Toon posts:

[delphi6] een export programma naar exact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een uren registratie en facturatie programma geschreven, nu wil ik de gegevens uit mijn access database met een programma exporteren naar exact globe.

ik heb de module E-port al gekocht, met handleiding. ik kom echter niet verder.

heeft iemand een idee hoe je zoiets maakt in delphi, wat is het beste export bestands formaat ? hoe is de regelgeving ?

iemand ervaring ?

/dit is geen script-request, ik wil alleen weten hoe dit moet. ik schrijf alles verder zelf.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Formaat is in principe csv (, als scheidingsteken, string tussen " en ", decimaalteken is .). Zit er geen handleiding bij met een aantal importdefinities?
Ik dacht trouwens dat je zelf importdefinities kunt maken, maar dat weet ik niet zeker, zoveel doe ik niet met e-port...

Exact expert nodig?

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Waar je rekening mee moet houden is dat Exact voor de fakturen twee bestanden bijhoudt. Een bestand voor de kopregels (faktuurdatum, faktuurnummer, debiteur etc) en een bestand voor de subregels. Je zult echt een beschrijving moeten hebben van de velden die in deze twee bestanden zitten. Daarnaast moet je opletten dat de gegevens die je invoegt, ook gelinkt kunnen zijn met andere bestanden (artikelen, werknemers, debiteuren etc). Het bestand is inderdaad het best CSV.

Ik heb eens een conversie tool geschreven voor de import van orderregels uit een exportbestand van een andere versie van Exact. Voor het voorbeeld: de orderkopregels bestonden uit ruim 50 velden en de subregels ook.

Als je een werkend Exact hebt kun je de velddefinities bekijken (pad SBDO).

*D

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.