Toon posts:

@home Probl...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn @home aansluiting eerst werkte alles maar nu doet niks het meer.

Nouja zou je zeggen ff opnieuw de installatie cd draaien, en dan werkt het, hier dus niet.

Dus ik ging zoeken naar het probleem de lampjes van de netwerkkaart branden 1 constant en de andere op een bepaald ritme. (allebei groen)

Het netwerk kaartje aangedrukt etc, er uit gehaald en er weer ingedaan niks helpt. Bij hardware omgeving gekeken en daar zag ik pci mutiple communucator ofzo iets, dat het stuurprogamma niet is geinstalleerd. Ik dus de @home cd erin en hem daarop laten zoeken, werkt niet. Dan het floppy van @home van de pci kaart helpt niet. Gewone windows cd helpt ook niet.

En dus doet @home het niet.. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?!

Als het netwerkkaartje dat je van @home kreeg kapot is, kun je hem dan vervangen door een ander netwerk kaartje die je gewoon bij je computer winkel koopt?!

b.v.d.

Verwijderd

GEEN @home cd installeren.

T standaard farralon kaartje van @home zou win98 zo kunnen detecteren.

Gewoon ff je computernaam + werkgroep invullen, en alles zou goed moeten werken [bij de eigenschappen van je netwerkomgeving]

Verwijderd

Internet & Telefonie btw?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 00:46 schreef Madness het volgende:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn @home aansluiting eerst werkte alles maar nu doet niks het meer.

Nouja zou je zeggen ff opnieuw de installatie cd draaien, en dan werkt het, hier dus niet.

Dus ik ging zoeken naar het probleem de lampjes van de netwerkkaart branden 1 constant en de andere op een bepaald ritme. (allebei groen)

Het netwerk kaartje aangedrukt etc, er uit gehaald en er weer ingedaan niks helpt. Bij hardware omgeving gekeken en daar zag ik pci mutiple communucator ofzo iets, dat het stuurprogamma niet is geinstalleerd. Ik dus de @home cd erin en hem daarop laten zoeken, werkt niet. Dan het floppy van @home van de pci kaart helpt niet. Gewone windows cd helpt ook niet.

En dus doet @home het niet.. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?!

Als het netwerkkaartje dat je van @home kreeg kapot is, kun je hem dan vervangen door een ander netwerk kaartje die je gewoon bij je computer winkel koopt?!

b.v.d.
Ik kan je iniedergeval vertellen dat het waarschijnlijk niet je netwerkkaart is die is wel innorde heb ik het idee tenminste aangezien het geknipper van je lampjes... 1 lampje geeft data ontvangst/verzenden aan en de andere of je 10 of 100mbit/s hebt.

Verder lijkt het me dat je indien het wel je netwerkkaart zou zijn gewoon een nieuwe halen bij de computerboer alleen moet je even kijken ofdat je het meteen kan gebruiken ik weet dat je bij chello je MAC address (Media Access Code) moet opgeven zodat zij die kunnen invoeren in hun systeem maar een netwerkkaart is een netwerkkaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 00:48 schreef KzmZ het volgende:

Gewoon ff je computernaam + werkgroep invullen, en alles zou goed moeten werken [bij de eigenschappen van je netwerkomgeving]
Versta je daar ook het standaard windows xp cdtje onder?! Want daar heb ik ook geprobeert om de drivers van de netwerk kaart op te zoeken.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 00:49 schreef skunkah het volgende:

[..]

Verder lijkt het me dat je indien het wel je netwerkkaart zou zijn gewoon een nieuwe halen bij de computerboer alleen moet je even kijken ofdat je het meteen kan gebruiken ik weet dat je bij chello je MAC address (Media Access Code) moet opgeven zodat zij die kunnen invoeren in hun systeem maar een netwerkkaart is een netwerkkaart :)
Das bij @home niet nodig... en zn netwerkkaart lijkt me ook niet kapot omdat beide lampjes gewoon branden zoals ze zouden moeten branden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

job

de ledjes kloppen in elk geval. het lampje wat constant brand geeft aan dat hij aangsloten is aan het modem. de ander knippert bij dataverkeer.

wat heb je veranderd aan je pc nu hij het niet meer doet?
het kan natuurlijk niet zomaar zijn dat internet niet meer werkt.

je hoeft die @home cd niet te gebruiken. heeft niets te maken met je netwerkkaart. als je nu je netwerkkaart opnieuw hebt geinstalleerd moet je weer je @home nummer invullen bij de netwerk eigenschappen. en niet vergeten bij werkgroep @home in te vullen.

en ja je kan ieder willekeurige netwerk kaart met utp aansluiting gebruiken. maar waarom denk je dat je netwerk kaart kapot is. je moet hem maar eens testen bij iemand anders.

-edit- aah, wat tikt iedereen hier snel. toen ik met mijn antwoord begon stond er nog niets.

alle antwoorden komen op het zelfde neer. eigenlijk wel een beetje lui om hier je vraag te gaan stellen. is volgens mij best te vinden in de search. en zeker ook in het @home boekje. zie deel 6 in je @home boekje vanaf pagina 20

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 00:48 schreef KzmZ het volgende:

Ik heb hem op de windows xp cd laten zoeken, maar nog steeds geen stuur progamma gevonden. Bij netwerk omgeving heb ik het ook gedaan, computernaam de client id van @home en de werkgroep @home. Maar weer geen resultaat :(

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 00:50 schreef Madness het volgende:

[..]

Versta je daar ook het standaard windows xp cdtje onder?! Want daar heb ik ook geprobeert om de drivers van de netwerk kaart op te zoeken.
Heb je op dit moment helemaal geen netwerkkaart geinstalleerd?

Kijk eens bij de eigenschappen van je hardware:
Rechtermuis op deze computer, eigenschappen tabblad apparaatbeheer.

Bij Netwerkadapters, staat daar iets bij jou?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=4]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Computernaam: CCxxxxx-x
Werkgroep: @HOME

Let op de hoofdletters [afaik]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 00:54 schreef damster het volgende:
de ledjes kloppen in elk geval. het lampje wat constant brand geeft aan dat hij aangsloten is aan het modem. de ander knippert bij dataverkeer.

wat heb je veranderd aan je pc nu hij het niet meer doet?
het kan natuurlijk niet zomaar zijn dat internet niet meer werkt.

je hoeft die @home cd niet te gebruiken. heeft niets te maken met je netwerkkaart. als je nu je netwerkkaart opnieuw hebt geinstalleerd moet je weer je @home nummer invullen bij de netwerk eigenschappen. en niet vergeten bij werkgroep @home in te vullen.

en ja je kan ieder willekeurige netwerk kaart met utp aansluiting gebruiken. maar waarom denk je dat je netwerk kaart kapot is. je moet hem maar eens testen bij iemand anders.
Ik heb de computer geformateerd en geinstalleerd, alleen dat 1 pci geval blijft geen stuurprogamma te hebben. Het probleem deed zich voor nadat er een brander is ingezet. Brander + Internet deden het. Een paar dagen deden ze het allebei, verschillende cds gemaakt van gedownloade spullen etc. Maar toen deed ik de computer s ochtends weer aan geen internet..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

job

raar dat hij het opeens niet meer doet.
je bent waarschijnlijk niet de enige die de pc gebruikt.
je kan de driver van de netwerk kaart eenvoudig opnieuw installeren. ik weet niet welk os je hebt, maar ik kan het voor windows98 wel uitleggen.

op het bureaublad, klik met de rechtermuisknop op deze computer. kies dan in het menu eigenschappen.

dan kom je direct in systeembeheer. klik met de rechtermuisknop op het pci apparaat met het uitroepteken. vervolgens weer eigenschappenkiezen.

krijg je een nieuw menu. kies dan het tabblad stuurprogramma's en kies de optie bestuurprogramma bijwerken. in het volgende menu kies je de optie om zelf de driver in een lijst uit te kiezen. (sorry weet niet de nederlandstalige naam) kies dan bij bladeren de a: drive waar je natuurlijk de diskette in hebt zitten. en blader hier naar de juiste directory. en klik op ok. dan word de driver geinstalleerd

daarna opnieuw opstarten en niet vergeten om het tcp/ip protocol te installeren als deze nog niet geinstalleerd. dit staat beschreven op blz 23 van @home boekje.

daarna nog in netwerkeigenschappen je computer naam en werkgroep invullen

Verwijderd

Wat je beter kunt doen is ff:
IPV stuurprogramma bijwerken -> verwijderen

Dan ff je sys rebooten, en als t goed is pakt hij hem vanzelf, en [XP] installeert ook meteen de goede drivers.

GL!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 22:06
Bij mij pakte XP wel automatisch 't kaartje maar de @home cd deed het niet (accepteerde xp niet als besturingssysteem. Maar omdat mijn kaartje toch werd herkent heb ik d.m.v. ipconfig (start --> uitvoeren --> ipconfig) 'm kunnen instellen en na 1 minuutje wachten kon ik al internetten. Misschien werkt het bij jou ook wel? It never hurts to try :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
hoelang heb je @home al?

Toevallig na 24 uur dat de boel eruitvloog?

Ennuh....kijk eens naar je modem, zijn daar geen rode/oragne lampjes te zien ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:49 schreef Cutebritney het volgende:
hoelang heb je @home al?

Toevallig na 24 uur dat de boel eruitvloog?

Ennuh....kijk eens naar je modem, zijn daar geen rode/oragne lampjes te zien ?
Nee, alleen 2 groene lampjes, @home heb ik al een poosje. En hoe ik het kaartjes moet installeren snap ik wel, ik heb alles al geprobeert maar hij pakt de drivers op 1 of andere manier niet. Dit alles is onder win xp..

Het kaartje uit het hardwareprofiel verwijderen moet ik nog even proberen, dat heb ik nog niet gedaan. Het is niet mijn eigen computer maar de computer van iemand anders.
Pagina: 1