Boxen in je kast bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 15:34
Ik dacht eraan om mabay je boxen in je kast te bouwen zou het mogelijk zijn ofzo ?? het lijkt me wel tof en het scheelt weer zooi meenemen met een lan :D

Verwijderd

Hmm, weet niet of je HDD de magneten aan de achterkant van je speakers wel zo leuk vindt...

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
niet alleen de HD denk ik, denk dat je mobo dat ook niet helemaal kan/gaat waarderen :P

dude... wait... what...

• Kraanwater
ahh jmmr kvond het nog wel een orgineel idee Slotje plz :D

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Dat is wel sterk afhankelijk van wat voor boxen je in wilt bouwen. Als je vrij recente boxen hebt (ik bedoel dan computerboxen) moet het mogelijk zijn, omdat deze tegenwoordig vrijwel allemaal magnetisch afgeschermd zijn. Als je oudere boxen hebt, zou ik het niet doen (zie bovenstaande replies).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 01:35 schreef NoTo het volgende:
niet alleen de HD denk ik, denk dat je mobo dat ook niet helemaal kan/gaat waarderen :P
Mag ook:)

Of je cpu cooler stopt met draaien door de tegenpool:)

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 01:38 schreef wokmaster het volgende:
Dat is wel sterk afhankelijk van wat voor boxen je in wilt bouwen. Als je vrij recente boxen hebt (ik bedoel dan computerboxen) moet het mogelijk zijn, omdat deze tegenwoordig vrijwel allemaal magnetisch afgeschermd zijn. Als je oudere boxen hebt, zou ik het niet doen (zie bovenstaande replies).
Hmm, maar als je die boxen inbouwt neem ik aan dat je niet de complete ombouw inbouwt, maar alleen de speaker [incl magneet...]

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik zou me niet zo druk maken om die magneten. in een hdd zitten ook al gruwelijk sterke magneten (voor de positionering van de koppen) en de pc-speaker is ook altijd een gewoon onafgeschermd speakertje.

ik denk niet dat je problemen krijgt als je er een stel speakers inzet. niet met de magneten in ieder geval, sneller met de trillingen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Op maandag 03 juni 2002 01:40 schreef KzmZ het volgende:

[..]

Hmm, maar als je die boxen inbouwt neem ik aan dat je niet de complete ombouw inbouwt, maar alleen de speaker [incl magneet...]
Tja, dan wordt het een ander verhaal ;) :P

Nu zie ik dit:
Op maandag 03 juni 2002 01:41 schreef aatos het volgende:
ik zou me niet zo druk maken om die magneten. in een hdd zitten ook al gruwelijk sterke magneten (voor de positionering van de koppen) en de pc-speaker is ook altijd een gewoon onafgeschermd speakertje.

ik denk niet dat je problemen krijgt als je er een stel speakers inzet. niet met de magneten in ieder geval, sneller met de trillingen.
Ik dacht niet dat er magneten in een HD zitten. Anders zou ik toch ernstig gaan vrezen voor mijn data :P

Hoe sterk is zo'n magneetje van een PC-speaker? Het magnetiche veld van zo'n ding stelt niks voor. Een magneetje wat je op een koelkast/whiteboaard/whatever prikt is al sterker...
(nofi)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Kraanwater
tis wel leuk ofzo maar zit wel weer een nadeel aan als je je pc op de grond heb :S

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een koptelefoon meenemen naar een lan?
>:)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:54
ik had 3 jaar geleden een pc, een desktop compaq mormel.. een zwarte, daar zaten de boxen ook ingebouwd... dus het moet wel mogelijk zijn maar.. als je het in een toren wilt bouwen heb je mono geluid. |:( of je moet er 2 naast elkaar in gooien maar dan verspreid het geluid zich niet goed... dus idd zou gewoon maar je kop telefoon meenemen

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 08:39 schreef Speedener het volgende:
ik had 3 jaar geleden een pc, een desktop compaq mormel.. een zwarte, daar zaten de boxen ook ingebouwd... dus het moet wel mogelijk zijn maar.. als je het in een toren wilt bouwen heb je mono geluid. |:( of je moet er 2 naast elkaar in gooien maar dan verspreid het geluid zich niet goed... dus idd zou gewoon maar je kop telefoon meenemen
die zijn er ook meestal op gebouwd .
ik heb hier 2 beeldschermen naast elkaar en 1 heeft boxen aand e zijkant als ik die aanzet gaat me andere beeldscherm rare balken vertonen en het beeldscherm met de boxen doet het normaal.

Verwijderd

heeft er ooit al iemand over nagedacht wat voor magnetisch veld een eheim pomp voor een waterkoelinkje opwekt???

deze wordt toch ook in de case gemonteerd...

en ja... hd bevat enorme magneten....

magnetische afscherming bij pc speakertjes zit niet in de behuizing maar is meestal een metalen omhulsel rondom de magneet... dus als je de luidpspreker kastjes uit elkaar wil pleuren en allez zo in bouwen... geen probleem volgens mij.

Verwijderd

ik denk ook dat het wel mee valt met het magnetische veld.. je cpu-fan ect. blijft echt wel draaien hoor.. als je een redelijke afstand houd tussen speaker en harddisk gaat het wel volgens mij. Alleen of het geluid ook echt mooi is... een bassbox-pc... klinkt niet slecht :9

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op maandag 03 juni 2002 01:41 schreef wokmaster het volgende:
Ik dacht niet dat er magneten in een HD zitten. Anders zou ik toch ernstig gaan vrezen voor mijn data :P
ik heb laatst een quantum fireball ex uit mekaar gehaald (10 gig ofzo) en daar zaten echt twee gruwelijk sterke neodium magneten in. ze waren zo sterk dat er geen schroefje zat om ze vast te houden, ze klemmen zichzelf vast.
Hoe sterk is zo'n magneetje van een PC-speaker? Het magnetiche veld van zo'n ding stelt niks voor. Een magneetje wat je op een koelkast/whiteboaard/whatever prikt is al sterker...
(nofi)
een beetje pc speaker is echt wel sterker dan een koelkastmagneet.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Als je nou zelf een helegrote pc kast bouwt met aan de zijkanten de speakers moet het kunnen :P
.... bouw dan je monitor er ook in :)

Verwijderd

Het zal echt niet zo'n probleem zijn met magneten, kijk maar naar Compaq Deskpro's: die hebben bijna allemaal minstens één ingebouwde speaker. Je kan natuurlijk ook zo'n platte speaker doen he :) die werken op statische elektriciteit (tenminste dat dacht ik).
Pagina: 1