Toon posts:

Ik heb even conformatie nodig ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een nieuwe 40 gig Maxtor 7200 RPM schijf in me systeem heb hangen, wilt mijn pc nog wel eens vaak rebooten en dan vooral bij het branden. Mijn gevoel zegt dat mijn el cheapo 300 Watt voeding het niet meer trekt, maar klopt mijn gevoel? Wordt het dus tijd voor een nieuwe (en duidelijk betere) voeding?

Ohja voor me specs kun je hieronder klikken :7

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zou kunnen, er hangt aardig wat hardware in je computer.
Ik heb zelf een 350 Watt voeding in mijn kast hangen, werd standaard meegeleverd bij mijn bigtower.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Heb je nog een at ofzo liggen? Koppel die anders eens aan je brander+hdd en zet m aan, daarna je compu met atx aanzette.

Als t goed is boot ie gewoon en is alles te benaderen. daarna testen of ie stabieler is. zoja, ff niewe 350/400 watt ofzo halen.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

het zou goed kunnen, ik had bijna hetzelfde probleem.
Ik had de veoding vervangen, en toch bleef ik hetzelfde porbleem houden, dus ik alles nakijken, kom ik er achter dat een van me ide kabeltjes niet helemaal goed vast zat.

moraal: kijk even je ide kabeltjes na voordat je een nieuwe voeding koopt/erin zet

Meh!

Verwijderd

300W is voor dit systeem iig meer dan genoeg, zelfs een 235W zou nog prima gaan met dit systeem, zou dus hoogstens kunnen zijn dat de voeding brak is(of iets anders kadoek)

Verwijderd

opzig zou die 300w het moeten doen anders is ie wel heel erg brak

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoveel heb je er niet in hangen, 300Watt moet dat makkelijk kunnen trekken

wordt ie niet te warm? zit je HD in de buurt van je brander? voel eens aan je HD als ie op z'n heetst is, als jem niet meer aan kan raken, is ie wat te heet :)

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

indien je de mogelijkheid hebt een andere hd erin te gooien, probeer dat dan eens, dan weet je of het een compatibiliteitsprobleem is met je systeem en je nieuwe maxtor schijf.
Ik heb hetzelfde gehad met een ibm schijf, na vervanging voor een maxtor totaal nooit meer meegemaakt.

Oerbrood!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

nog ff iets om het tegendeel te bevestigen

zie mijn specs en ik heb ook een 300 watt noname voeding

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 23:03 schreef JaWa het volgende:
nog ff iets om het tegendeel te bevestigen

zie mijn specs en ik heb ook een 300 watt noname voeding
Mja, het is vaak zo dat de ene voeding gewoon brakker is dan de ander en ook sneller 'op' is zeg maar.

Ik heb het dus eigenlijk vanaf het moment dat ik me nieuwe HD had... Daarvoor geen problemen. IDE kabels heb ik iig gedubbelcheckt.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

300 watt is zat! (dat rijmt :) )

Ik heb een simpele 300watt voeding, en mijn systeem bestaat uit:
P4 2ghz, Geforce3 ti200, Maxtor 40gb 7200, Maxtor 60gb 7200, Seagate 40gb 7200, Creative dvd, Teac 8x writer, Teac 24x writer, Aopen cdrom, audigy, nic, ata100-kaart, 4 80x80 fans, 3 hd-coolers, 30cm neon.

En totaal geen gebrek aan stroom, dus ik denk dat je probleem niet bij je voeding ligt, maar ergens anders.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 23:45 schreef Phase-Shifter het volgende:
300 watt is zat! (dat rijmt :) )

Ik heb een simpele 300watt voeding, en mijn systeem bestaat uit:
P4 2ghz, Geforce3 ti200, Maxtor 40gb 7200, Maxtor 60gb 7200, Seagate 40gb 7200, Creative dvd, Teac 8x writer, Teac 24x writer, Aopen cdrom, audigy, nic, ata100-kaart, 4 80x80 fans, 3 hd-coolers, 30cm neon.

En totaal geen gebrek aan stroom, dus ik denk dat je probleem niet bij je voeding ligt, maar ergens anders.
Nou het hoeft dan misschien niet zo te zijn dat me voeding te zwak is, maar wellcht gewoon stervende dan?

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: ik kwam erachter dat de transfer mode op voor mijn brander op udma stond. Kan het hier aan liggen? Zo ja, moet ik hem dan op PIO zetten? (oftewel: gewoon proberen met PIO)

Verwijderd

over die voeding: dit is interessante stof :

[topic=312323]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

nee, gewoon op dma laten staan. dat heeft niets met het energie verbruik te maken. de enige manier om te kijken of je hd he nog doet is zoals al eerder gezegd is. je hd in een andere pc hangen.
Pagina: 1