk ik (is het trouwens mogelijk om via @home een regeling te treffen om de 'oude' kabel (10mbps) te vervangen door glasvezel of gewoon een 100mbps lijntje (tegen vergoeding natuurlijk!))

Wil wel satteliet aanschaffen, maar dat blijkt kut te zijn als het sneeuwt, elke keer sneeuwruimen.... ;)
en het sneeuwt hier al zo vaak |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:41 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

je @home is 5mbit ofzo ?... ik snap niet hoe jij met je familie aan een load van 9mbyte/sec+ komt hoor, zelfs streaming films over het netwerk krijg je dat niet mee vol.
lol, als ik internet gebruik ik gemiddeld 50 mbps (ik doe een spellteje over internet en ben een mp3-tje aan het downloaden) en dat over een 11mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:43 schreef X_Treme>GR< het volgende:

[..]

en het sneeuwt hier al zo vaak |:(
nee , maar dan nog...kan wel eens.. ;) ;)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 11:44 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

lol, als ik internet gebruik ik gemiddeld 50 mbps (ik doe een spellteje over internet en ben een mp3-tje aan het downloaden) en dat over een 11mbps.
nou dan heb je een lekkere ping :P

edit: en je specs in je sign: p2 2ghz??? :?

ennuhh heb je geld teveel ofzow : "jah kan wel satteliet nemen, en glasvezel , gigaethernet " >:)

• FatalError
Euhm een winkel in Gouda, ik zal vandaag eens vragen wie/wat/waar precies, want ik heb de kabel niet zelf gekocht.
Zelfs de retedure Blackbox winkel vraagt 'slechts' €3/meter en €80 voor het monteren van de stekkers.

Verwijderd

[..]

Heb je het eigenlijk wel eens geprobeerd met 100Mbit en een goede switch? En hoe groot moet die familie wel zijn als je met z'n allen al niet op zo'n netwerk kan? Je gaat me niet vertellen dat je met enkele 10-tallen bij elkaar zit...

Zelfs bedrijven kunnen nog heel wat op een 100Mbit netwerkje doen. Zelf zie ik het probleem dus niet echt... En als je echt hogere snelheid wilt, neem dan gigabit. Glasvezel is puur overkill, zonde van je geld.

Verwijderd

Topicstarter
heb net ff gecheckt voor PC card in me PC (moet die glasvezel dus echt wel rechtstreeks in me PC hebben!!)

sommige kunnen tot 2gigabits per seconde (beetje overdreven) maar moet ik nu SC of SX of TS kopen (WTF zijn al die letters???)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

[..]

lijkt me dat je dan toch echt iets niet goed hebt geconfigd, want als wij hier met z'n 5'en zitten te internetten, dan ping ik de internetserver toch echt nog met <1 MS, dan word er ook nog gebruik gemaakt van de fileserver, en dat alles over een 100mbit Switch.

Als ik trouwens een DiVX film kijk vanaf de server, dan kost dat gemiddeld 200KB/sec op rustige stukken 100KB/sec en op echt drukke stukken max 400KB/sec

Met 10 Mbit kan je max 1280KB/sec
Met 100Mbit kan je max 12800KB/sec halen, conslusie, 100Mbit is echt wel genoeg hoor, en anders is het gewoon om te patsen.

mijn T.net systeemspecspagina

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 11:49 schreef tvvanham2002 het volgende:
heb net ff gecheckt voor PC card in me PC (moet die glasvezel dus echt wel rechtstreeks in me PC hebben!!)

sommige kunnen tot 2gigabits per seconde (beetje overdreven) maar moet ik nu SC of SX of TS kopen (WTF zijn al die letters???)
En jouw HD kan 2 Gb/s aan? :? |:(

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:44 schreef X_Treme>GR< het volgende:

[..]
ennuhh heb je geld teveel ofzow : "jah kan wel satteliet nemen, en glasvezel , gigaethernet " >:)
Ehhh, geen commentaar...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:50 schreef Tom S. het volgende:

[..]

En jouw HD kan 2 Gb/s aan? :? |:(
nee, maar 16 HDD's in totaal zuipen toch al een deel nietwaar?

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 03 juni 2002 11:51 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

Ok, leg eens uit, wat voor netwerkconfiguratie hebben jullie nu?

• FatalError
Het meest gebruikelijk voor gigabit zijn SC en MT-RJ.
Je kan trouwens prima aan de ene kant van de kabel SC stekkers monteren en aan de andere kant n MT-RJ stekker.

Zoals ik al zei is glasvezel behoorlijk goedkoop, maar de kaarten e.d. zijn verschrikkelijk duur. Een gigabit glaskaart kost €500 of meer.
Ik heb zelf 2e hands een gigabit glaskaart gekocht voor €75. Ik zou dus eerst maar eens naar 2e hands gaan kijken, met VEEL geluk kom je ook wat leuks tegen voor zo'n mooie prijs ;)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 11:44 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

ik snap e rgeen hol meer van, wat voor internet aansluiting heb jij !?!? gemiddeld 50mbps ?!?!

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 03 juni 2002 11:55 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

ik snap e rgeen hol meer van, wat voor internet aansluiting heb jij !?!? gemiddeld 50mbps ?!?!
ja, 50mbit/sec halen over een 10mbit/sec netwerk :? vind ik erg knap hoor ;)

• Gardocki
  • Niet online

[..]

Ja idd, hij doet 50mbps over een lijntje van 11mbps :?

They made me do it.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 11:57 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Ja idd, hij doet 50mbps over een lijntje van 11mbps :?
ja en dan nog welke thuisaanlsuiting heeft 11mbps ? zelfs eweka is geen 11mbps. Het lijkt me niet dat ze met de hele familie in 1 studentenflat zitten.

even voor de duidelijkheid ...een mp3-tje downloaden neemt op 100K/sec 0,01% van je 100mbit capaciteit in...de gemiddelde online game pakt 0,001%(10Ksec) van een 100mbit lijn...en nu mag je me uitleggen hoe die gast te kort netwerkbandbreedte heeft..

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Ok, leg eens uit, wat voor netwerkconfiguratie hebben jullie nu?
[/quote]

Oke, We hebben @home kabel deze komt binnen in huis, deze loopt dan naar dat kastje en vandaar uit naar onze proxyserver (illegaal) vandaar uit naar de 3Com Ethernet HUB (24 poorts) 1e stekker gaat naar proxyserver toe, 2e stekker loopt naar de 'huidige' wirless LAN homebase toe, 3e stekker gaat naar brander, 4e stekker naar MusicSation (alle opgeslagen mp3-files), en tot slot de 5e stekker gaat naar de BackupStation.....vanuit de wirless LAN homebase gaat de 'onzichtbare' kabel naar 8 werkplekken in huis (ik zegt het je: grote familie) deze zijn allemaal verbonden met een 3com of een intel Wireless LAN 11 of 54 mbits PC card (allemaal note books!!!!), daar houdt het op, behalve bij mij deelt ie zijn internet met me P-IV 2,0 ghz (deze dus), dus het duurt wel ff voordat ie bij internet is..... ;(

Verwijderd

Topicstarter

[..]

ik heb een 54 bits wireless LAN verbinding op dit moment (maar in zijn statestieken geeft ie aan dat ie maar 11 mbps gaat..... ( via meetapperatuur van server kan ie zien wat mijn gemiddelde snelheid is....)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hij had het over z'n WiFi van 11 Mbps hoor ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:01 schreef Koffie het volgende:
ja

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:01 schreef Koffie het volgende:
ja leuk maar hij gaf aan dat als hij internette...en hij downloade een mp3 en speelde een online gamepje..dat dat dan 50mbps koste...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:05 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

ja leuk maar hij gaf aan dat als hij internette...en hij downloade een mp3 en speelde een online gamepje..dat dat dan 50mbps koste...
doet ie ook, maar was vergeten te zeggen dat ik een 54 mbps Wirelees LAN gebruik ipv 11 mbps...srry |:( (11mbps was standaard voor familie maar vanwege me opleiding trekt me pa me voor met een 54 mbps...)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:06 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

doet ie ook, maar was vergeten te zeggen dat ik een 54 mbps Wirelees LAN gebruik ipv 11 mbps...srry |:(
doet ie ook? ..jij haal niet meer dan 5mbps met je @home..

en trouwens ik heb je hele probleem al door..als er bij jou 8 man zit te internetten is die 16K/sec upload van jou helemaal OP...(eigenlijk veels te kort..vandaar je ping)
je kan dus in huis aansluiten wat je wil ..je internet zal echt niet beter gaan lopen.

ps: (32K/sec zou nog bar krap zijn)
pps: sorry dat ik zo off-topic doe maar lijkt me zonde als mensen BERGEN met $$ geld investeren om niks...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:08 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

doet ie ook? ..jij haal niet meer dan 5mbps met je @home..

en trouwens ik heb je hele probleem al door..als er bij jou 8 man zit te internetten is die 16K/sec upload van jou helemaal OP...(eigenlijk veels te kort..vandaar je ping)
je kan dus in huis aansluiten wat je wil ..je internet zal echt niet beter gaan lopen.

ps: (32K/sec zou nog bar krap zijn)
doet ie ook niet, maar het gaat voornamelijk om de intranet en het netwerk...

• RRX

RRX

@life-

Ok, we maken even een lijstje voor de bandbreedte die jullie nodig hebben op een topdruk tijsdstip:

Iedereen een MP3'tje @ 128kbit/sec ?

8 * 128 = 1024 Mbit/sec dus 1 Mbit
Internet MAX Load 3,75 Mbit bij @ home

dan zit je dus op 4,75 Mbit en heb je nog 5,25 Mbit over voor de rest van de zaken.

Wat ik zou doen is,

UTP bekabeling aanleggen, (makkelijker & goedkoper dan glasvezel)

die 3Com officeconnect de deur uit, en een 10/100 Mbit switch neerzetten (dus geen switchable hub, maar een Switch)

/edit

en zoals MaxBurn al zei, je hebt bij @home maar 128kbit/sec upload, dus dat is voor veel mensen niet echt veel nee, neem dan SDSL of zoiets, dat is veel geschikter. Bespaar dan op de bekabeling (100Mbit meer dan zat), en geef meer uit aan een betere verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:11 schreef RRX het volgende:
Ok, we maken even een lijstje voor de bandbreedte die jullie nodig hebben op een topdruk tijsdstip:

dan zit je dus op 4,75 Mbit en heb je nog 5,25 Mbit over voor de rest van de zaken.

Wat ik zou doen is,

die 3Com officeconnect de deur uit, en een 10/100 Mbit switch neerzetten (dus geen switchable hub, maar een Switch)
Maar het gaat voornamelijk om de intranet en het netwerk...(ik hoe van een beetje snelheid..)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:11 schreef RRX het volgende:

Wat ik zou doen is,

ok nou tel bij die 4.75mbit nog 10-30mbit networkload, transfers etc...dan zit je nog niet boven de 15-35..
en i kvermoed zelf dat de meesten daar toch echt vooral internetten..en dat zal ten allen tijdje zeer brak gaan met meer dan 4 pc's tegelijk op internet actief. (16K up)

Verwijderd

Topicstarter
is het trouwens mogelijk om via @home een regeling te treffen om de 'oude' kabel (10mbps) te vervangen door glasvezel of gewoon een 100mbps lijntje (tegen vergoeding natuurlijk!)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:14 schreef tvvanham2002 het volgende:
is het trouwens mogelijk om via @home een regeling te treffen om de 'oude' kabel (10mbps) te vervangen door glasvezel of gewoon een 100mbps lijntje (tegen vergoeding natuurlijk!)
tuurlijk niet
en @home is geen 10mbit ..@home is meer 4mbit/16K (of 32K/sec? up)
en daar zit jouw probleem..internetteg gaat niet met zoveel pc's tegelijk op 16K/sec up..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:14 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

ok nou tel bij die 4.75mbit nog 10-30mbit networkload, transfers etc...dan zit je nog niet boven de 15-35..
en i kvermoed zelf dat de meesten daar toch echt vooral internetten..en dat zal ten allen tijdje zeer brak gaan met meer dan 4 pc's tegelijk op internet actief. (16K up)
ik wil niet kut doen maar je vergeet de brander en de mp3stattion en de backupstation(backuppen moet veeeel sneller gan dan nu want 8 workstations backupen elke dag, wordt moeilijk tegelijekrtijd met internet gamen beetje LAN en etcc..

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 12:12 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

Maar het gaat voornamelijk om de intranet en het netwerk...(ik hoe van een beetje snelheid..)
Met 16 HD's haal je trouwens ook nog geeneens 1Gbit. Zelf op topdrukte trek je 1 Gbit niet vol. En het lijkt me sterk dat al die computer allemaal tegelijkertijd bestanden gaan verzenden naar elkaar. En je heb ook nog de limiet van 55Mbit op die laptops...

They made me do it.

• RRX

RRX

@life-

Lijkt me stug, je zit zowiezo op een gedeelde verbinding met je buurt, kijk eens hier:

http://www.truedsl.nl/produkten.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SDSL

TrueDSL 1024s 
1 Mbit downstream / 1 Mbit upstream € 175,- per maand 

TrueDSL 2048s 
2 Mbit downstream / 2 Mbit upstream € 195,- per maand 
bestel!

TrueDSL 2048s is dus 256KB/sec Up & Down, das lekker hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:15 schreef MaxBurn het volgende:

[..]

tuurlijk niet
en @home is geen 10mbit ..@home is meer 4mbit/16K (of 32K/sec? up)
en daar zit jouw probleem..internetteg gaat niet met zoveel pc's tegelijk op 16K/sec up..
4mbit?? huh ze zeiden dat het 10mbit was..

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ga wel voor hem zoeken..voor compleet glasvezel netwerk..tis blijkbaar toch wat hij wil ..ook al zal het tegen 20x de prijs even hard gaan bij hem als 100mbit utp...

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 03 juni 2002 12:16 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

de verbinding is 10Mbit, maar de maximum snelheid is 4,75Mbit

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 12:16 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

Die modem kan 10Mbit aan. Maar er gaat maar 5Mbit over ofsow.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:16 schreef RRX het volgende:

[..]

Lijkt me stug, je zt zowiezo op een gedeelde verbinding met je buurt, kijk eens hier:

http://www.truedsl.nl/produkten.html
ja oke, maar kan dat dan niet van me huis naar die backbone van @home? (lijkt me erugh ruig) :P

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

Lancer

What the......

Misschien een raar idee, maar meerdere netwerkkaarten in een systeem kan ook. Dit is een goedkope manier om je bandbreedte te verhogen. (Is wel klote als je NT4 draait die alles over alle interfaces naar buiten gooit)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:18 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Die modem kan 10Mbit aan. Maar er gaat maar 5Mbit over ofsow.
in de praktijk 300-400K/sec. .mazzelpikken wat hoger...
dat is dus 3-4mbit(1mbit = 128k/sec, effectief doorgaans 105-115K ivm overhead)

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-08 16:19
Waarom krijg ik toch het idee dat dit hele topic gelul is???

Huidige 10Mbit?? duh, @home is 3.5Mbit
100Mbit niet snel genoeg voor huis??? Nee, en bedrijven dan die 100Mbit hebben voor een compleet kantoor??
Glasvezel internet???

Heb je een loterij gewonnen??

Pleur @home lekker weg, en gooi er een eigen 100Mbitter neer?? Kost je maar een paarduizend in de maand >:)

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 03 juni 2002 12:18 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

ja oke, maar kan dat dan niet van me huis naar die backbone van @home? (lijkt me erugh ruig) :P
kijk dan eens hier: http://www.trueserver.nl/leased.php huurlijnen tot 622 Megabit/sec

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:18 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

dat kan, je kan rekenen op 500.000 euro aansluitkosten ofzo :)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op maandag 03 juni 2002 12:20 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

100Mbit niet snel genoeg voor huis??? Nee, en bedrijven dan die 100Mbit hebben voor een compleet kantoor??
Glasvezel internet???

Pleur @home lekker weg, en gooi er een eigen 100Mbitter neer?? Kost je maar een paarduizend in de maand >:)
sja i kheb al 20 posts gewijd aan het verhinderen van een financiele blunder voor deze familie :D

ik ben nu alleen aan het proberen te zoeken naar glasvezel leveranciers (netwerk) ...want alle posts tot nu toe zijn off-topic..probeer em nu maar te helpen met wat ze toch willen..

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Alleen hier blijkt al uit dat hij de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Zonde dat er zoveel geld verspild wordt door dit soort mensen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ze hebben blijbkaar echt money to burn..de switch die hij eerde rnoemde....goedkoopste versie kost 1100 euro...

Verwijderd

Ik vind dit een dom topic met een hoog fantasiegehalte:

8 x wireless pc's
musicstation
backupstation
GB-ethernet
bla bla bla
En dat allemaal thuis? :?

Sorry, maar ik geloof het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:20 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Glasvezel internet???

ff offtopic kan ik ook een eigen kabelbedrijf beginnen?? :9~

ontopic: nee sirieus voor zo'n 11 pc is 10 mbits voor een netwerk te sloom (ff niet kijken naar het internet gebeuren), dus ik vraag me af wat ik moet doen, toch maar een 100mbps neergooien?? (jammer wil zo graag giganetwerk), ik vind het best, maar ik wil de snelheid er wel inhouden...dus niet zo traag, het leek me het best om met 11 PC's een 1000tbase netwerk aan te schaffen, maar als jullie zeggen dat dat niet nodig is.... jullie weten ervan ik niet want anders had ik deees topic niet gemaakt..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:36 schreef abreemjathuis het volgende:
Ik vind dit een dom topic met een hoog fantasiegehalte:

8 x wireless pc's
musicstation
backupstation
GB-ethernet
bla bla bla
En dat allemaal thuis? :?

Sorry, maar ik geloof het niet.
hoho, heb ik gezegd dat je ddat MOET geloven?? ten eerste me vader heeft eigen IT bedrijf, ten tweede we zijn met 8 man thuis, ten derde die gbinternet hebben we niet en heb ik ook niet gezegd ook was ff offtopic (en wat die music station betfert, je kunt muziek niet of 8 verschillende pc's zetten of wel?? geen nut, en een backup moet af en toe ook gemaakt worden) kijk ik vind dit genoeg redenen om dit te geloven...

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Koop een GOEDE 100 mbit switch. Trek kabels naar elk workstation en stop daar goede 100 mbit kaarten in. Probleem opgelost. Je grote probleem is nu toch echt het brakke wireless die met 1 x 100 mbit verbinding heeft met je hub. gbit netwerk is echt overbodig als je een goede 100 mbit switch hebt. Sluit ook ALLE workstations aan op die switch.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:44 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

hoho, heb ik gezegd dat je ddat MOET geloven?? ten eerste me vader heeft eigen IT bedrijf, ten tweede we zijn met 8 man thuis, ten derde die gbinternet hebben we niet en heb ik ook niet gezegd ook was ff offtopic (en wat die music station betfert, je kunt muziek niet of 8 verschillende pc's zetten of wel?? geen nut, en een backup moet af en toe ook gemaakt worden) kijk ik vind dit genoeg redenen om dit te geloven...
Sorry, maar ik moet inderdaad toch ook steeds meer vraagtekens plaatsen of dit allemaal wel echt is.
Als je pa een eigen IT-bedrijf heeft, heeft hij dan niet eens basiskennis van netwerken?

Kijk, ik heb hier een netwerk gehad met 25 PC's, veel fileserverwerk en dat allemaal op 10Mbit. Toegegeven, met een hub is dat bijzonder traag, maar met een switch ging dat gelijk stukken beter.
Nu is het geheel aangesloten op een 100Mbit switch, niet alleen is het inmiddels 30 werkplekken, er is ook nog eens een aantal printservers.

De backup-snelheid heb ik trouwens ook eens bekeken, dat gaat namelijk ook over het netwerk (aparte backup-server). Wil je daarvan de snelheid weten? Een bepaalde server had 9GB aan data en die data werd in een uurop tape gezet.
Nu komt de rekensom: een uur is 60 minuten, dus 150 MB per minuut, 2,5 MB per seconde. Dat is ruwgezegd 20Mbit (wat niet waar is, want je hebt nog overhead). Daarbij gebeuren er tijdens de backup ook nog wel andere taken op datzelfde netwerk.

Dus dat kleine aantal gebruikers op je netwerk zou dan meer nodig moeten hebben dan een bedrijfsnetwerk? Snap je dat we hier dan niet meer zoveel van geloven?

Verwijderd

Dat bedoel ik.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Het lijkt wel of er mensen eens een artikeltje gelezen hebben over glasvezel wordt goedkoper e.d. en dan meteen gaan denken dat ze glasvezel moeten gaan leggen. :z

(hiermee bedoel ik dus de topicstarter)
Dit is zeker al het 3de topic dat ik zie in korte tijd van iemand die thuis wil gaan glasvezelen.

Als je echt volledig 1gigabit nodig hebt over redelijk afstand dan is glasvezel de juiste oplossing.
Maar niet voor je netwerkje thuis.

Wil je toch meer dan 100mbit ga dan voor gigabit ethernet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Thnks allemaal

komt er dus op neer, gewoon die 3com hub houden (of ruilen voor switch) en allemaal cat 5 kabels trekken....(gewoon 100mbps) dan was dit me topic

bedankt.. mzzl

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 03 juni 2002 11:51 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

En jij denkt dat jou 32 bits PCI-busje 2Gbit/8=256 MB/S trekt? D8 het niet... 32 bits 33 mhz PCI trekt max. 133 MB/S!

Dus dan zou je toch echt een systeem met 64 bits PCI sloten moeten hebben :+

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 13:33 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

En jij denkt dat jou 32 bits PCI-busje 2Gbit/8=256 MB/S trekt? D8 het niet... 32 bits 33 mhz PCI trekt max. 133 MB/S!

Dus dan zou je toch echt een systeem met 64 bits PCI sloten moeten hebben :+
heb ik ook niet, maar je hebt het bericht voor je niet gelezen, ik hou het toch maar op een gewoon 100mbps lijntje..

Verwijderd

Het wordt te heet hier?

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 03 juni 2002 13:31 schreef tvvanham2002 het volgende:
Thnks allemaal

komt er dus op neer, gewoon die 3com hub houden (of ruilen voor switch) en allemaal cat 5 kabels trekken....(gewoon 100mbps) dan was dit me topic

bedankt.. mzzl
Ik zou als ik jou wes die 3Com hub zeker weten wegdoen, ik heb niet veel ervaring met andere 3Com apparatuur, maar wel met de OfficeConnect 8 poorts & met de OfficeConnect 16 poorts, ze zijn allebei erg snel kapot gegaan, ze begonnen te sissen, en werden heel langzaam. Ik zou iig zeker overgaan op een Switch

/nog ff een vraagie he, hoe kan het nou, dat je vader een eign ICT-bedrijf heeft, en geen verstand heeft van netwerken?

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
Denk dat je t moeilijk wil doen.

je zegt allemaal laptops, zou betekenen dat je glas kaartjes mnoet hebben voor laptops!...

om eerlijk te zijn zou ik t volgende doen als ik jou was.
je had al een gigabit switch hangen, dus alle laptops met met doodgewone cat5e aansluiten (let op! cat5E! dus dat is cat5 shielded...)
denk dat als alle laptops met 100Mb.s op een switch zitten dat je geen problemen meer zult hebben.
het zou zonde zijn van je glas kaartjes om die in een laptop te doen, waarbij de gemiddelde laptop een hdd heeft met 4200Rpm. en dus noooiiitt die gigabit lijn volledig kan benutten.

verder zou ik gewoon ADSL nemen van cistron, en dan cistron MAX, dat lost je internet problemen wel op.

als je dan nog problemen heb zou ik maar s gaan denken aan een kapotte switch, netwerk kaart die niet goed is of iets in die buurt.
ik zelf heb hier 9 PC`s in een netwerk, 5 van me buren via wireless 11 mbs, en 4 via 100Mb.s switch, als je goede netwerk kaarten hebt en een goede switch is dit voldoende voor internetdelen, gaat perfect hier, als je dan van wireless naar 100Mb.s koper overgaat mag je geen problemen meer hebben qua divx etc, als je dan nog een gigabit kaart in je server doet kun je 10 Pc`s tegelijk op 100Mb.s serveren!(mits je HDD`s snelgenoeg zijn qua seek time etc! en je switch van goede kwaliteit is.)

nou als je vragen heb hoort ik t wel.

andre@matrixpc.nl

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, klaar :)
Nu allemaal weer liev wezenm geen onzin posten en iedereen die naar technieken vraagt van tevoren even nadenken ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.