Toon posts:

[MACOSX] Script laten starten bij boot, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een scriptje dat als 'root' gerund moet worden en soms vergeet ik dat dus om te doen...
Hoe kan ik dit script (twee-regelig commando) automatisch laten starten tijdens het booten van mac osx :?

Verwijderd

Ik heb even gekeken... Op Redhat linux is het rc.local... Debian doet het System V style... OS X is Darwin BSD ... Ik heb het vermoeden dat het de file /etc/rc.boot is die jij wilt hebben...

Darwin BSD gebruikt een opstart procedure die lijkt op die van NeXT... Maar uiteindlijk is het de bedoeling dat rc en rc.boot gaan verdwijnen. Dit moet overnomen worden door het tooltje SystemStarter (Dit laat de boot-sequence grafisch zien)... Tik maar eens in een console 'SystemStarter'.

Dit programma leest ook weer een boel configatie files... Die vindt je in: /System/Library/StartupItems/.

Waarschijnlijk gaat dat allemaal wat ver... Maar je kunt het zo configureren dat je 'service' mooi grafisch gestart wordt...

Nou ja, suc6 er mee...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt razor_harm !

Het bestandje dat ik nodig had was niet /etc/rc, ook niet /etc/rc.boot maar de derde: /etc/rc.common
Het werkt nu :)

Ik overigens al eens gekeken in /System/Library/StartupItems/ maar daar werd ik niet zo vrolijk van ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 04 juni 2002 18:52 schreef Baldrick het volgende:
Bedankt razor_harm !

Het bestandje dat ik nodig had was niet /etc/rc, ook niet /etc/rc.boot maar de derde: /etc/rc.common
Het werkt nu :)

Ik overigens al eens gekeken in /System/Library/StartupItems/ maar daar werd ik niet zo vrolijk van ;)
de StartupItems is daarentegen veeeeel beter dan de rc.* files...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 20:04 schreef chem het volgende:

[..]

de StartupItems is daarentegen veeeeel beter dan de rc.* files...
Waarom; define 'veeeeel beter' :?

Ik heb alleen maar twee commando's die uitgevoerd dienen te worden tijdens het booten, meer niet, en dat is het snelst gerealiseerd op deze manier (/etc/rc.common ge-edit met vi).