Toon posts:

Plextor 40X / Clone Cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Plextor 40X, als ik een cd probeer te kopieren waarop een safedisk beveiliging zit, doet dit ding er eeuwen over om een image te maken. over elke onleesbare sector doet ie wel 3 seconden.

ik heb de opties lezen uit subchannel en fouten snel overslaan aan staan.

Een vriend van mij heeft een Plextor 24X, bij hem gaat het lezen veel sneller. hij is zo klaar met het lezen van alle onleesbare sectoren, terwijl mijn nieuwe brander er veel langer over doet.

Kep al de nieuwste firmware, dus daar ligt et niet aan ( hoop ik ) zonder de nieuwe firmware duurde et net zo lang

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb zelfde probleem.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 14:26

Harrie

NederVlaming

Heb je bij fast error skip settings het aantal retries op 0 gezet? Misschien dat dat scheelt.

Staat DMA van je brander aan?

Verwijderd

Topicstarter
Fast Error skip staat aan. Retries op 0 en DMA staat ook aan.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 11:03

OMX2000

By any means necessary...

Plextor heeft problemen met SD2 beveiliging... Daar kun je helaas niet al teveel aan doen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op zondag 02 juni 2002 21:52 schreef Eckie het volgende:
Fast Error skip staat aan. Retries op 0 en DMA staat ook aan.
Ja, maar bij fast error skip kan je ook het aantal retries in stellen, dus hoe vaak ie blijft proberen, zet dit op 0. En error-correction op none. Misschien dat het helpt.

Mijn cd-speler (TEAC CD540) is ook totaal niet voor uit te branden met SD2 CD's :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd jammer, maar bij de 24X versie doet ie et wel goed. Dan zou et bij de nieuwere branders toch minstens net zo goed moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Kep net ff geprobeerd met error correction op None en retries op 0, maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Misschien iets met master/slave-onzin? Ik weet het anders ook niet hoor... :D

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op zondag 02 juni 2002 21:58 schreef Eckie het volgende:
Kep net ff geprobeerd met error correction op None en retries op 0, maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem
Dan kan ik je niet helpen, het is wel vaag dat die 24 speed het wel goed doet :?. Ik dacht dat plextors dit wel snel waren met SD2...

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op zondag 02 juni 2002 22:02 schreef philippi14 het volgende:

[..]

Dan kan ik je niet helpen, het is wel vaag dat die 24 speed het wel goed doet :?. Ik dacht dat plextors wel snel waren met SD2...
Het kan zijn dat je brander het wel snel en goed leest, dit zou ik eens proberen...

" |:( volgende keer de edit toets ipv quote"

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Dit is misschien interressant:

"High Read Retry Count
If you try making an Image of an protected CD (ex. LaserLock protected) with Plextor 40x you must wait some days for finish. So is this really a problem ?No. High read retry count make sure that your data are reading 100% correct. So for normal jobs as reading CDs it's ok. But when you want to work with CDs that contain erros into them you will have big problem. What you can do ?

You can reduce the high default value (10) with Scsi Mechanic . Just go to Device Properties >> Error Recovery >> Current >>Read Retry Count (put 3 or 5). Keep in mind that this change will be lost as soon you reset or close your computer. So you have to do it every time you need to work with CDs that contain errors. Also latest Instand CD Wizard Pro v5.0 MultiCopy has this setting buld in (so no need to have Scsi Mechanic to change it..)."

komt van deze site: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=Plextor+UltraPleX+PX%2D40TS+SCSI+CD%2DROM&Series=0&index=3

Het gaat wel over de SCSI versie, maar ik denk dat er wel wat overeenkomsten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je zelf al zei, gaat dat over een scsi brander. aangezien ik geen scsi heb, geld dit verhaal dus niet echt voor mij. ik kan de opties waar ze et over hebben niet vinden, dus helaas. het zal op een andere manier opgelost moeten worden

Verwijderd

Ik begrijp philippi14 wel.
Er staat een 40x Plextor in de topic en een Plextor 40x is wel degelijk een SCSI CDROM.
Maar het gaat hier dus om een 40/12/40A Plexwriter.
En het gaat gelukkig een stuk sneller met de Plextor 40x om een image te maken dan met de writer. Heb zelf ook de 40/12/40A in combinatie met de Plex40.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat idd over de PX-40/12/40. Dit is geen SCSI drive. dat was ff een OEPS van mij. Maar kun je met de Plextor 40X scsi wel subchannel data lezen :?
et namelijk om de tijd die de "PX-40/12/40" er over doet om een onleesbare sector te lezen

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Ja is te lezen, echter met beveiligde cd's duurt het ook langer dan normaal. Nog vreemder is als je subchannels aan hebt staan dat hij bijvoorbeeld een cd van 300 mb leest maar een image file maakt van 650 mb (of dit is niet vreemd maar ik weet niet waarom ie dat doet).

Een beveiligde cd duurt bij mij ongeveer een uurtje of 2, langzamer nog dan single speed maar het resultaat is gewoon 100% in orde.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nero had toch in nieuwere firmwares een copy beveiliging ingebouwd? Ik heb volgens mij eens op t.net gelezen dat Plextor een deal had gesloten met een game fabrikant ofzo..ff opzoeken...

Edit : Ik zei Nero ipv Plextor :P

Verwijderd

Wat dacht je van clony xl gebruiken?
Pagina: 1