Toon posts:

[Mobiele telefoon programma's] Hoe komen ze erop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een heel stomme vraag, maar ik vraag mij dit namelijk al een tijdje af. Je kan op het internet zat programma's downloaden om bijvoorbeeld telefoons mee te unlocken, plaatjes erop stouwen, trilfunctie erin, meer spelletjes, noem de meut maar op, maar hoe krijgen die gasjes nou weer voor elkaar om met zo'n telefoon op zo'n simpele manier te kloten? Gebruiken zij een of andere API ofzow???

Grtz.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

reverse engineering

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

was gewoon met de specs van de telefoons en de betreffende protocollen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
maar stel als ik als gasje ook zelf een programma zou willen schrijven voor bijvoorbeeld een zwart-wit bitmapje uploaden naar een 3210 (die heb ik namelijk), wat moet ik dan allemaal hebben en weten?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

je moet een kabeltje hebben, en weten welk protocol je over dat kabeltje moet spreken. Ik zou dan beginnen op de nokia site :)

Verwijderd

Topicstarter
1. kabeltje heb ik
2. m2bus of fbus, toch?

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik de telefoon wil aanspreken, kan ik daarmee bijvoorbeeld MS COMM gebruiken ofzo?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Je kan je vorige post ook editen, ipv het topic te schoppen :)

Verwijderd

Bij Nokia kan je een SDK (VB & C++) downloaden voor communicatie met je mobieltje. (via Ir of via een kabeltje)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Nokia houdt de diverse specificaties van berichtjes die heen en weer worden gezonden geheim. Gelukkig zijn er wat die-hards die toch gaan uitzoeken hoe het e.e.a. werkt.

Kijk bijv. eens naar Gnokii. Het veranderen van de Firmware vereist nog veel meer kennis. Je zult de hele inhoud moeten reverse engineren om iets fatsoenlijks te kunnen wijzigen, en dan loop je nog het risico op mislukkingen ook.

|_____vakje______|

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58
Sending_Content_v10[1].pdf van Nokia Smart Messaging site plukken; SMSje samenstellen met die content, opsturen naar je mobiel, klaar.
Niks geheims aan - ik heb de PDF al op m'n HD staan.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1