[Sun techday] Wie gaan hier allemaal heen?

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Titel spreekt voor zich. Wie is er allemaal uitgenodigd en heeft zich opgegeven voor de Sun Techday?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
* Glimi heeft zichzelf uitgenodigd :)

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zondag 02 juni 2002 22:40 schreef Skinkie het volgende:
Titel spreekt voor zich. Wie is er allemaal uitgenodigd en heeft zich opgegeven voor de Sun Techday?
Heb ook zo'n uitnodiging in de bus gekregen maar niet echt naar gekeken.. wat zijn jou redenen om wel te gaan? :)

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Beetje kijken naar de Blades (zie ook mijn DPC topic). Info opdoen betreffende Java2ME en XML. Kijken wat het Borland kraampje te bieden heeft, vooral in Kylix ben in geinteresseerd.
Ik zag dat Rational er ook stond, wil nog wat info over de Rose voor Linux. Cdtjes in ontvangst nemen spreekt mij aan 8-)

En natuurlijk hopen dat iemand naar me toekomt om een stage plek aan te bieden ;) onder het motto: "Wat doet die kleine jongen nou in dat pak?".

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:19
Wie? Wat? Waar? Wanneer?

Mag mijzelf best wel een java-guru noemen en ben (door school) veel met Rose bezig, dus lijkt het mij best interessant om daar eens een kijkje te nemen. (zal ook ff op sun.nl kijken ofzo)
Hmm, er staat voor morgen Sun Developer Day in Bussum... Dat gaat niet meer lukken dus ivm stage... :{

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
www.sun-evenementen.nl

morgen (vandaag dus)...

misschien kun je, je nog aanmelden
herstelling: TUURLIJK kun je je nog aanmelden

Verwijderd

/me gaat erheen.. :)
En ook naar een codecamp --> J2ME

/me is zin in morgen en is erg benieuwd.. :D

TOT MORGEN!! :D

Verwijderd

Als ik naar dit topic kijk wordt het erg rustig morgen.. ;) :P

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 00:25 schreef webskipper het volgende:
Als ik naar dit topic kijk wordt het erg rustig morgen.. ;) :P
/me =
1.75 m
blauwe blouse
redelijk kort donker haar
bril
adidas schoenen
en nee, ik doe niet me /14 t-shirt aan :D
(moet toch nog wel een beetje netjes enzo overkomen bij m'n toekomstige werkgever (weten ze zelf nog niet.. :P))

damn, quote ipv edit... op jh zit de edit namelijk op de plek waar hier quote zit.. :(

Verwijderd

/me gaat ook :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
hoelaat zijn jullie daar?

Verwijderd

Zou wel willen maar moet m'n Meningokokken C prik halen :+

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 00:38 schreef Skinkie het volgende:
hoelaat zijn jullie daar?
Net voor 09:30..
Nu nog ff snel douchen en ontbijten en dan spring ik op de fiets en 10 minuten later ben ik d'r... :D

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
shit, zit hier vast op m'n werk.... |:(

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

En? Hoe vonden jullie het? :D

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
In het kort: Geweldig genoten :)

Voor de mensen die er niet waren:

10:00 Binnenkomst, je krijgt een badge en een grote suntas in je handen geduwt, op naar de zaal met de stands
10:10 - 11:30 Beetje rondkijken overal. Vooral bij de Sun stand gekeken. Er stonden nieuw terminal stations met solaris. Na wat CD's tjes met J2SE 1.4, J2EE, alle iPlanet producten ed. gekregen te hebben ("Dat kan je downloaden, oooh je hebt 56k. Even zoeken hoor") heb ik me ingeschreven voor JDC. Als beloning een T-shirt gehad met duke :P Verder ook een leuke discussie kunenn houden over Linux/Passports ed. :)

11:30-12:45 Een spreker! Het was ene karlson van de Evangelists van Sun. Sprak niet zo heel erg foutloos engels, wat het iets moeilijker maakte, maar wat hij vertelde over J2EE was zeker de moeite waard! :)

12:45-13:30 Lunch! :) Broodjes met filet, melk, sap en fruit :) Ondertussen ook nog even langs bij de andere stands

13:30-14:15 Spreker #2. Steve Ritter geloof ik, ook een Evangelist. Deze was echt TOP! Het verhaal over XML in Java was echt heel erg duidelijk en goed toe te passen voor de praktijk!

13:30-15:00 Spreker #3. Meneer Karlson was weer terug. Dit keer ging het over security in webservices (het keyword in J2EE 1.4 als we Karlson mogen geloven) Helaas kon hij dit niet helemaal afmaken door tijdsgebrek :( en zijn we eigenlijk alleen blijven hangen in J2SE. Erg jammer, maar niet echt een ramp want meneer Karlson kon niet echt goed meer uit z'n woorden komen.

15:00-15:30 Pauze. Tijd om nog meer zut bij elkaar te collecten. Een mooi demo'tje van Rational, Sun education en van borland waren het resultaat :+
Ook veel informatie gehad, dus denk niet dat ik gewoon kwam graaien daar!

15:30-16:15 Steve was terug. Dit keer over de building blocks van webServices en hoe java deze implementeerd. Zoals ik al van Steve gewend was: erg duidelijk verteld over alles. Het ging oa over SOAP, UDDI, WSDL, XML en ebXML. Echt de moeite waard!!!

Er waren nog meer gast sprekers, maar dit is wat ik gevolgd heb. Misschien dat webskipper even kan aanvullen (ik heb namelijk 0% J2ME gevolgd enz)

Was dit nou duur? Nou het heeft 0,0 gekost, dus de volgende sta ik zeker vooraan! (ook al gaat het wel geld kosten imho)

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:21 schreef Glimi het volgende:
In het kort: Geweldig genoten :)

Voor de mensen die er niet waren:

10:00 Binnenkomst, je krijgt een badge en een grote suntas in je handen geduwt, op naar de zaal met de stands
10:10 - 11:30 Beetje rondkijken overal. Vooral bij de Sun stand gekeken. Er stonden nieuw terminal stations met solaris. Na wat CD's tjes met J2SE 1.4, J2EE, alle iPlanet producten ed. gekregen te hebben ("Dat kan je downloaden, oooh je hebt 56k. Even zoeken hoor") heb ik me ingeschreven voor JDC. Als beloning een T-shirt gehad met duke :P Verder ook een leuke discussie kunenn houden over Linux/Passports ed. :)
je bent vergeten:

10:15 - 11:00 Mark Tolliver.
Hield een openings/welkom praatje. Was wel leuk maar een erg erg erg commercieel praatje..
Ongeveer 5 keer gehoord dat Solaris 9 vorige week aangekondigd is.
11:30-12:45 Een spreker! Het was ene karlson van de Evangelists van Sun. Sprak niet zo heel erg foutloos engels, wat het iets moeilijker maakte, maar wat hij vertelde over J2EE was zeker de moeite waard! :)
Was imho een matige presentatie. Die man praatte niet duidelijk en het was niet lekker luisteren. En daardoor kon ik het verhaal ook niet goed volgen.
12:45-13:30 Lunch! :) Broodjes met filet, melk, sap en fruit :) Ondertussen ook nog even langs bij de andere stands
mjam!.. :P
twas lekker
13:30-14:15 Spreker #2. Steve Ritter geloof ik, ook een Evangelist. Deze was echt TOP! Het verhaal over XML in Java was echt heel erg duidelijk en goed toe te passen voor de praktijk!
Ga ik helemaal in mee. Zeker weten de beste spreker van de dag! :D
13:30-15:00 Spreker #3. Meneer Karlson was weer terug. Dit keer ging het over security in webservices (het keyword in J2EE 1.4 als we Karlson mogen geloven) Helaas kon hij dit niet helemaal afmaken door tijdsgebrek :( en zijn we eigenlijk alleen blijven hangen in J2SE. Erg jammer, maar niet echt een ramp want meneer Karlson kon niet echt goed meer uit z'n woorden komen.
heb ik niet gezien maar ik heb wel gezien: (was trouwens 14:15 - 15:00)

Ivo Totev, Developing applications using J2EE, J2ME and webservices. Was gewoon een goede presentatie!
15:00-15:30 Pauze. Tijd om nog meer zut bij elkaar te collecten. Een mooi demo'tje van Rational, Sun education en van borland waren het resultaat :+
Ook veel informatie gehad, dus denk niet dat ik gewoon kwam graaien daar!
ja ja, zeggen ze allemaal! ;)
15:30-16:15 Steve was terug. Dit keer over de building blocks van webServices en hoe java deze implementeerd. Zoals ik al van Steve gewend was: erg duidelijk verteld over alles. Het ging oa over SOAP, UDDI, WSDL, XML en ebXML. Echt de moeite waard!!!
Deze presentatie was nog beter dan z'n vorige!! :D
Die gast ruleerd echt BIG time!
Er waren nog meer gast sprekers, maar dit is wat ik gevolgd heb. Misschien dat webskipper even kan aanvullen (ik heb namelijk 0% J2ME gevolgd enz)

Was dit nou duur? Nou het heeft 0,0 gekost, dus de volgende sta ik zeker vooraan! (ook al gaat het wel geld kosten imho)
Heeft mij wel geld gekost, ik ben namelijk nog naar de J2ME codecamp gegaan! En dat was ook al leuk... :)
Ik heb m'n eerste J2ME applicatie gemaakt.... *D

Maar voordat die codecamp begon eerst nog ff heerlijke pizza en spagetti gegeten.. :9~

Ik moet zeggen dat ik na deze dag veel meer weet over webservices en de xml mogelijkheden in java... (was eerst namelijk nihil)

En Reggie Hutcherson gaf de slot presentatie, was ook wel grappig verhaaltje. Hij had ook nog een 'objectief' onderzoek overzichtje met checklist van een vergelijking tussen .NET en J2EE.. :+

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
1 keer raden wie ik daarna heb gesproken en een visite kaartje heb gehad :)

ik was alleen tijdens de laatste paralel track naar borland geweest... had ik beter niet kunnen doen zo te horen :) maar Simon heeft het daarna helemaal goed gemaakt :)

Ik gaat nog ff een plaatje posten :), gaat niet lukken te donker hier

Okee mijn verhaal:
Na de afsluiting waren wij (ik en nog twee studie genoten) nog even naar de Java stand gegaan, we moetsten en zouden weten hoe dat dynamisch java coden nou echt werkte, reggie, simon en de man die het vertelde stonden met elkaar te babbelen (simon met een flink glas bier). En daar stond ik dus. Reggie zag dat ik wat wilde vragen en gaf me een hand 8-) dus ik verhaal houden, wat ik daarvoor aan een andere engelse sun mederwerker had gevraagd. We wilde dus weten of je hetzelfde kan doen met java als je in C/C++ kan doen met Shared Objects, echt dynamisch maken en aanroepen. Dat bleek dus allemaal te kunnen, vertelde ons mondeling enkele code en moest hem maar ff een meeltje sturen dan zou hij wat code emailen.
Dus ik krijg kaartje van hem. Bedank hem en ik was weer blij :D

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:19
hmm, naja dit staat dus alvast voor volgend jaar in mn agenda :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 23:05 schreef Skinkie het volgende:
1 keer raden wie ik daarna heb gesproken en een visite kaartje heb gehad :)

ik was alleen tijdens de laatste paralel track naar borland geweest... had ik beter niet kunnen doen zo te horen :) maar Simon heeft het daarna helemaal goed gemaakt :)

Ik gaat nog ff een plaatje posten :), gaat niet lukken te donker hier

Okee mijn verhaal:
Na de afsluiting waren wij (ik en nog twee studie genoten) nog even naar de Java stand gegaan, we moetsten en zouden weten hoe dat dynamisch java coden nou echt werkte, reggie, simon en de man die het vertelde stonden met elkaar te babbelen (simon met een flink glas bier). En daar stond ik dus. Reggie zag dat ik wat wilde vragen en gaf me een hand 8-) dus ik verhaal houden, wat ik daarvoor aan een andere engelse sun mederwerker had gevraagd. We wilde dus weten of je hetzelfde kan doen met java als je in C/C++ kan doen met Shared Objects, echt dynamisch maken en aanroepen. Dat bleek dus allemaal te kunnen, vertelde ons mondeling enkele code en moest hem maar ff een meeltje sturen dan zou hij wat code emailen.
Dus ik krijg kaartje van hem. Bedank hem en ik was weer blij :D
Koel!
Simon en Reggie leken me (vanaf het podium iig) idd ook aardige gasten! :D

edit:
Maar dat verhaal van Reggie over die dynamische objecten enzo was idd erg interessant! Net als de rest van de dag :)
Pagina: 1