Casefans 120mm stil+sterk welke??

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Wil 3 120mm en 1 80mm casefans in me kassie bouwen. Nu zoek ik dus naar een stille fan die toch krachtig is en met een 3-potig stekkertje, zodat ik ze met dd5 aan/uit/monitoren kan. Iemand aanraders ?? Zie enermax en papst goed uit de bus komen maar papst heeft geen 3-stekkertje maar een molux :( Is enermax goed (stil en krachtig) of zijn er betere ideeen??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Panaflo 120mm High Volume
Op 12V redelijke lawaaierig en hoge airflow
Op 7V extreem stil en goeie airflow .

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:05 schreef justifire het volgende:
Wil 3 120mm en 1 80mm casefans in me kassie bouwen. Nu zoek ik dus naar een stille fan die toch krachtig is en met een 3-potig stekkertje, zodat ik ze met dd5 aan/uit/monitoren kan. Iemand aanraders ?? Zie enermax en papst goed uit de bus komen maar papst heeft geen 3-stekkertje maar een molux :( Is enermax goed (stil en krachtig) of zijn er betere ideeen??
enermax is zo wel stil als redelijk krachtig ik ben via dalta naar de luidrustigste papst naar me helekast vol met enermax gegaan en ben er zeer tevreden over

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 22:06 schreef real_raichu70 het volgende:
Panaflo 120mm High Volume
Op 12V redelijke lawaaierig en hoge airflow
Op 7V extreem stil en goeie airflow .
Ja...nog een vereiste :) (ben lastig vandaag he??) Moet stil zijn op 12v en anders regelbaar zijn tot ze stil zijn, zonder dat ik zelf een fanbus moet maken etc etc

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 18:58
Yep, dan moet je toch de Enermax proberen.
Kun je makkelijk regelen, en waait op 12V hard.
En terug te schroeven tot een redelijk geluidsniveau en dan toch nog goed wapperen.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja was redelijk?? Decibellen zeggen me niks, waar kan ik het nou bijv. mee vergelijken?? Heb me al een keer vergist in me volcano7. Zestienhoven belde me laatst op of ik al eens ging opstijgen..........

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Op zondag 02 juni 2002 22:18 schreef justifire het volgende:
Ja was redelijk?? Decibellen zeggen me niks, waar kan ik het nou bijv. mee vergelijken?? Heb me al een keer vergist in me volcano7. Zestienhoven belde me laatst op of ik al eens ging opstijgen..........
Gelukkig heb je daar met een volcano 7+ iets minder last van als je hem op Medium of Low zet. 7000rpm is idd een beetje te veel van het goeie.

Powered by KPN

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:18 schreef justifire het volgende:
ik heb 3 x 12 cm 3 x 8 cm en 2 x 9 cm enemax case fanetjes alles op stil gezet mijn hd hoor ik er nog boven uit ramelen maxtor dx 740
enermax ik wil niks anders meer

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
ik zie net een titan voor 8.5 euro. 90 cfm en <30dBa

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:40 schreef Packardhell het volgende:

[..]

Gelukkig heb je daar met een volcano 7+ iets minder last van als je hem op Medium of Low zet. 7000rpm is idd een beetje te veel van het goeie.
zalman 6000 cu geen last van herrie hehehehehehehe

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:42 schreef Catch22 het volgende:
ik zie net een titan voor 8.5 euro. 90 cfm en <30dBa
die komt qwa geluid boven mijn opstelling uit van fannetjes zelf getest heb ik ook maar vervangen voor een enermax

• 418O2
enermax is ook twee keer zo duur :+

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:55 schreef Catch22 het volgende:
enermax is ook twee keer zo duur :+
en het geld zeker weten waard

• 418O2
dat mag je uitleggen. Verschil in geluid is weinig en de flow is ook niet zo'n verschil afaik.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 23:16 schreef Catch22 het volgende:
dat mag je uitleggen. Verschil in geluid is weinig en de flow is ook niet zo'n verschil afaik.
wat valt er uit te leggen dat de titan meer herrie maakt dan 2 x 12 3 x 8 en 2 x 9 cm case fannetjes van enermax en dan alles op sillent
dat heb ik in mijn kast getest enermax maakt gewoon top produkten tegen een top prijs

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Altijd Papst, maar wel duur

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 23:36 schreef gjrebels het volgende:
ik had hier voor papst maar het nadeel van die dingen is als je een super stille koopt en hij koelt niet genoeg moet je weer een andere kopen enermax schroef je gewoon wat om hoog

ik heb er nog 1 90 mm papst in me kast zitten maar echt wel op 5 volt 7 vind ik hem te veel herrie maken laat staan op 12 volt

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 17:06

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Op zondag 02 juni 2002 23:36 schreef gjrebels het volgende:
Mwoahh...heb zelf laatst een 80mm Papst aangeschaft omdat die zo stil zouden zijn, maar dat valt me zwaar tegen :( Gelukkig heb ik een plankje met rheostats zodat ik em de mond kan snoeren }:O Mijn Titan 120mm (voor rad) is een stuk stiller en goedkoper

nope.....

Verwijderd

Tjsah.. papst heeft veel modellen.
Die met extreem veel airflow maken natuurlijk altijd wel veel geluid.
Maar ze hebben zeker wel stillen.

Mijn kast hangt vol enermax. Dezen zijn inderdaad redelijk stil. Maar het kan wel beter volgens mij.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 13:38 schreef Darkice het volgende:
Tjsah.. papst heeft veel modellen.
Die met extreem veel airflow maken natuurlijk altijd wel veel geluid.
Maar ze hebben zeker wel stillen.

Mijn kast hangt vol enermax. Dezen zijn inderdaad redelijk stil. Maar het kan wel beter volgens mij.
klopt papst heeft ook stillere modellen dan enermax maar wat nou als het 30 graden is en het pctje krijgt het wat warmer leuk zo een super stille papst dan

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Oke bedankt voor de reacties, heb 3*120 en 1 *80 enermax besteld (afstelbaar). OOOW weee als ze herrie maken !!!!! ;)

Pagina: 1