• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik wil binnenkort een digi-cam gaan kopen (dat werd tijd :))

Ik denk dat het de Nikon Coolpix 885 gaat worden.
Standaard wordt hij geleverd met 16MB CompactFlash geheugen, maar nu vroeg ik mij af: Hoeveel kan je er maximaal in doen?? Dat kan ik nl. nergens vinden, zelfs niet in de specs op de site van Nikon zelf?!?

Of is het met CompactFlash zo dat, als het erin kan het niet uit maakt hoeveel het is en dat het altijd 'past',....?

kzag dat er wel een aantal mensen zijn die camera's hebben uit de Coolpix lijn van Nikon, dus ik wacht op antwoord :) thnx alvast.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uhm, er zit toch nooit een maximum op wat er in kan (of iig is die heel erg hoog).

Virussen? Scan ze hier!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heej, ik ga dus ook een Coolpix 885 halen. :)

Ik had voor de 885 een Coolpix 775, deze slikte zonder problemen RiData 256MB 20speed Compact Flash. Dus 256MB doet pak ie. :)

Waar ga jij de 885 kopen als ik vragen mag?

Whatever.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:32 schreef wildhagen het volgende:
Uhm, er zit toch nooit een maximum op wat er in kan (of iig is die heel erg hoog).
Dat weet ik dus niet,...vandaar mijn vraag. Heb geen ervaring met CompactFlash geheugen, dit wordt mijn eerste apparaat dat het heeft.

-edit-
en bij een pc is het altijd zo, je kan er max zoveel geheugen in kwijt,....vandaar

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:33 schreef meendering het volgende:
Heej, ik ga dus ook een Coolpix 885 halen. :)

Ik had voor de 885 een Coolpix 775, deze slikte zonder problemen RiData 256MB 20speed Compact Flash. Dus 256MB doet pak ie. :)

Waar ga jij de 885 kopen als ik vragen mag?
Informatique is de eerste winkel in de pricewatch die hem verkoopt die me betrouwbaar in de oren klinkt. € 599,- kost hij daar.

Dan heeft Foto Konijnenberg v.o.f. hem voor € 553,- (zie pricewatch) --> zijn site ziet er wel goed uit vind ik,...maar goed?!?!

Verder ga ik ook nog even bij de lokale foto-boer in Arnhem kijken. -> Smits (steenstraat) wat ie daar moet kosten.

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hem bij Foto Konijnenberg in bestelling staan, alleen was ie afgelopen zaterdag niet op voorraad. :X
Wat zeiden ze bij Informatique over de voorraad?

Whatever.

Verwijderd

www.dpreview.com ->
The 885 doesn't support Type II cards (such as the IBM Microdrive).

Er kan dus maximaal 256 MB in

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 10:31 schreef Cavedude het volgende:
www.dpreview.com ->

Ik wist dat er Type I in moet ja,..en als dat dus inhoudt dat het maximaal 256MB is,....bedankt dan :)

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 03 juni 2002 10:31 schreef Cavedude het volgende:
www.dpreview.com ->

Uhhh, ik weet niet of je het weet...
maaruhh er zijn ook CF-Cards type I van 512MB.

Whatever.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 10:36 schreef meendering het volgende:

[..]

Uhhh, ik weet niet of je het weet...
maaruhh er zijn ook CF-Cards type I van 512MB.
Hmm neej wist ik inderdaad niet :)
dan is het dus 512 :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:42
Bij CompactFlash zit, itt SmartMedia, de controller op de geheugenkaart, dus er is feitelijk geen maximum.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
zowieso schiet je zelden meer dan 128 mb aan foto's achter elkaar.. 256 MB moet voor de meest fanatieke fotonemer ruim genoeg zijn.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 08:59
Op maandag 03 juni 2002 09:50 schreef meendering het volgende:
Ik heb hem bij Foto Konijnenberg in bestelling staan, alleen was ie afgelopen zaterdag niet op voorraad. :X
de zwarte 885 is op voorraad bij konijnenberg heb ik vanmorgen gehoord, maar ik wil een zilveren dus die moest besteld worden

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:55 schreef Suffie het volgende:

[..]

de zwarte 885 is op voorraad bij konijnenberg heb ik vanmorgen gehoord, maar ik wil een zilveren dus die moest besteld worden
ik wil ook het liefts een zilveren,.. en dan zat ik te denken aan 256MB geheugen voor twee weken vakantie. (foto's op de hoogste kwaliteit) Met 128MB heb ik het idee dat ik het niet ga redden misschien,....

en kheb geen zin om met m'n laptop te gaan slepen op de vakantie.

Verwijderd

tsja.. ik heb zelf een 885 en 128 mb flash,als ik ga voor de hoogste resolutie(2048x1536) met de minste compressie beweert hij eerst 80 fotos kwijt te kunnen maar ik heb maar zelden een foto boven de 1 mb.

simpel rekenwerk levert dan ongeveer 130 fotos op.

1 formaat kleiner(1024x768) levert volgens de camera ruimte voor 300 fotos,ook hier zal het wel iets hoger uitpakken.

voor wat ik ermee doe is dat meer dan genoeg,kijk voor jezelf of je het de prijs waard vind.

ik heb wel sterk de indruk dat de camera trager wordt met veel geheugen.

succes

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op maandag 03 juni 2002 12:59 schreef Yoda het volgende:

[..]

ik wil ook het liefts een zilveren,.. en dan zat ik te denken aan 256MB geheugen voor twee weken vakantie. (foto's op de hoogste kwaliteit) Met 128MB heb ik het idee dat ik het niet ga redden misschien,....

en kheb geen zin om met m'n laptop te gaan slepen op de vakantie.
Moet je toch voor de 256 mb gaan..
op 128 mb kunnen er 81 foto's op High-quality.
Das bus niet superveel.

Als je op vakantie gaat en geen zorgen wil gaan maken over welke foto's er geschrapt moeten worden zou ik de 256 mb nemen. zelf heb ik 128 MB maar dat zal voordat ik naar frankrijk ga wel wat veranderen.

Zie ook deze mooie topic.

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb momenteel een APACER 256 MB in m'n NIKON 885 zitten, en dat werkt probleemloos tot nu toe.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op maandag 03 juni 2002 11:55 schreef Cavedude het volgende:

[..]

Hmm neej wist ik inderdaad niet :)
dan is het dus 512 :)
klopt ook niet. Er zijn ook 1GB type 1 kaartjes. Alleen moet je daar HEEL rijk voor zijn EN HEEL goed kunnen zoeken :P

Ontopic. je hoeft je in principe nooit zorgen te maken over max-capaciteit van CF-kaartjs. De controller zit in de kaart namelijk, niet in de camera. Enige waar je zorgen over moet maken is of de camera compatible is met het merk CF-kaartjes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 19:57
Op maandag 03 juni 2002 09:50 schreef meendering het volgende:
Informatique heeft op de site van elk product voorraadinformatie staan. Zou zeggen kijk ff op de site.

Verwijderd

is die nikon nog een beetje leet? want ik wil hem ook kopen.

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 10 juni 2002 15:39 schreef MrCoff1n het volgende:
is die nikon nog een beetje leet? want ik wil hem ook kopen.
Leet? :X
Lees maar ff een paar reviews zou ik zeggen.

Whatever.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 23:49 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

klopt ook niet. Er zijn ook 1GB type 1 kaartjes. Alleen moet je daar HEEL rijk voor zijn EN HEEL goed kunnen zoeken :P

Ontopic. je hoeft je in principe nooit zorgen te maken over max-capaciteit van CF-kaartjs. De controller zit in de kaart namelijk, niet in de camera. Enige waar je zorgen over moet maken is of de camera compatible is met het merk CF-kaartjes.
Precies! Ik heb namelijk ook een Compact flash kaarten van 1 GB in mijn Coolpix 885 zitten en dat werkt perfect!

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Bij de 885 zit een En-EL1 accu.
Hoe lang doe je met de accu (ongeveer)en hoe lang duurt het herladen?

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op woensdag 24 juli 2002 16:08 schreef vweereld het volgende:
Bij de 885 zit een En-EL1 accu.
Hoe lang doe je met de accu (ongeveer)en hoe lang duurt het herladen?
Moeilijk te zeggen. Ligt volledig wat je allemaal doet eigenlijk. ;)
Ga maar uit van een foto'tje of 250 op 1 accu. :*

Herladen duurt met de standaard lader ongeveer 6uur.
Ik heb een snellader (EH-21), deze laad de accu op in 1,5 uur. *D

P.s is er nog iemand die zijn Cf-card wil uitlenen tegen een redelijke vergoeding? mail > meendering@gmx.net

Whatever.

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 17:27 schreef meendering het volgende:

Herladen duurt met de standaard lader ongeveer 6uur.
Ik heb een snellader (EH-21), deze laad de accu op in 1,5 uur. *D
Als je een Coolpix 885 koopt zit er standaard zo'n snellader bij.

Verwijderd

Bevalt je Coolpix 885 nog een beetje Meendering?

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die snellader moet je apart kopen. ;)
Ff over de vraag of ie bevalt? Post die vraag even in het coolpix topic. Dan blijft die ook een beetje up-to-date. ;)

[topic=450102]

Whatever.

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 19:15 schreef meendering het volgende:
Die snellader moet je apart kopen. ;)
Oja?? Kijk hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.lindert/laadtijd.jpg

Dit is de MH 52 recharger wat dus de turbo lader is. Op de foto zie je dat er staat dat het 2 uur duurt. In praktijk anderhalf uur. Waarschijnlijk ben jij opgelicht met je lader.. want die turbo recharger hoort er echt standaard bij. Of je hebt te maken met de oude lichting 885 verpakkingen... want die werden destijds wel geleverd met een trage lader. Maarja, dat is in het begin geweest van de introductie van die camera. En aangezien ik mijn 885 eerder heb aangeschaft dan jij.. lijkt het erop dat jij een oude heb meegekregen.
Je hebt dus voor niets een snellader aangeschaft.. want die hoort erbij te zitten ;) Zou maar effies terug gaan naar de winkel waar je je 885 hebt gekocht ;)
Ff over de vraag of ie bevalt? Post die vraag even in het coolpix topic. Dan blijft die ook een beetje up-to-date. ;)

[topic=450102]
Okee, ga ik dat doen!
Pagina: 1