Toon posts:

[slackware] 33 mhz computertje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus sinds een week een 33 mhz computertje erbij..
nou zit ik dus met een probleempje.. ik wil hier eigenlijk linux slackware opzetten maar hij kan dus niet vanaf de cd booten.
als ik nou een bootdisk maak dan duurt het heel lang met laden (g0h hoe zou dat komen :P) en dan moet ik er nog een disk indouwen nou heb ik dus ff gezocht en nou moet ik dus nog een disk maken met bijv color.gz of text.gz...
nou heb ik color.gz op diskette gepleurt (ofcourse met rawrite) en dan douw ik die erbij in en dan krijg ik een error en dan doet die het niet.
nou kijk ik op de cdrom naar text.gz maar die staat er helemaal niet op...?
iemand mischien nog iden? of een andere goeie distro? (nee geen rh ofzo want die draait daar toch niet op :))

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

En welke error krijg je dan? Misschien handig om dat erbij te vermelden.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
uhmm ik zet em net uit d0w en ik heb geen zin om em nu aan te zettuh (geluid, ouders, wakker, straf) enz.
maybe morgen nog ff kijken :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:46
Dan lijkt me dat OF je diskette niet goed is, of dat misschien het geheugen niet goed is.

Ik heb al heel vaak gehad dat rawrite geen fouten gaf, maar dat de diskette gewoon niet goed gelezen werd. Ik zou dus eerst maar eens een andere bootdisk proberen.

Wat waarschijnlijk veel makkelijker en sneller is is om de hd uit die bak in een sneller pc met bootable cd speler te zetten en daarin te installeren. En dan daarna die hd terugzetten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
mja maar dan detecteerd die hardware die in die andere bak niet zit...
mja is het proberen waard :P

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op zondag 02 juni 2002 23:50 schreef FatalError het volgende:
Dan lijkt me dat OF je diskette niet goed is, of dat misschien het geheugen niet goed is.

Ik heb al heel vaak gehad dat rawrite geen fouten gaf, maar dat de diskette gewoon niet goed gelezen werd. Ik zou dus eerst maar eens een andere bootdisk proberen.

Wat waarschijnlijk veel makkelijker en sneller is is om de hd uit die bak in een sneller pc met bootable cd speler te zetten en daarin te installeren. En dan daarna die hd terugzetten.
waarna je dus met een heleboel hardware configuraties zit die neit op die trage bak passen :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:46
Hoezo zou dat?
Je kan in principe een hd met linux erop gewoon in n andere pc zetten. Soms hoef je enkel dingen als netwerkdrivers aan te passen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1