Wanadoo Cable upgraden naar Broadband of ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb nu een Wanadoo Cable basic abotje, en gaming is daarmee echt een ramp, me ping zweeft rustig rond de 100/200 ms :(

Ik deel mijn wijk met slecht 1 andere user (hij heeft broadband) en voor de rest gaat downloaden enzo redelijk snel (als ik zo naar andere mensen met WC basic kijk)

Maar ik wil dus normaal kunnen gamen ed, dus wou ik mijn abo overzetten naar een broadband versie. Maar ik heb nou gehoord dat de response time van kabel (of de modem) gewoon zo slecht is en dat een broadband verbinding nit veel helpt bij het gamen :(

Wie kan mij adviezeren? Zal ik mijn verbinding overzetten naar cable broadband of een ADSL basic nemen (even duur) Het nadeel is dat ik voor ADSL dan weer aansluitkosten moet betalen :(

En niet gaan lopen flamen van ADSL r0x0rz en cable zuigt, maar geef gewoon argumenten waar ik iets aan heb :)

Verwijderd

Bij cable basic van wanadoo hangt het modem tog rechtstreeks aan de [seriele :?] poort van je PC?

Ik denk dat je met cable broadband een ander modem krijgt...

En als je met zn 2en in 1 wijk loopt te kabelen zou ik mooi je casema account "upgraden"...
Pingtijden van ADSL [mxstream basic]zullen iets beter zijn, maar je downloadsnelheden niet.

• LeonM
Op zondag 02 juni 2002 23:13 schreef KzmZ het volgende:
Bij cable basic van wanadoo hangt het modem tog rechtstreeks aan de [seriele :?] poort van je PC?

Ik denk dat je met cable broadband een ander modem krijgt...

En als je met zn 2en in 1 wijk loopt te kabelen zou ik mooi je casema account "upgraden"...
Pingtijden van ADSL [mxstream basic]zullen iets beter zijn, maar je downloadsnelheden niet.
Sorry, vergeten te zeggen. Ik heb wanadoo cable via casema. Met een com21 modem met een 10mbit UTP'tje

Verwijderd

Bel casema eens op zou ik zeggen...

Vraag gewoon of je pingtijden ook beter worden.. zo niet? --> adsl :)

Ik weet t zo niet.. ik ben van 33k6 naar @home kabel gegaan 3 jaar geleden, en dat was nogal een grote stap :)

Mebbe is de stap van basic > broadband ook wel zo groot >:)

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 21:07

mbr

De response tijden van Broadband Premium is vergelijkbaar met Mxstream Basic; althans dat is mijn ervaring.

Ik speel regelmatig Unreal Tournament tegen iemand die Casema Broadband Premium heeft. Ik heb dan een ping van rond de 50-80 als hij de server is.

Ik zelf heb Mxstream Basic en daar gaat online gamen ook perfect op met een zeer lage ping.

Advies?: Kan je niet bij de andere user kijken hoe online gamen bij hem gaat? Mijn ervaring is dat zowel met Mxstream Basic en Casema Broadband Premium prima online te gamen valt.

• LeonM
Op zondag 02 juni 2002 23:52 schreef mbr het volgende:
De response tijden van Broadband Premium is vergelijkbaar met Mxstream Basic; althans dat is mijn ervaring.

Ik speel regelmatig Unreal Tournament tegen iemand die Casema Broadband Premium heeft. Ik heb dan een ping van rond de 50-80 als hij de server is.

Ik zelf heb Mxstream Basic en daar gaat online gamen ook perfect op met een zeer lage ping.

Advies?: Kan je niet bij de andere user kijken hoe online gamen bij hem gaat? Mijn ervaring is dat zowel met Mxstream Basic en Casema Broadband Premium prima online te gamen valt.
Hmmm, ja dat wordt even lastig om iemand te vinden met WC broadband die ook online speelt :) Maargoed, nog een vraagje: iemand in mijn straat heeft dus broadband, en het downloaden gaat idd redelijk snel. Maar hij heeft wel de "dikke" com21 modem (ik de dunne) Dat ding is OA geschikt om te bellen via de kabel, maar is die nou ook nodig voor een broadband verbinding? Of kan ik me oude modem houden?

Ja ik weet t, er is een helpdesk, maar 30 wachtenden voor me @ 34 erocent p/m vind ik zonde ;)

Verwijderd

kijk eens op deze site , dan krijg je misschien een beter beeld

http://internet.casema.net/productzone/

en dan klikken op actuele verbindingssnelheid

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:03

inXs

known as inXs

Ik heb adsl basic en een vriend van me heeft casema premium.. Zijn download is meestal ietsje sneller (10kb/s maar ofzo) omdat die gecapped is op 768kbits. Op de site staat 512, maar dit is gedaan om deze snelheid te kunnen garanderen. Met cs bijvoorbeeld heb ik op dezelfde server een ping van 25 - 30 hij heeft meestal dezelfde of zit daar zelfs onder. Op zondag heeft hij meestal een ping die 5 ms hoger is dan de mijnes. Niets om je zorgen over te maken. Warcraft3 spelen we ook allebei en gaat perfect, niets om je zorgen over te maken dus. Ik zou gewoon upgraden als ik jou was. Scheelt je ook nog veel aansluitkosten.

superB

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 12:16 schreef LeonM het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel de "dikke" com21 modem (ik de dunne) Dat ding is OA geschikt om te bellen via de kabel, maar is die nou ook nodig voor een broadband verbinding? Of kan ik me oude modem houden?
Lijkt me sterk dat je dan een nieuw modem krijgt.
Volgens mij hebben zo'n beetje alle @home gebruikers de dunne com21. En die halen ook redelijke snelheden :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zelf Wanadoo Cable basic, maar tijdens UrbanTerror is mijn ping meestal wel onder de 100. Iets van 80 ofzo.
Misschien heb je net pech, en woon je ver van de verdeelkast.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• LeonM
grrrr
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jun 3 2002 om 16:04:22 UTC+0200)

Download : 10.6 KByte/sec
Upload : 2.3 KByte/sec
Connection : 414.0 Conn/min
Ping test Nederland : 50.0 ms
Niet bepaald snel ofzo =/ Ik vraag straks ff of iemand uit mijn straat dezelfde test wilt uitvoeren met Broadband Premium

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik zit te twijfelen tussen Cable premium en ADSL, ik zag echter dat de datalimiet down slechts 4GB is voor cable premium. In hoeverre is dit hard?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik zou als ik jou was ZEKER voor de upgrade naar broadband gaan. Dit is namelijk stukken voordeliger !!!
Daarnaast is broadband ook goedkoper dan ADSL (45 E tegenover minimaal 50 E), nadeel is wel dat je hogere pings heb dan bij adsl (red. 50-100 ms ofzo tegenover 10-30 ms bij ADSL).
Als je nu al Com21 systeem heb, hoef je daar dus ook niets aan te veranderen, dit blijft namelijk zo bij broadband.
Ik vind het overigens wel vreemd dat je com21 heb met basic, heb je niet toevallig broadband basic ? Daar heb je dat namelijk wel.

Over die 4 GB, dit schijnt bullshit te zijn, in praktijk blijkt het gewoon een FUP te zijn en als je buurt geen last heeft van jou maken zij geen problemen (zoek maar op andere threads, staat overal, ik kan overigens geen garantie geven hoor)...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Net ff met die knuppels van Casema gebeld, en ze zeggen dat ze toch bij structureel overmatig gebruik de stekker eruit trekken... maar of ze ook doen wat die sufferds bij de klantenservice zeggen is natuurlijk een tweede. Maar ja, is het risico dat ik brieven thuis krijg me de besparing waard (aansluitkosten zijn ook veel lager dan ADSL trouwens). Tenslotte schijnt cable premium bij mij (Zeist) ook sneller te zijn dan ADSL (63-65 t.o.v. 53-55 voor de snelste ADSL provider...).

Moeilijke keuze...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50
Ja als jij 120 GB per maand trekt, tuurlijk dat je een brief krijgt e.d. Maar als je iets van 15 GB doet, maken ze er geen probleem van (van horen zeggen).

Tuulijk zeggen die gasten van casema dat ze de stekker eruit trekken als er excessief gebruik is, als ze dat niet zouden doen dan is het hek van de dam, duh |:( |:(
Naar de bekende weg vragen kan iedereen.... :| |:(

Verwijderd

Als je Premium neemt, dan krijg je een zwart modem inplaats van de witte die je nu hebt.
De ouders van m'n vriendin hebben het toevallig ook vorige week omgezet, maar de aansluitkosten komen er gewoon weer bij. Ik heb er heel ff achtergezeten en het gaat nu ong. even snel als mijn ADSL Basic lijntje. Al heb ik toch het idee dat ADSL net ff soepeler loopt.
Misschien mede dankzij de lage ping.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik Counter-Strike vrij veel, deed het vroeger met Casema Basic en tegenwoordig met MxStream, veel van de lui waarmee ik speel hebben Broadband via Wanadoo/Casema en allebei is het erg goed te doen: Mijn ping is vaak nog wat beter op de meeste servers (15-25) ten opzichte van de Broadbanders (40-50) maar voor de speelbaarheid is dat verwaarloosbaar.
Pagina: 1