Bevindingen Coolermaster ATC-210?

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb sinds kort (Mycom actie) die Coolermaster kast met dat groene deurtje en vind het echt een geweldige kast!! ik vraag me alleen af hoe de lucht stroming in de kast is? Dit aangezien deze kast alleen 2 outtake fans heeft. Er kan wel lucht naast de PCI kaarten de kast binnen stromen. Ik vraag me dus alleen af of deze luchtstroom wel voldoende is en of er misschien toch nog ergens een case fan (intake) geplaatst moet worden.

Jullie bevindingen??

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:42
een intake kun je er toch gewoon in modden?
gat zagen/boren, grill ervoor, fannetje erachter, en klaar is ons mennekke :P
zo heb ik het gedaan voor een extra outtake met mijn kast

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik weet inderdaad dat je natuurlijk altijd een fan erin kan modden. Dat zal bij deze kast iets lastiger zijn aangezien er aan de voorkant een deurtje zit. Mijn vraag is dus eigenlijk meer of het nodig is om er een extra fan in te bouwen?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Verder niemand ervaringen met deze kast???

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Anders maak je 1 van de 2 outtake fans een intake. Met een stukkie buis eraan omdat anders alle lucht door de 2e outake(die er gelijk boven zit) er gelijk weer uit wordt getrokken.Of een intake aan de zijkant, dan zit je niet met het glas probleem. Of aan de onderkant en dan je case op pootjes zetten, dan blijft de design onaangetast.

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Of het nodig is merk je snel genoek aan je temps.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Heb je die demomodel gezien met AMD athlon XP aan de zijkant eruit gezaagd??? Die was :9~
Missch wel ideetje!!! was btw in mycom utrecht

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 21:16 schreef -Nexus het volgende:
Heb je die demomodel gezien met AMD athlon XP aan de zijkant eruit gezaagd??? Die was :9~
Missch wel ideetje!!! was btw in mycom utrecht
Die heb ik inderdaad ook gezien, echt een hele gave kast!!
Ik ga trouwens gewoon kijken wat het temperatuurverschil is tussen kast open en kast dicht. Dan merk ik vanzelf wel of nog meer fans nodig zijn.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Het verschil tussen kast op en kast dicht is ongeveer 7 graden qua CPU temperatuur. Dit zou volgens mij minder moeten zijn. Ik wil dus wel op de 1 of andere manier nog een fan inbouwen.

Maar heeft verder niemand ervaringen met deze kast??

Verwijderd

Hij is nog vrij nieuw en erg duur, dus zullen mensen hem niet zo snel kopen. Ikke ga hem wel kopen.
Maar 7 graden is toch niet zo erg?? De cooling is voldoende toch?? Coolermaster heeft echt wel nagedacht over de cooling van de kasten. :+

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Als ik een beejte ga over klokken is het verschil tussen kast open en kast dicht zelfs 10 graden. Ga dus toch maar nog een casefan inbouwen.

Verwijderd

he hoeveel moet die dat ding kosten??? voor 190 euro heb je wel de grotere broer atc 710 en die roelt !!!! 2*80 intake en 2*80 outake en nog een heleoell aansluit punten voor grotere fans en andere mod shit (ervaring)

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik heb nu dan toch een casefan in de zijkant van deze kast gemaakt. Het is een 8 cm fan waardoor mijn casetemp (en dus CPU temp behoorlijk zijn gedaald :) Blijkbaar is er standaard toch niet genoeg caseflow (voor een overgeklokt systeem dan).
Pagina: 1