[C++ / win32] Netwerk mappen toegang

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een TCustomTreeview te bouwen als DirectoryTree.
De locale mappen zijn geen probleem die werken.
Ik moet achter de Netwerk mappen komen die verborgen zitten achter CSIDL_NETWORK ik krijg hiervan een LPITEMIDLIST.
Nou moet ik met die LPITEMIDLIST de onderliggende mappen te pakken zien te krijgen via SHGetFileInfo((char*)pidl,SFGAO_SHARE, &FileInfo, sizeof(FileInfo), bladibla

Ik geraak er maar niet aan uit :'(
Somebody to help ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je moet SHGFI_PIDL nog toevoegen aan je flags:
SHGFI_PIDL: Indicate that pszPath is the address of an ITEMIDLIST structure rather than a path name

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hé SKeLeToN bedankt voor het posten van mijn vraag.
Ik ben er al uitgekomen hoe ik het netwerk in de tree moet krijgen. Helaas nog 1 probleempje: Ik krijg de iconen van de virtuele mappen niet zichtbaar!
Wel die van My Computer en Network Neighborhood maar daarna niet meer.

SHGetFileInfo((char *)newpidl,SFGAO_SHARE, &FileInfo, sizeof(FileInfo), SHGFI_PIDL | SHGFI_SYSICONINDEX);
ImageIndex = FileInfo.iIcon;
SHGetFileInfo((char *)newpidl,SFGAO_SHARE, &FileInfo, sizeof(FileInfo), SHGFI_PIDL | SHGFI_SYSICONINDEX | SHGFI_OPENICON);
SelectedIndex = FileInfo.iIcon;

Maar hij werkt niet.
Oh ja wil de hele source bekijken hij staat hier:
http://home.planet.nl/~djmaze/dirtree.zip

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

topictitel wat aangepast (beetje laat, maar goed :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Yes! :) :) :)
Heb het probleem gevonden!
.oisyn bedankt dat je wilde helpen.

Als jullie mijn Borland C++ VCL Component willen hebben om door je computer en netwerk te kunnen bladeren, kunnen jullie hem vanaf morgen kostenloos downloaden en gebruiken en veranderen zoveel jullie willen!

Vind je memory leaks, bugs, of verbeteringen dan wel ff mailen naar mij. Tis niet voor niets gratis en ben er wel een week mee bezig geweest.

Groetjes

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar