Toon posts:

Mandrake 8.2 en Trust modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb Mandrake 8.2 geinstalleerd, en alles werkt perfect, maar mijn modem ziet hij als een "overig apparaat", heeft iemand een idee of de Intel 82371AB PIIX4 ACPI ondersteund wordt, en wanneer dit niet standaard zo is, hoe krijg ik hem dan aan de praat, als het al mogelijk is ?

Greetz...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54
Op zondag 02 juni 2002 23:28 schreef Pariah het volgende:
Hi,

Ik heb Mandrake 8.2 geinstalleerd, en alles werkt perfect, maar mijn modem ziet hij als een "overig apparaat", heeft iemand een idee of de Intel 82371AB PIIX4 ACPI ondersteund wordt, en wanneer dit niet standaard zo is, hoe krijg ik hem dan aan de praat, als het al mogelijk is ?

Greetz...
op de mandrake site is een compatibel hardware list te vinden neem daar eens een kijkje...
en anders ff google gebruiken voor wat install howto's of files..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 02 juni 2002 23:28 schreef Pariah het volgende:
Hi,

Greetz...
De PIIX4 wordt zonder meer ondersteund, je modem wordt lastiger. Grap is dat veel modems zogeheten software modems zijn, waarbij de CPU veel werk moet doen en de modem software in de driver eigenlijk de modem is, het kaartje is niet veel meer dan een D/A convertor.

Dit zou prima zijn ware het niet dat zeer weinig software modems (winmodems) fabrikanten de source code vrijgeven voor hun drivers. Dus is de Linux community niet in staat er iets voor te schrijven.

Probeer te achterhalen welke chip op je modem is (kast open, modem eruit, lettertjes op de grootste zwarte vierkant noteren) en ga dan naar http://www.linmodems.org/ - dat is waar je Linux support kunt vinden, voorzover aanwezig.

Oslik blyat! Oslik!