Asus V8440 (GF4-4400) werkt niet op Gigabyte 7VRXP

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik heb mijn oude systeem (zie sig) een paar dagen geleden aangevuld met een aantal nieuwe onderdelen.
De nieuwe onderdelen zijn:
Moederbord: Gigabyte 7VRXP
Proc: Athlon XP 2000+
Geheugen: 512 MB PC2700
Video kaart: Asus V8440DT GF4 TI 4400
Geluidskaart: Soundblaster Audigy

(samengesteld mbv Best Buy Guide II, zie frontpage)
Bij het opstarten krijg ik in eerste instantie geen beeld (ook niet in BIOS). Aan de harde schijf te horen start hij wel verder op.
Na een aantal keren aan en uit zetten en resetten, krijg je dan uiteindelijk beeld. Dit beeld bestaat direct (dus ook tijdens BIOS-bootscherm) uit brede verticale witte/groene/rose balken.
Na nog een aantal keren aan en uit zetten en resetten, verschijnt als je geluk hebt uiteindelijk het geode beeld.

Nu komt het vreemde: als ik mijn GF4 in een ander systeem zet (een Pentium4-2ghz), doet mijn videokaart het meteen.
Als ik de Radeon8500 uit dat P4-systeem in MIJN systeem zet, doet ie het ook direct!

Hey, dit is raar!
Is er misschien een combinatie-probleem tussen mijn videokaart en mijn moederbord? Of is dit een DOA videokaart. Als ik mijn GF4 4400 vervang door een ander merk GF4 4400 zou ie het dan wel doen? Of moet ik een andere soort videokaart kopen? (TI4600:9~)

Edit op de valreep: de topics elders op dit board hebben allen pas problemen als ze in het OS-gedeelte van het bootproces komen. Ik heb echter daarvóór al problemen. Vandaar dat ik een nieuwe topic gestart heb.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
lees ook dit topic eens door

[topic=504618/1/25]

er zijn veel problemen bekent met de vrxp
ikzelf heb er heel lang mee lopen worstelen en het bijltje er uiteindelijk maar bij neergegooid. Ik heb nu een MSI KT3 Ultra en die werkt perfect :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 02:18 schreef Bamibal het volgende:
lees ook dit topic eens door

[topic=504618/1/25]

er zijn veel problemen bekent met de vrxp
ikzelf heb er heel lang mee lopen worstelen en het bijltje er uiteindelijk maar bij neergegooid. Ik heb nu een MSI KT3 Ultra en die werkt perfect :)
ik heb precies hetzelfde probleem. Zie mijn post bij hierboven genoemde topic. (dd 3 juni).

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik had een probleem wat door een nieuwe voeding verholpen werd

Verwijderd

Met dit bord zijn er in combinatie met een GF 4 veel problemen en zelf de winkel geeft aan dat 8 van de 10 moederborden van gigabyte geen GF 4 kan ondersteunen.
(meestal krijg je strepen in je beeld)

Omruilen dat bord