Ik wilde graag mijn overgebleven blacklight in mijn pc zetten, maar et draad is te kort (neej niet het zwart/rode voor voeding), het witte draad dat van de invertor naar de ccfl loopt is net te kort, kan ik dit langer maken, zoja h o e ?
door een stuk er aan vast te knopen...
kon je dat zelf niet bedenken?
jah er aanknopen wordt lelijk, ik wil gewoon 1 lange stuk #(&$&#^$#@)$@!(&$#(@$Op maandag 03 juni 2002 09:12 schreef Cooliez het volgende:
door een stuk er aan vast te knopen...
nee dit kan volgens mij niet
zoiets had ik gelezen dan kom er niet de juiste spanning ofzo
draad van de voeding naar inverter kan wel
ik weet dit niet zeker wie brengt de oplossing
zoiets had ik gelezen dan kom er niet de juiste spanning ofzo
draad van de voeding naar inverter kan wel
ik weet dit niet zeker wie brengt de oplossing
Verwijderd
er is hier ooit reeds een topic over geweest
er werd toen afgeraden deze draadjes te verlengen...
omdat een langere draad meer weerstand heeft enz....
ik zou het echter proberen... zolang je maar een goede verbinding maakt en deze goed isoleert...(ccfl werkt op hoogspanning)
ik zou het echter proberen... zolang je maar een goede verbinding maakt en deze goed isoleert...(ccfl werkt op hoogspanning)
jah dat d8 ik ook jah, maar ik had de search al gebruikt >ccfl langer< >ccfl draad< en hij vond nixOp maandag 03 juni 2002 09:16 schreef Cordobasdi het volgende:
btw, dan moet ik zeker ook van dat speciale spanningsdraad hebben of neit?
Knip gewoon de draden aan elke kant los en verleng ze door er een stuk draad tussen te solderen. Hou wel in de gaten dat je de + en - niet omdraait, anders heb je een probleem.
Heb ooit in een topic gelezen dat je ze niet langer dan ... cm mag maken, maar zelf heb ik er geen last van gehad.
Heb ooit in een topic gelezen dat je ze niet langer dan ... cm mag maken, maar zelf heb ik er geen last van gehad.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
gewoon van dat normale rooie draad? Want dan doe ik dat gelijk ffiesOp maandag 03 juni 2002 09:25 schreef C@SP het volgende:
Knip gewoon de draden aan elke kant los en verleng ze door er een stuk draad tussen te solderen. Hou wel in de gaten dat je de + en - niet omdraait, anders heb je een probleem.
rustig maar hoor, kan je zelf niet bedenken dat als je dat ding er uit snokt dat het gewoo niet gaat? pffOp maandag 03 juni 2002 09:14 schreef Thug_powah het volgende:
[..]
jah er aanknopen wordt lelijk, ik wil gewoon 1 lange stuk #(&$&#^$#@)$@!(&$#(@$
lelijk, dan doe je het mooi!
simpel figuur
Isoleer die verlengde draden!!!!!!
Dan heb je geen verlies van licht. Zelf heb ik een stukje spiralwrap om de draden gewonden die naar de lamp gaan, dit ter voorkoming van overslag naar metalen delen, Druk maar eens voor de gein de silicone kabeltjes hard tegen het metaal met je hand, de lamp brand in ene niet fel meer..
Dan heb je geen verlies van licht. Zelf heb ik een stukje spiralwrap om de draden gewonden die naar de lamp gaan, dit ter voorkoming van overslag naar metalen delen, Druk maar eens voor de gein de silicone kabeltjes hard tegen het metaal met je hand, de lamp brand in ene niet fel meer..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
ja hè.. meer weerstand.. dat merk je ook zo lekker hè als je er een metertje ofzo bij doet... de weerstand ga je pas merken met vele meters.. dus dat is echt onzin..Op maandag 03 juni 2002 09:16 schreef Cordobasdi het volgende:
Maar goed zoals je al zei.. gewoon effe je soldeer bout pakken, netjes solderen, krimpkousje in de kleur van het draaitje er overheen doen.. en je hebt een prachtige lang snoertje.
Als ik de andere reply's zo lees: gewoon verlengen (draadje tussensolderen) en heel goed isoleren (ivm verlies en hoogspanning).
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Uit eigen ervaring weet ik dat je alle draden naar de CCFL gewoon kan verlengen...
Als je de zwarte eindkapjes van de CCFL af haalt, zie je aan het uiteinde van die CCFL een klodder TIN zitten. Je zou daar een nieuw snoer aan vast kunnen maken.
Als je de zwarte eindkapjes van de CCFL af haalt, zie je aan het uiteinde van die CCFL een klodder TIN zitten. Je zou daar een nieuw snoer aan vast kunnen maken.
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Als je dit zelf geprobeerd zou hebben weet je dat het niet gaat. Ik heb zelf ook mijn kabeltjes verlengt, maar als je er 1 meter of meer aanhangt doet ie het echt niet meer hoor.Op maandag 03 juni 2002 09:30 schreef kaasie het volgende:
[..]
ja hè.. meer weerstand.. dat merk je ook zo lekker hè als je er een metertje ofzo bij doet... de weerstand ga je pas merken met vele meters.. dus dat is echt onzin..
Het probleem is meer dat die inverter met de standaard kabellengte ergens in het midden van je ccfl zit, en dat is irri met het netjes monteren van zo'n ding!!
Je kunt ze tot zo'n kleine 30 per kant maken, daarna wordt het zeuren....
Verwijderd
ik heb het ook gedaan... schaartje... kroonsteentje en KLAAR, let wel op dat je het goed aansluit anders brandt ie ineens minder fel dan daarvoor,
MAAR HET KAN
MAAR HET KAN
ik weet niet zo zeker of je dat pas bij vele meters merkt. flitsbuizen bijvoorbeeld mogen ook niet te lange kabels hebben, anders werken ze niet (ik heb ooit zelf zo'n velleman ding in mekaar gezet).Op maandag 03 juni 2002 09:30 schreef kaasie het volgende:
[..]
ja hè.. meer weerstand.. dat merk je ook zo lekker hè als je er een metertje ofzo bij doet... de weerstand ga je pas merken met vele meters.. dus dat is echt onzin..
Maar goed zoals je al zei.. gewoon effe je soldeer bout pakken, netjes solderen, krimpkousje in de kleur van het draaitje er overheen doen.. en je hebt een prachtige lang snoertje.
neem in ieder geval dikke geisoleerde kabel. en proberen kan altijd: doet ie het niet dan kort je hem gewoon weer in.
Pagina: 1