The Collector: Vervolg op 7th Guest

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
van gamers.nl:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamers.nl/i/200206/img1023051243_0.jpg
De mensen die al een tijdje bezig zijn met computergames herinneren zich vast nog The 7th Guest, een puzzelspel dat zich afspeelde in een verlaten huis een dat een heel creepy sfeer over zich had. In het spel liep je pre-rendered door het huis heen en kon je op verschillende tafels en bij verschillende aparaten puzzels vinden die opgelost dienden te worden om zo nieuwe kamers in het huis beschikbaar te krijgen. Tijdens dit gebeuren werd de speler een enorm spookachtig verhaal uit de doeken gedaan.

In 1995 verscheen een vervolg op dit spel onder de naam The 11th Hour. Grafisch was het allemaal een stuk mooier en het verhaal op de achtergrond werd door FMV-acteurs duidelijk gemaakt. Maar het spel had verder weinig nieuws te bieden, doch de puzzelfanaten wisten de 4 cd's waarop het spel verscheen te verslinden.

Nu heeft Just Adventure een trailer online van The Collector, het volgende deel in deze reeks dat zich niet meer in het maison van Dr. Straub afspeelt maar in een kunstgallerij waarbij de schilderijen tot leven komen. De trailer laat alvast zien wat we kunnen verwachten, en dat is volgens mij niet veel bijzonders. De gallerij is nog steeds een pre-rendered aangelegenheid net als het huis destijds, maar de spooky sfeer is er vanaf. Wat overblijft zijn een aantal puzzels, waarvan er een wel erg veel op Het Betoverde Doolhof lijkt.
Ik was vroeger helemaal gek van 7th Guest, 11th Hour, Phantasmagoria etc, dus een nieuw deel lijkt me erg :9 (ook al zijn ze er hier (nog) niet echt enthousiast over)

Screens zijn er (zover ik weet) nog niet maar er is wel een trailer te downloaden van ruim 86 mb.. Ben 'm nu zelf aan het downen dus kan er nog geen commentaar op geven.. Als er meer info beschikbaar is zou ik dat graag zien/horen :)

Download de trailer hier (86 mb)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
ik las het zojuist ook op gamers.nl
benieuwd of deze zijn voorgangers kan overtreffen :)

• .GoO
Heb de trailer binnen en ff bekeken.. Grafisch ziet het er allemaal wel mooi uit.. Ook mooie licht en spiegeleffecten.. Alleen in de trailer ontbreekt het 'spooky' sfeertje van 7th guest en 11th hour een beetje vind ik.. Hoop dat dat in het spel nog wel terug gaat komen.. Verder is het voor mij weer een spel om naar uit te kijken :9

Verwijderd

The Collector: Vervolg op 7th Guest 11th Hour :)

• .GoO
Op zondag 02 juni 2002 23:47 schreef Terr het volgende:
The Collector: Vervolg op 7th Guest 11th Hour :)
Vervolg op 7th Guest én 11th Hour.. Maar aangezien 11th Hour een vervolg was op 7th Guest heb je gelijk :P Maar who cares.. :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
het ziet er grafisch idd niet verkeerd uit :)
en ja, dat spooky idee, dat heb je als je helemaal alleen op een donkere zolderkamer zit te spelen, diep in de nacht :P

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik denk dat ik dat spel toch maar eens moet proberen. Ik had een vriend en die was echt helemaal verslaaft aan die spellen.. maar ik vond die puzzels over het algemeen wel erg lastig..

Ga wel ff kijken naar die trailer. Bedankt voor de Url

Verwijderd

Ik las het ook net op gamers.nl (ben net terug van m'n werk :)). 'k heb de trailer nog niet gezien, ben 'm aan 't downen maar 't schiet nog niet echt op. Maar op de een of andere manier klopt hier iets niet. De ontwikkelaar van de originele 7th Guest en 11th Hour (Trilobyte) bestaat immers niet meer. Ennuhm er stond ook een fout in dat artikel op gamers.nl. Dr. Straub??

1. Hij was volgens mij geen dokter
2. Hij hete Stauf en niet Straub.

Kan een typo zijn misschien, maar op de een of andere manier vertrouw ik het niet. Dat logo (wat ook in de eerste post staat) ziet er ook nogal makkelijk uit (fotosoep iemand).

Misschien dat ik meer overtuigt ben als 'k de trailer gezien heb. Maar goed, hij 's op 14% en het is alweer kwart over 12 dus 'k weet niet of 'k hem nog ga zien vandaag :).

Verwijderd

Hmmz, toch nog ffies filmpje bekeken, ennuhm, er staat op 't einde van 't filmpje: From the creators of The 7th Guest en vervolgens zeggen ze: Coming Soon from Lunny Interactive of zoiets? Zal wel aan mij liggen, maar van Lunny Interactive heb 'k nog nooit gehoord en dat waren ook zeker niet de ontwikkelaars van The 7th Guest en The 11th Hour. Ennuhm, die namen aan 't eind van 't filmpje zeggen me ook niets. Maar goed, we zullen wel zien :).

• .GoO
Op maandag 03 juni 2002 00:59 schreef jmezach het volgende:
Hmmz, toch nog ffies filmpje bekeken, ennuhm, er staat op 't einde van 't filmpje: From the creators of The 7th Guest en vervolgens zeggen ze: Coming Soon from Lunny Interactive of zoiets? Zal wel aan mij liggen, maar van Lunny Interactive heb 'k nog nooit gehoord en dat waren ook zeker niet de ontwikkelaars van The 7th Guest en The 11th Hour. Ennuhm, die namen aan 't eind van 't filmpje zeggen me ook niets. Maar goed, we zullen wel zien :).
Kende die uitgever idd ook niet, maar lijkt me niet dat ze voor de grap zo'n hele trailer gaan zitten maken :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Op maandag 03 juni 2002 00:59 schreef jmezach het volgende:
Trilobyte (de makers van 7th Guest en 11th hour) is failliet gegaan in 1999. Graeme Devine, de eigenaar van Trilobyte, had toen al wel een design gemaakt van T7G III. Waarschijnlijk zijn een aantal developers overgekocht door Lunny Interactive. Graeme Devine zelf is voor ID software gaan werken aan Q3.

Staat een aardig stukje over op : http://www.gamespot.com/features/btg-tri/part6.html

[edit]
David Wheeler (movie director for 11th hour) :

"Currently, we are working on a major CD-ROM game with a Vancouver company called Lunny Communications (http://www.lunny.com/) which will be closer to our earlier 7th Guest and 11th Hour games in nature"

• Exocet
  • Niet online
zo de muziek van the 7th guest weer te horen, krijg je weer door hoe goed dat spel eigenlijk was.
weet iemand toevallig nog hoe the 7th guest toen beoordeeld werd? (in gamesbladen / op gamesites)

• sverzijl
  • Laatst online: 23:26
Op maandag 03 juni 2002 09:08 schreef Exocet het volgende:
zo de muziek van the 7th guest weer te horen, krijg je weer door hoe goed dat spel eigenlijk was.
weet iemand toevallig nog hoe the 7th guest toen beoordeeld werd? (in gamesbladen / op gamesites)
Het feit dat er ruim 2 miljoen van verkocht zijn zegt genoeg denk ik :)
't is ook een van weinige games die ik _gekocht_ heb.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 03 juni 2002 00:16 schreef jmezach het volgende:
1. Hij was volgens mij geen dokter
2. Hij hete Stauf en niet Straub.
Hij was speelgoedmaker als ik me goed herinner. Hij heette sowieso Stauf ipv Straub.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 10:08 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Hij was speelgoedmaker als ik me goed herinner. Hij heette sowieso Stauf ipv Straub.
Ja, ik heb ook een gekochte versie, een van de weinige spellen die ik gekocht heb. Behalve T7g zal je hier in de kast alleen Half-Life gekocht tegen komen. Ennuhm, 11th Hour heb ik ook legaal maar die heb 'k geleend en nooit weer terug gegeven :).

Verwijderd

Tja, net het filmpje gekeken, en het begon goed, maar toen kwam die blauwe fee in beeld...
Toen heb ik het maar afgekeken, maar diep teleurgesteld in die fee(oid), en die vrouw in de ijzeren maagd vond ik ook slecht.
De archer daarentegen vond ik wel leuk.
Beetje gemengde gevoelens...
Pagina: 1