Draadloos netwerk tussen XboX en PC

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb een xbox beneden staan en mijn server die internet op dit moment deelt met een andere pc staat boven. Nu wil ik de xbox graag online krijgen. Ik vroeg me af of dit zou kunnen doormiddel van een draadloos netwerk of niet?

Ik bedenk me maar eens een paar dingen.
1)Heb ik voor een draadloos netwerk geen aparte netwerkkaart nodig (ik kan die van de xbox niet veranderen)?
2)Kan ik een draadloos netwerk aansluiten op een al bestaand met draden netwerk?
3)Is een draadloos netwerk wel snel genoeg om spellen te spelen online zoals Halo (FPS)
4)Hoeveel zou dit gaan kosten als dit bovenstaande allemaal geen probleem zou zijn?

Verwijderd

en dit kan?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik denk niet dat dit kan, Hoe meld je je X-box aan op je netwerk, waar zeg je waar je X-box je proxy kan vinden, waar sluit je je draadloze netwerk op dat boxje aan.

En draadloze netwerken (ook al is het voor maar 2 PC's) is al verschrikkelijk duur

Meh!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Waar ie zijn proxys kan vinden en alles wordt geregeld door de software van gamespy die zeg maar een soort lan netwerk simuleert. Maar ik kan dus niet een draadloze verbinding creeren tussen de xbox en de server?

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

Het kan alleen als je de netwerkkaart in je x-box vervangt, voor een wireless kaartje. Hier zou ik iig zelf niet aan beginnen als ik jou was.

Misschien dat Microsoft zelf ooit iets op de markt brengt

Everywhere you go you always take the weather with you

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Zit er misschien iets van een UTP aansluiting ofzo achterop dat ding, ik bedoel, waar willen ze het internet mee toegankelijk maken, of gaat dat in zo'n game controller poort ?

Meh!

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

Op zondag 02 juni 2002 22:53 schreef De_Koele_Man het volgende:
Zit er misschien iets van een UTP aansluiting ofzo achterop dat ding, ik bedoel, waar willen ze het internet mee toegankelijk maken, of gaat dat in zo'n game controller poort ?
yep zit erop. Lees btw net iets waar ik niet zo blij mee ben :'(

Het Ethernet-gedeelte is de voorziening voor breedband online-gaming. In Nederland zou dit wel eens op problemen kunnen stuiten, aangezien ADSL het PPTP-protocol gebruikt en de Xbox alleen maar PPoE (PP over Ethernet) aankan. Microsoft heeft nog niet aangegeven dat ze ook het PPTP-protocol gaan ondersteunen.

Everywhere you go you always take the weather with you

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

maar dan nog blijft een draadloos netwerk met zo'n doos bestwel heel prijzig

en om nog een vraag te beantwoorden (nr 4) denk ik dat een beetje draadloos netwerk wel een netwerk/internet spelletje aankan, dan word het draaloze gedeelte iig niet de bottleneck (voorbeeld: ik heb hier wanadoo Premium dat ook gewoon snel gaat (ook gamen) via een 10 M/bit casema modem)

Meh!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er zitten toch USB aansluitingen op een X-box? En volgens mij kan je ook een draadloos netwerksetje krijgen dat je op je USB poort aansluit. Het enige probleem dat je denk ik dan nog hebt is dat je X-box geen drivers zal hebben voor het draadloze netwerk.

Zelf verwacht ik nog wel dat Microsoft of een 3e partij nog wel iets van een draadloos netwerksetje zal gaan leveren. Dit lijkt mij voor veel mensen een mooie oplossing, en kan ze een hoop extra inkomsten opleveren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Okee thanx, dus ik maak hieruit op dat ik maar moet hopen dat microsoft of een 3rd party leverancier een draadloze oplossing voor me maakt.

Owja de xbox heeft geen usb ingang apart voor een ander apparaat (zoals de ps2 wel heeft) maar alle ingangen waarop de controllers zitten zijn wel usb alleen dan met een ander koppelingsstuk.
Pagina: 1