[Sendmail]

Pagina: 1
Acties:

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
ik ben hier nu een Suse 8.0 bakkie aan het opzetten. Alles draait tot nu toe lekker, behalve Sendmail.
Ik heb Apache draaien met PHP & MySql, Bind 9, SshD, en nog wat dingetjes.

Er gaan 3 domeinnamen worden gehost met eigen DNS. Ik zit alleen nu een beetje met de configuratie van Sendmail. Ik heb nog weinig ervaring met *N*X-systemen, maar tot nu toe ging alles goed.
Inkomende email is geen probleem, dit gaat met bsmtp. Maar er moet eigenlijk een onderscheid worden gemaakt met uitgaande mail via welke domeinnaam mail wordt verstuurd. Dit zou de gebruiker zelf mogen bepalen. Zou je dit met Sendmail op moeten lossen, of via lokale clients?

Alle gebruikers halen hun email op via W98 Outlook Express. Ik zit nu ook te tweifelen of ik Pop3 of Imap ga gebruiken. Ik weet dat Pop3 veel veiliger is, echter uitgaande mail en drafts worden niet opgeslagen op de server. En met Imap is dit wel het geval. Imap-poort staat wel dicht (natuurlijk!) vanaf buitenaf. Wat kan ik nu beter gebruiken? :?

Ik ben nu met beiden aan het testen, ik krijg echter na een aantal keer mijn imap-testaccount gesync te hebben een foutmelding.
code:
1
2
3
4
Your "drafts"-folder was not polled for its unread count. Your server has
unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include
server problems, network problems, or a long period of inactivity. ..bla..
Error number 0x800CCC0F

Iemand enig idee wat dit inhoud? Het lijkt wel of er ergens een max staat ingesteld van het aantal keer dat er in een bepaalde tijd gesync mag worden. Dit staat namelijk in de Xinetd.log:
FAIL: imap service_limit from=::ffff:192.168.1.59

alvast bedankt voor het helpen voor deze nieuwe linux-verslaafde.. ;)

[edited: code-tag kapt regel niet automatisch af :+]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op maandag 03 juni 2002 09:42 schreef Savages het volgende:
Inkomende email is geen probleem, dit gaat met bsmtp. Maar er moet eigenlijk een onderscheid worden gemaakt met uitgaande mail via welke domeinnaam mail wordt verstuurd. Dit zou de gebruiker zelf mogen bepalen. Zou je dit met Sendmail op moeten lossen, of via lokale clients?
Sendmail is een smtp server. Je hebt er dus nu twee. (of zie ik dat fout). Ik snap niet helemaal wat je wilt doen. Je kunt toch in je client de account kiezen die bij een domein hoort. Dan verstuur je toch via een andere domainname?
Alle gebruikers halen hun email op via W98 Outlook Express. Ik zit nu ook te tweifelen of ik Pop3 of Imap ga gebruiken. Ik weet dat Pop3 veel veiliger is, echter uitgaande mail en drafts worden niet opgeslagen op de server. En met Imap is dit wel het geval. Imap-poort staat wel dicht (natuurlijk!) vanaf buitenaf. Wat kan ik nu beter gebruiken? :?
POP3 is afaik _NIET_ veiliger dan IMAP. Ik weet niet op welk aspect je doelt, maar POP3 is volgens mij het meest onveilige protocol op internet. Overigens worden drafts met IMAP ook niet standaard op je server gezet en zelfs sent mail niet.
Ik ben nu met beiden aan het testen, ik krijg echter na een aantal keer mijn imap-testaccount gesync te hebben een foutmelding.
code:
1
2
3
4
Your "drafts"-folder was not polled for its unread count. Your server has
unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include
server problems, network problems, or a long period of inactivity. ..bla..
Error number 0x800CCC0F

Iemand enig idee wat dit inhoud? Het lijkt wel of er ergens een max staat ingesteld van het aantal keer dat er in een bepaalde tijd gesync mag worden. Dit staat namelijk in de Xinetd.log:
FAIL: imap service_limit from=::ffff:192.168.1.59
Vertel eens wélke IMAP server je gebruikt, anders wordt wel erg lastig :P
[edited: code-tag kapt regel niet automatisch af :+]
Dat is het hele idee ;)

Verwijderd

postfix + pop3 is denk ik een beter combinatie. Je kan zo ook wat meer dingen instellen en zo ook voor meerdere domeinen enz.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Postfix met Courier-Imap dan toch

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Je kan ook Cyrus gebruiken. Is een imap/imaps/pop3/pop3s/kpop server. Als je dan POP3s oid gebruikt dan wordt het een beetje versleuteld.

• Savages
Op maandag 03 juni 2002 09:51 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Sendmail is een smtp server. Je hebt er dus nu twee. (of zie ik dat fout). Ik snap niet helemaal wat je wilt doen. Je kunt toch in je client de account kiezen die bij een domein hoort. Dan verstuur je toch via een andere domainname?
Euhh nee. Ik draai Sendmail 1x --> Sendmail -bd -os

Ik heb op de nieuwe Suse-bak voor elke gebruiker de home-dir en /var/mail gecopieerd van een gare Redhat bak die gebruikt werd voor interne mail.

Wat ik dus wil is dat een gebruiker kan kiezen oftie via
gebruiker@domein1.nl of gebruiker@domein2.nl email verstuurd. Zoals jij het zegt zal ik voor eke gebruiker dus meerdere mailaccounts aan moeten maken? :?
[..]

POP3 is afaik _NIET_ veiliger dan IMAP. Ik weet niet op welk aspect je doelt, maar POP3 is volgens mij het meest onveilige protocol op internet. Overigens worden drafts met IMAP ook niet standaard op je server gezet en zelfs sent mail niet.
ohh, oke.. :+ Dat wist ik nie..
Ik heb de config in Outlook Express zo staan dat ie concepts en send mail ook opslaat (vanuit de oude config die gebaseerd was op interne email). Dit vind ik namelijk wel noodzakelijk voor centrale backup..
[..]

Vertel eens wélke IMAP server je gebruikt, anders wordt wel erg lastig :P
euhh, geen idee. Gewoon via xinetd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
service imap
{
      disable = no
      socket_type        = stream
      wait            = no
      user            = root
      server            = /usr/sbin/imapd
      log_on_success        += DURATION USERID
      log_on_failure        += USERID
#    disable             = no
}

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
service pop3
{
      socket_type     = stream
      protocol    = tcp
      wait      = no
      user      = root
      server        = /usr/sbin/ipop3d
      server_args     = -s
}
[..]

Dat is het hele idee ;)
euhh ja.. stom.. tis nog vroeg.. :7

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Savages
ook kreeg en krijg ik deze nogal vaak te zien in mijn mail-log:
imapd[17572]: Connection reset by peer, while reading line user=rob host=[192.168.1.57]

iemand ervaring mee hoe ik dit kan voorkomen of genezen?

enne, nog effe over de beveiliging.. daar maak ik me niet meer zo druk over. Extern staat alles dicht, behalve ssh..

Verwijderd

enne, nog effe over de beveiliging.. daar maak ik me niet meer zo druk over. Extern staat alles dicht, behalve ssh..
totdat iemand je inet connectie gaat sniffen, en daar pop3 accounts mee gaat compromizen ...

• Savages
Op maandag 03 juni 2002 10:34 schreef r3b00t het volgende:

[..]

totdat iemand je inet connectie gaat sniffen, en daar pop3 accounts mee gaat compromizen ...
daar maak ik me nu nog niet druk over. Eerst moet die Sendmail goed draaien...

• Savages
fuck zooi... en dan krijg je dit dus..! :(

--> [topic=407757]

• Savages
ik heb nu dus een testsituatie draaien met Imap. Als ik echter 2 clients geconnect heb, dan kapt ie de 3e af met een foutmelding.

De foutmelding op de win-client met OE:
Your 'Drafts' folder was not polled for its unread count. Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'test', Server: '192.168.1.3', Protocol: IMAP, Server Response: '', Port: 143, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F
Ik krijg deze foutmelding in /var/log/xinetd.log:
02/6/4@09:53:08: FAIL: imap service_limit from=::ffff:192.168.1.59

Blijkbaar staat er dus ergens een maximum aantal connecties ingesteld. Ik kan deze optie niet vinden, volgens mij zit ie niet in de config-file van Xinetd..!? :?

Pagina: 1