Toon posts:

Kan beschadigt geheugen door de POST komen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus af ofdat een geheugen module door een POST memory check heen komen of is dit niet mogenlijk door bepaalde checks die erop worden uitgevoerd?
Indien dit kan...welke manieren zijn er nog meer om te testen of je geheugen defect is?!

Verwijderd

dat is slechts een zeer oppervlakkige test. Op www.simmtester.com kun je uitgebreide testprogramma's vinden. Kan wel even duren trouwens bij grote hoeveelheden geheugen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ja brak geheugen kan door die test komen. soms keuren bepaalde betere geheugenstest progs em ook goed. als je zeker wil zijn vervang je de module door eentje van een ander merk

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ja dat kan, in sommige gevallen kan zo'n module tijdens de POST zelfs een aantal MB's minder laten zien (dus 224MB i.p.v. 256 om maar wat te noemen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had ook zo'n brak dimmetje.. komt op verschillende pc's keurig door de post heen en start het OS gewoon op.. maar ga je er vervolgens wat mee doen meteen een crash..

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

volgends mij test de POST alleen hoeveel geheugen hij kan bereiken en test hij het geheugen niet eens.

wisdom is rarely common

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
effe googlen naar memmtest86
Pagina: 1