vraagje mbt Club3d Kaarten:

Pagina: 1
Acties:

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:02
ik had search gebruikt maar werd er niet veel wijzer op...

als ik zo eens kijk op pricewatch naar de prijzen van bijv een asus gf4 ti4200 en een ti 4200 van club3d verschillen deze prijzen enorm..

zelf heb ik een club3d radeon 8500 pro die een stuk goedkoper is als een merk radeon.. maar echt verschil ?

wat is nou het verschil waarom die club3d kaarten zoveel goedkoper kunnen zijn ?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Waarom is Tele2 goedkoper dan KPN zelf.......

Omdat ze in het groot inkopen.

• cryptapix
jah maar club3d is wel ERG goedkoop tegenover de rest..

en dan nog iets..
ik kan op www.club-3d.nl niets vinden over de gf4 ti4200..
heeft iemand hier informatie over ?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
code:
1
2
3
4
5
6
7
ATi Radeon 8500 (OEM) (275/275MHz)  € 199,- 
Club3D ATI Radeon 8500 Pro 64M D/T  € 199,- 

Club3D GF4 4200 64DDR DVI/TV-out  € 195,- 
Gainward GF4 Ti4200 650 64Mb  € 219,- 
GF4 TI-4200 DVI AGP 64MB retail  € 199,- 
Innovision Geforce4 Ti 4200 64MB TV-Out  € 215,-

Vind jij ze echt zoveel goedkoper?

BTW, een paar goedkopere filters op de kaart nog wat meer van die dingen en dan heb je hem idd voor een lagere prijs....

Verwijderd

Ehm tja, waarom weet ik niet precies... bij sommige dingen betaal je nu eenmaal ook voor het merk. Had hiervoor een asus gf2mx en ik moet zeggen de handleiding was een stuk duidelijker en uitgebreider (lekker belangrijk) en ook had asus zn eigen drivers (opnieuw, lekker belangrijk). Je betaalt gewoon meer voor de randzaken en misschien iets meer kwaliteitsonderdelen.

Nu heb ik een club3d Ti4200 en ik vind het helemaal perfect. Draait soepel en alles. Kreeg er zelfs 2 spellen en windvd bij. Tja, de wat onbekendere merken moeten hun prijzen ook misschien wat lager houden om een wat groter marktaandeel te krijgen.

• cryptapix
jah ik heb ook gf2 van asus gehad.. heb ik nu nog omda me radeon op dit moment kapot is :(
maar daar heb ik ook hard voor moeten lappen..
zat wel dikke handleiding bij maarja daar wil ik niet zoveel voor dokke :p

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

BTW, een paar goedkopere filters op de kaart nog wat meer van die dingen en dan heb je hem idd voor een lagere prijs....
behalve leadtek (die echt met filters heeft zitten spelen)
zijn er weinig gf4 ti4200's die een wezenlijk verschil in beeldkwaliteit leveren(gebaseerd op de verhalen die ik coinstant hoor over verscheidene kaarten), het grootste verschil bij de 4200's is de koeling en gebruikte ram..de filters zijn bij a of b merken in dit geval niet zo verschillend denk ik zo.

ma ma ma ma ma macron one

• cryptapix
maar goedkopere koeling en ram komt de stabiliteit van b merken dus niet tot zijn goede..
hmz..
dus het is gewoon afweging tussen a en b merk..

club 3d is dus een b merk maar ki hoor er eigenlijk weinig slechts over.. ook ben ik erg teverede over mijn club3d radeon

Verwijderd

Maar wat wel vreemd is is dat ondanks dat op de doos 250/500mhz staat (zoals hoort volgens nvidia specs) club3d de kaart standaard op 250/460 heeft lopen. Goedkoper en trager ram gebruikt misschien?

Niet dat het voor mij iets uitmaakt, mijn tbird1200 houd de kaart toch al tegen (even op 250/500 gezet gaf 0 (nul/nada/niets) aan 3dmark winst)

Overigens schijnt die prolink ook standaard op 250/460 te lopen :?

• cryptapix
hmz das al interessant..
mem speeds zijn dus anders..
maar als het geen verschil maakt in 3d marks..
vraag ik me af of ie dan ook daadwerkeljik op 460 draait ?

Verwijderd

draait idd op 460 standaard, maar dat zegt in principe niet veel. Zit gewoon 4ns samsung geheugen op... en op de (meeste) andere Ti4200's zit ook 4ns geheugen.

Bij mij maakt het zetten op 500 ook niks uit, maar ja... Athlon800 hier :P Toch maar zo snel mogelijk upgraden hehe.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

mijn club3d doet het anders perfect

beeld is heel goed en lekker vlot

tis wel een ti4600

• cryptapix
hehe ik heb ook een athlon 800 gehad.. nu een 1333 niet dat dat helpt maarja...
upgrade doe ik wel waneer ik geld heb :p

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op zondag 02 juni 2002 21:41 schreef cryptapix het volgende:
maar goedkopere koeling en ram komt de stabiliteit van b merken dus niet tot zijn goede..
hmz..
dus het is gewoon afweging tussen a en b merk..

club 3d is dus een b merk maar ki hoor er eigenlijk weinig slechts over.. ook ben ik erg teverede over mijn club3d radeon
" b" merken ..draaien mega stabiel, maar als jij leuk je kaart 20% wil overklokken, lijkt het me logisch dat je een a-merk met extravagante koeling nodig heb (leadtek ofzo)
de kaarten zijn allemaal goed gekoeld voor hu nstandaard clocking..en zelfs wel met overcapaciteit :)

verder is club3d ram gewoon 500mhz., maar door een bios foutje draait het o preference..460mhz ..het is minimaal naar 500mhz te klokken ,waar het eigenlijk ook op hoort te staan. Bios update is verkrijgbaar.

en diegene die geen verschil in 3dmarks tussen 460-500 merkt...sla je je tweaks wel op? ...want dat kan echt nooit...

Verwijderd

Ja ik sla die overclock setting idd op...

Maare.. bios foutje? Waar kan de nieuwe bios dan gedownload wrden? Nooit geweten dat je de g4 kaart geflashed kon worden :D

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op dinsdag 04 juni 2002 12:25 schreef BarBeQue het volgende:
Ja ik sla die overclock setting idd op...

Maare.. bios foutje? Waar kan de nieuwe bios dan gedownload wrden? Nooit geweten dat je de g4 kaart geflashed kon worden :D
oww sorry voor late post..nu beter dan nooit..voor club3d..je moet ze ff mailen ( www.club-3d.nl )
ik weet niet waar dat bios t ekrijgen is namelijk. (mn eigen kaart is latere versie..standaard 500mhz)
ik heb meerdere mensen gezien op forum die het bios gemailt kregen .. M2 en M3 bios ofzo...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Heb een Club3D Radeon met Samsung chips, ik kan hiermee beter overklokken dan een andere Build by Ati Radeon. Ik kan het op 190/190 draaien op stockcooling terwijl sommige build by niet eens de 183/183 zonder extra koeling. :?

dikzak

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
kwalitatief zijn die club-3d kaarten echt slecht, veel meer uitval en compatibiliteitsproblemen!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Dat prijsverschil zal in de Club3D radeon 7500 hebben gezeten die ze mij hebben gestuurd, volgens mij was dat ding echt zo defect als wat :X (onstabiel enzo)

Oftewel, kwestie van mazzel hebben... Je hebt mazzel en hebt een goedkoop kaartje of je hebt geen mazzel en kunt je kaartje weer terugsturen :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1