Moederbord advies voor P4 + RIMM + SCSI

Pagina: 1
Acties:

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
Na 3 jaar wordt het weer eens tijd voor een nieuwe PC dacht ik zo, dus ben ik benieuwd naar de mening van de tweakers. Ik stel de volgende eisen aan het moederbord:

Pentium 4 (waarschijnlijk 2GHZ)
Rimm geheugen
SCSI onboard
6 PCI sloten

Eventueel met 100mb LAN

De Asus P4B-LS is bijna perfect, behalve dat het geen RIMM geheugen ondersteunt. Zijn er nog andere merken die een beetje aan mijn wensen voldoen? Of zelfs helemaal natuurlijk :D

Ik wil absoluut geen AMD!

You only live once, so live to the max's

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nee want amd sucks

maarre waarom wil je rim? de snelheid in benchmarks mag dan hoger zijn, maar ik vind een p4 met ddr lekkerder werken dan eentje met rdram. de latency van rdram is hoger en dat vertaalt zich vooral in real world apps en niet in benchmarks.

op de zaak had mijn baas een p4 1,7 (old skool 256 kb cache) met 1 GB RDRAM (foutje in prijslijst leverancier gna gna) en ik had maar een 1,2 GHz thunderbird met 256 MB sdram, en de mijne voelde met office apps sneller aan. (tot mijn geheugen vol was natuurlijk)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als ik jou was zou ik voor de Giga-byte 8ihxp gaan
hij heeft 6 vrije pci sloten, een intel 850e chipset, Rambus 1066 ondersteuning en 100Mbit lan, maar geen scsi on-board (bestaan volgens mij ook nog niet)

http://www.giga-byte.com/products/products.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/products/img/8ihxp.jpg

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:06

adana

merzbow, schmerzbow

Waarom zou je een moederbord met onboard scsi willen?
Je hebt dan een zéér beperkte keuze, omdat er simpelweg maar heel weing borden zijn met onboard scsi.
Je kunt beter een losse scsi controller nemen, omdat je dan veel meer keuze hebt wat betreft de moederborden.
Mocht je in de toekomst willen upgraden, dan kun je de scsi-controller gewoon overplaatsen, en heb je bovendien voor die upgrade dan ook weer een veel ruimere keuze omdat je je dus niet hoeft te beperken tot de borden met onboard scsi.

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op maandag 03 juni 2002 02:26 schreef adana het volgende:
Waarom zou je een moederbord met onboard scsi willen?
Je hebt dan een zéér beperkte keuze, omdat er simpelweg maar heel weing borden zijn met onboard scsi.
Je kunt beter een losse scsi controller nemen, omdat je dan veel meer keuze hebt wat betreft de moederborden.
Mocht je in de toekomst willen upgraden, dan kun je de scsi-controller gewoon overplaatsen, en heb je bovendien voor die upgrade dan ook weer een veel ruimere keuze omdat je je dus niet hoeft te beperken tot de borden met onboard scsi.
idd de meeste boards met on-board scsi zijn of server planken of dual borden. en ik denk niet dat met jou wensen er iets te vinden zal zijn met on-board scsi.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
P4 borden met SCSI zijn er niet (althans niet met DDR of RDRAM), zie ook deze topic: [topic=505286/1/50] Zelf dus een leuke SCSI kaart er in steken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Mijn tip:

Abit TH7-II (RAID)
Pentium 4 2.0
Adaptec 19160 scsi controller

:9~

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Topicstarter
De SCSI kaart los is idd de beste optie. Dat ga ik sowieso doen. Ik moet alleen nog een afweging maken tussen Rimm en DDR geheugen.

You only live once, so live to the max's

Pagina: 1