Toon posts:

Vanaf thuis pc bedienen met intern ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma waarmee ik vanaf school mijn pc via een javapluggin kan besturen.

Je moet dan naar http://***.**.**.***:5800

Nu komt er op mijn pc direct het internet binnen, maar ik wil het ook bij iemand doen die zijn internet via het netwerk krijgt. die pc heeft dus een intern ip-adres. Is het mogelijk om dan toch op een een of andere manier om met die pc te connecten? Dat je eerst het chello ip invoert en nog op een een of andere manier het interne ip adres ook nog ik de url zet?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, dan moet hij op zijn i-net server de juiste poort mappen naar zijn lokale IP-adres.

They made me do it.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

je moet gewoon een port van zijn chello-ip kiezen die je (VNC) doorstuurt naar interne-ip:5800 Dus welk OS draait er op de server?

Verwijderd

Topicstarter
Het internet komt binnen via de router, dus iedereen heeft in dat netwerk een intern adres.
Ik heb van iemand gehoord dat ik dan in de router NAT aan moet zetten en dan poort 5800 moet doorschakelen naar de pc die ik wil bedienen.
Kan het nu nog niet testen, denken jullie dat dit goed werkt, of is er nog een andere manier

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan niet, of iig niet met NAT op die manier.
NAT houd een lijst bij met wattie wegstuurt naar wie en vanaf wie en al dat soort info.

Als jij dan met pakketjes komt aanzeulen die totaal geen reply op een verstuurd pakket is binnen wil komen zallie die packets gewoon droppen vppr zover ik weet.

Dus tenzij er specifieke software is die kan wat jij wilt, zal het je niet lukken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Wat evt. ook kan met VNC is dat op initiatief van de de VNC-server (intern) er vebinding wordt gemaakt naar een VNC-client die ergens extern (Sjello bijv.) staat opgestart in Listen-mode.

Moet je nog wel iemand of iets hebben die de VNC server activeerd wat bijv. kan met een task of batch-file. Die batch file laten uitvoeren of alsgevolg van een 'gebeurtenis' waarop de PC (met VNC server) kan reageren.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Welk programma (plugin) gebruik je hiervoor en waar kun je het downloaden.
Ik ben er namelijk 0ok naar opzoek. Ik gebruik op dit moment pcanywhere, met NAT via mijn cisco router. Het probleem is echter dat je op de client pc ook pcanywhere moet hebben draaien.

NAT werk dus wel, maar je moet wel een port mappen extern ip naar intern ip

Verwijderd

Heb zelf een Edimax router waarop je port mappings kunt configureren. Op deze manier kun je dus elke machine in je DMZ overnemen. Door bv public poort 5800 naar private ***.***.***.**1:5800 te mappen en 5801 naar ***.***.***.**2:5800. Zoek even uit welke router(software) hij gebruikt en of deze port mapping ondersteunt.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op dinsdag 04 juni 2002 06:50 schreef deltaforceoneq het volgende:
Welk programma (plugin) gebruik je hiervoor en waar kun je het downloaden.
Ik ben er namelijk 0ok naar opzoek. Ik gebruik op dit moment pcanywhere, met NAT via mijn cisco router. Het probleem is echter dat je op de client pc ook pcanywhere moet hebben draaien.

NAT werk dus wel, maar je moet wel een port mappen extern ip naar intern ip
http://www.uk.research.att.com/vnc/

VNC :) die gooit standaard miniweb browser op poort 5800 (alleen 5900 moet ook beschikbaar zijn, anders doet ie het nog niet)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1