nVENTIV
Overlocken in een serverOp maandag 03 juni 2002 00:11 schreef Capice het volgende:
De celly natuurlijk, die kan je nog leuk overclocken ook.
Ten 1e:
Als die 533 geen Coppermine is die bijna niet over te clocken omdat het de laatste CPU in de mendocinocore lijn is en die gaan niet echt veel verder dan 580-600MHz.
Ten 2e:
Een server wil je niet overclocken omdat die 100% stabiel moet zijn en elke crashj die je krijgt kan veel problemen veroorzaken in bepaalde programma's en als het een web server word is dat niet echt fijn want dan zit iedereen zonder internet...
Ik draai hier een PII 350/384MB/40GB met Windows 2K server met Serv-U FTP, IIS 5.0, Audiogalaxy en CuteFTP tevens zorg het pctje voor de MP3 collectie
De PII 233MMX is al genoeg in princiepe maar meer snelheid is altijd welkom
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Jah maar moet een server worden om wat games te spelen op een LAN, draaide inderdaad goed met de P2 233, maar kan hem nu ook overzetten op een 533 Celeron. Nou weet ik dat Pentium veel stabieler is dan Celeron, maar de Celeron in deze heeft dus een hoge freq.
Vandaar dat ik het ff postte... dus als iemand nog een antwoord heeft voor me. Zelf heb ik hier een lijst welke zegt dat elke gamer die inlogged 50 Mhz verbruikt of het waar is? Loop hier toch ff tegen de
nVENTIV
Verwijderd
Dit bleek een loze opmerking te zijn.Op maandag 03 juni 2002 01:12 schreef Foxclone het volgende:
Jah maar moet een server worden om wat games te spelen op een LAN, draaide inderdaad goed met de P2 233, maar kan hem nu ook overzetten op een 533 Celeron. Nou weet ik dat Pentium veel stabieler is dan Celeron, maar de Celeron in deze heeft dus een hoge freq.Vandaar dat ik het ff postte... dus als iemand nog een antwoord heeft voor me. Zelf heb ik hier een lijst welke zegt dat elke gamer die inlogged 50 Mhz verbruikt of het waar is? Loop hier toch ff tegen de
Hmmz sinds wanneer worden processoren door pentium gemaakt??Op maandag 03 juni 2002 01:15 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Hmmz sinds wanneer zijn de Celerons niet meer van Pentium?? Maar ik zou voor de snelheid zeker de Celeron nemen, die is veel sneller en net zo stabiel.
je bedoelt natuurlijk dat de pentium en de celeron allebei door intel zijn gemaakt. de celeron is stukken nieuwer en stukken sneller dan die pentium 2.
vraagje, heb je voor de pentium en celeron niet verschillende moederborden nodig?
Verwijderd
* damn, damster was me voor *Op maandag 03 juni 2002 01:15 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
Hmmz sinds wanneer zijn de Celerons niet meer van Pentium?? Maar ik zou voor de snelheid zeker de Celeron nemen, die is veel sneller en net zo stabiel.
Om even terug te komen op de topicstarter, de Celeron is (veel) sneller, dus de betere cpu voor je server. En beide cpu's kan je op het zelfde moederbord gebruiken. (als de celeron een mendocino is zeker, als het een coppermine is, even checken of er een bios-update nodig is.)
Net zo stabiel? denk wel stabieler nog, de P2 233 was niet bepaald een van de snelste / stabielste P2's, bovendien wordt het ding veel te heet wat je voor een server niet moet hebben natuurlijk, dus neem de Celly maarOp maandag 03 juni 2002 01:15 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
die is veel sneller en net zo stabiel.
To be determined...
Wat is dat nou dat allerlei nOObs de laatste tijd lopen de blaten dat een P2 stabieler zou zijn dan een CeleronOp maandag 03 juni 2002 01:12 schreef Foxclone het volgende:
Jah maar moet een server worden om wat games te spelen op een LAN, draaide inderdaad goed met de P2 233, maar kan hem nu ook overzetten op een 533 Celeron. Nou weet ik dat Pentium veel stabieler is dan Celeron, maar de Celeron in deze heeft dus een hoge freq.Vandaar dat ik het ff postte... dus als iemand nog een antwoord heeft voor me. Zelf heb ik hier een lijst welke zegt dat elke gamer die inlogged 50 Mhz verbruikt of het waar is? Loop hier toch ff tegen de
Op een paar goed gepubliceerde missers na (de P60-P90 FPU bug, de P3-600B en de P3-1133EB B-stepping) zijn alle Intel CPUs (en 99% van die van andere fabrikanten) op zich stabiel.
Het verschil tussen een Mendocino Celeron en een PII is simpelweg dat de Celeron 128KB L2 cache heeft op volle snelheid (in dit geval 533MHz) en de PII 512KB heeft op halve snelheid (in dit geval 116MHz).
Op gelijke snelheid (dat zag je goed met de Celeron en PII 333) is de PII gemiddeld minder dan 5% sneller, waarbij het verschil bij database achtige dingen vergroot tot 20%, maar bij veel andere dingen (Quake bijvoorbeeld) juist verkleint tot vrijwel nul, omdat de snelheid van de cache compenseert voor het kleinere formaat.
In dit geval is de Celeron meer dan 2x zo snel als de PII. Ik denk dat er werkelijk geen enkele situatie te verzinnen is waarbij de PII sneller is. En stabiel zijn ze beiden
Een ding wat je zegt maakt me nieuwschierig:
Je hebt dus 2 moederborden. Het zou nuttig kunnen zijn om te zeggen welke, want daar kan ook behoorlijk verschil in zitten. Misschien dat het beter is om bijv. de Celeron op de mobo over te zetten waar de P2 op zit. Dus geef ff wat meer info!Heb deze twee plankjes en CPU's nu liggen
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Inderdaad, wat meer info zou handig zijn.
Een coppermine cpu (de celeron?) op een moederbord met een LX chipset gaat namelijk niet werken, op een BX wel.
Een coppermine cpu (de celeron?) op een moederbord met een LX chipset gaat namelijk niet werken, op een BX wel.
Nu heb ik 10 reacties, waarvan 2 a 3 die me echt willen helpen hier en de rest gaat zeiken over mijn tiep vout... Ik bedoelde dus Intel's Celeron en Intel's Pentium. En wilde gewoon een antwoord los van het type mobo, maar als jullie niks anders kunnen dan alleen een beetje miern$%ken, dan haal ik me antwoord wel elders. Bedankt diegene die wel wat uitleg gaven. Ben overtuigd dat het de Celly wordt
. Heb inderdaad ook twee verschillende MOBO's
, en zou echt niet weten welke dat zijn
, beetje merkloos denk ik. Kan er niets op terug vinden.
offtopic:
het valt me altijd wel op hier, dat als je een vraag hebt de antwoorden druppelsgewijs binnenvallen, maar zodra er iets aan te merken valt of af te zeiken, dat je ineens drie pagina's reactie's door kunt gaan lezen.
het valt me altijd wel op hier, dat als je een vraag hebt de antwoorden druppelsgewijs binnenvallen, maar zodra er iets aan te merken valt of af te zeiken, dat je ineens drie pagina's reactie's door kunt gaan lezen.
nVENTIV
ik zou voor de celeron gaan.
1: omdat ie sneller is
2: omdat het een kwestie van p2 tegen afgezwakte p3 is
1: omdat ie sneller is
2: omdat het een kwestie van p2 tegen afgezwakte p3 is
Als het geen Coppermine is dan is het GEEN afgezwakte P3 maar een afgezwakte P2.
En ik zou inderdaad ook gewoon voor de Celeron gaan. De redenenen zijn al gegeven (sneller cache compenseert de hoeveelheid voor een groot deel, meer MHz).
En ik zou inderdaad ook gewoon voor de Celeron gaan. De redenenen zijn al gegeven (sneller cache compenseert de hoeveelheid voor een groot deel, meer MHz).
Nou SORRY hoor, maar we proberen je gewoon te helpen. Het type mobo kun je er niet los van zien, ik ken mobo's die je celeron zo ernstig castreren dat een P2 van de helft van de snelheid nog steeds sneller is, mits op fatsoenlijk mobo geprikt. Dus IMHO is dat nog steeds behoorlijk relevant.Op maandag 03 juni 2002 08:13 schreef Foxclone het volgende:
Nu heb ik 10 reacties, waarvan 2 a 3 die me echt willen helpen hier en de rest gaat zeiken over mijn tiep vout... Ik bedoelde dus Intel's Celeron en Intel's Pentium. En wilde gewoon een antwoord los van het type mobo,
En nu zeg je Pentium ipv Pentium 2- als dat zo is, dan is het weer een ander verhaal. Welke is het
Ja, het is graag of niet. Wij willen helpen, maar als je rare dingen loopt te roepen dan kun je rare reacties verwachten. Ik zelf kan een afgrijselijke mierenneuker genoemd worden, maar zeker bij een 'wat is sneller' topic ben ik een voorstander van een genuanceerd antwoord. En daar heb je gegevens voor nodig. Jij stelt een vraag maar geeft alleen half info, dan moet je niet vreemd opkijken als mensen om de andere helft gaan vragen.maar als jullie niks anders kunnen dan alleen een beetje miern$%ken, dan haal ik me antwoord wel elders.
Er zijn heel veel manieren om erachter te komen welke mobo wat is. Makkelijkste is een VGA kaart erin te prikken en wat geheugen, en dan de BIOS string (dat is zo'n 20 tekens lang en flitst in beeld als eerste; op 'Pause' drukken om het vast te zetten opdat je het op kunt schrijven).Bedankt diegene die wel wat uitleg gaven. Ben overtuigd dat het de Celly wordt. Heb inderdaad ook twee verschillende MOBO's
, en zou echt niet weten welke dat zijn
, beetje merkloos denk ik. Kan er niets op terug vinden.
Waarom is die mobo zo relevant
Tja, hebben we allemaal last van, hoort erbijofftopic:
Oslik blyat! Oslik!
ThxOp maandag 03 juni 2002 13:32 schreef dion_b het volgende:
Er zijn heel veel manieren om erachter te komen welke mobo wat is. Makkelijkste is een VGA kaart erin te prikken en wat geheugen, en dan de BIOS string (dat is zo'n 20 tekens lang en flitst in beeld als eerste; op 'Pause' drukken om het vast te zetten opdat je het op kunt schrijven).
Waarom is die mobo zo relevantNou, als je een PII hebt op een oude maar efficiente i440LX mobo met niets onboard en kwaliteitscomponenten, schiet dat aardig op, terwijl een Celeron 533 op een i810 chipset mobo met VGA dat bandbreedte deelt met de CPU en AC'97 audio die ook CPU kracht vreet wel eens trager zou kunnen zijn, ondanks de dubbele CPU speed.
[..]
Tja, hebben we allemaal last van, hoort erbij
nVENTIV
Is die Celeron 100 MHz (FSB)
Als je echt stabiliteit wilt hebben kan je IMHO ook die Celly dus ook op 66 MHz (fsb) zetten dan heb je als ik me niet vergis ongeveer een 350 Mhz Celeron die nog steeds een stuk sneller is dan die Pentium II
Als je echt stabiliteit wilt hebben kan je IMHO ook die Celly dus ook op 66 MHz (fsb) zetten dan heb je als ik me niet vergis ongeveer een 350 Mhz Celeron die nog steeds een stuk sneller is dan die Pentium II
't Is toch niet zo moeilijk. Die Celly op 533 is gewoon eeen stuk sneller dan een Pentium (I of II) of 233 MHz.
Stabiliteit zal bij beide niet echt een probleem zijn.
Dus gewoon die Celeron gebruiken en lekker werken met je servertje.
Stabiliteit zal bij beide niet echt een probleem zijn.
Dus gewoon die Celeron gebruiken en lekker werken met je servertje.
MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535
Pagina: 1