pc moet 3x resetten bij power-on

Pagina: 1
Acties:

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem bij een pc die ik moet repareren, als ik de pc aanzet krijgt deze geen beeld, reset ik 1 of 2 keer dan krijg ik nog geen beeld.
Maar zodra ik 3x redelijk vlot achter elkaar heb gereset dan krijg ik gewoon normaal beeld en doet alles het perfect. :?

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en/of weet iemand een oplossing hiervoor? Thankz

Verwijderd

een vriend van me heeft hetzelfde gehad bij een msi bordje we hebben het brordje uren bekeken en geprobeerd maar zonder resultaat dus ronald even bellen naar een andere vriend hij zij dat een moderbord een power on reset heeft dit wil zeggen dat het moederbord zich iedere keer reset als je hem aan zet dir is niet op te lossen als dit bij jou ook het geval is kun je er niets aan doen :(

dat je 3x op reset moet drukken snap ik ook niet maar bij het bordje van mijn vriend werkte alles goed als de fsb op 100 mhz stond op 133 moest hij resetten we hebben dit probleem niet op kunnen lossen

Verwijderd

probeer maybe eerst ff een biosrest, als je dat nog niet gedaan hebt. Anders weet ik het ook niet :{

• DeZwarteKip
  • Niet online
lastig...het is niet echt een probleem natuurlijk, het is wel te doen, maar ikz ou het graag opgelost zien.

als hij eenmaal draait en je reset bijv. of laat windows opnieuw opstarten dan gaat dat zonder problemen.
Alleen bij een 'koude start' heeft hij dit probleem.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmmm
ik moet mij ftp-server ook standaard eerst 1 keer resetten
(als je hem aanzet blijft hij hangen zonder beeld en alle ledjes op mijn tb brandend) na 1 keer resette loopt ie dan prima

denk dat dat komt omdat ik te veel hd's op een te zwakke voeding heb hangen, misschien is dat iets ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Wat meer info over de config van de pc zou ook handig zijn :)

Anders is het wel moeilijk om te zeggen wat het is.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 22:32 schreef HunterKiller het volgende:
Wat meer info over de config van de pc zou ook handig zijn :)

Anders is het wel moeilijk om te zeggen wat het is.
ja precies, waarschijnlijk is het een conflict met videokaart en moederbord, het mobo is dan niet instaat genoeg voltage door het AGP poort te sturen

soms kan je dat oplossen door een sterkere voeding te nemen, maar het beste is om één van tweeën dan te vervangen
maar dan moet je het eerst zeker weten

(ik heb dat probleem wel eens gehad met een asus v7700 en een abit kt133a mobo, hij start niet op, alleen als jem een paar keer opnieuw aanzet of reset, eenmaal op gang, doet ie alles)

Verwijderd

Ik had het zelfde, maar dan ook na een reset/reboot (OF lees vastloper)

De oplossing was hier, om de on board post reporter uit te zetten. Als deze aan was melde deze mij ook: "system failed due to overclocking" en ik heb m echt 1.8@1.8 lopen.

zet die post reporter eens uit dus.

• DeZwarteKip
  • Niet online
He, dat ga ik eens proberen. Dat van die post reporter.

Ik weet verder nog weinig van dat systeempie af, t is niet van mij zelf. Hij wordt wel gebruikt als werrkstationnetje en servertje (voor aantal apps).

Ik zal ff checken hoeveel hd's erin hangen morgen.
En hoeveel wat de Voeding is.
Pagina: 1