Ik heb recent een Abit IT7 met een Pentium 4 2,26Ghz 533FSB en 512 Mb PC266 DDR geheugen gekocht. Als ik deze nu aanzet, dan moet ik eerst in de bios het CPU type goed gaan zetten. Als ik deze vervolgens op de correcte frequentie zet (2266 Mhz, de rest vult hij zelf in), dan gaat de monitor bij opstarten op standby en blijft hij lange pieptonen geven. Vervolgens moet ik dan de CMOS resetten om weer op te kunnen starten.
Als ik probeer om de CPU manual in te stellen, en deze dan correct instel, dan start hij wel goed op met de correcte CPU frequentie. Als ik vervolgens de computer dan weer uitzet begint hij weer te piepen en begint het verhaal dus weer opnieuw.
De grafische kaart kan het denk ik niet zijn want die heeft in mn vorige PC altijd prima gewerkt, en alles moet wel goed zitten anders zou die helemaal nooit opstarten..
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Als ik probeer om de CPU manual in te stellen, en deze dan correct instel, dan start hij wel goed op met de correcte CPU frequentie. Als ik vervolgens de computer dan weer uitzet begint hij weer te piepen en begint het verhaal dus weer opnieuw.
De grafische kaart kan het denk ik niet zijn want die heeft in mn vorige PC altijd prima gewerkt, en alles moet wel goed zitten anders zou die helemaal nooit opstarten..
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.