[Mid-End Receiver] Denon 3802/Marantz 7200

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Goed, mijn Sony STR-DB925QS is aan een upgrade toe, dus wil ik gelijk in een wat hoger segment gaan.

Twee Receivers waar ik nu in geïnteresseerd ben zijn de volgende :

-Denon AVR 3802
-Marantz SR 7200

Qua features zijn beide eigenlijk wel vergelijkbaar, beide DTS-ES,DD EX en DPL II, genoeg digitale ingangen en compontent Switching.

De verschillen (qua specs) beperken zich tot de volgende :

De Denon is een 7 kanaals Receiver en de Marantz een 6 kanaals (met bijbehorende versterking) en de Marantz heeft Circle Surround (soort DPL II, maar schijnt beter te zijn) en de Denon niet.

Wat ik voornamelijk wil upgraden, is de geluidskwaliteit, die schijnt bij de Marantz beter te zijn, "more musical" zeg maar, daar waar de Denon wat krachtiger is.

Nu wil ik graag kijken of er hier mensen zitten die ervaring hebben met één of beide apparaten en wat hun mening daarover is.

Mensen die nog andere modellen te binnen schieten die vergelijkbaar zijn, mogen ze roepen. :)

De specs waar ze aan moeten voldoen zijn de volgende :

Minimaal 6 kanaals versterking, DTS-Es en DD-EX (al dan niet THX certified) DPL-II en een _goed_ muzikaliteit, geluidskwaliteit is voor mij belangrijker dan specs.

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

die marantz hebben m'n ouders en die hebben ze op mijn aanraden gekocht omdat-ie maar 770euro's was bij RAF / Staffhorst.

Je moet wel opletten dat je een goeie variant hebt:
[topic=371716/1/999]

Wat 'vervelend' is bij die marantz is dat je eeeeeuwig aan de volumeknop aan het draaien bent voordat het een beetje hard staat... Ik heb het niet zo op 'relatieve' volumeknoppen dus... Pas bij -5db is het echt hard, en dan vind ik het stom dat je nog maar 10db over hebt :P (owkay het gaat tot +10 ofzo ;))....

verder een prima apparaat

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 20:38 schreef JvS het volgende:
die marantz hebben m'n ouders en die hebben ze op mijn aanraden gekocht omdat-ie maar 770euro's was bij RAF / Staffhorst.

Je moet wel opletten dat je een goeie variant hebt:
[topic=371716/1/999]

Wat 'vervelend' is bij die marantz is dat je eeeeeuwig aan de volumeknop aan het draaien bent voordat het een beetje hard staat... Ik heb het niet zo op 'relatieve' volumeknoppen dus... Pas bij -5db is het echt hard, en dan vind ik het stom dat je nog maar 10db over hebt :P (owkay het gaat tot +10 ofzo ;))....

verder een prima apparaat
Jah, de horror stories over die Marantz heb ik ook gelezen ja, maar ze schijnen de kwaliteitscontroles weer in de hand te hebben. :) (Gelukkig)

Die volumeknop, mja, minder, maar als het ding goed klinkt (wat zo schijnt te zijn) kan ik daar prima mee leven. :)

Ik had eigenlijk al bedacht om voor de Denon 3802 te gaan, maar toen las ik wat zaken van mensen die de Marantz 7200 ernstig boven de 3802 prefereerden, omdat die toch flink wat beter klonk.

Nu twijfel ik dus weer. :P

Aannames zijn fataal.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

FFF

heb je ook al bij onkyo en yamaha gekeken? vallen zeker in dezelfde klasse.

Verwijderd

ik heb laatst zelf ook naar een aantal recievers geluisterd. Dit waren de Denon Avr-3802, Marantz sr-6200 en de NAD-T761. 1 goed advies, neem je eigen luidsprekers mee naar de Hifi-boer en ga luisteren. Dan weet je pas wat voor jou het beste is. Ik had zelf hoge verwachtigen van de Denon, maar dit viel me vies tegen. De marantz klonk veel fraaier, warmer en muziekaler. Dit in samenstelling met mijn boxen, quadral shogun. Naar die surround klanker waar jij het over hebt moet je niet naar kijken, daŽs allemaal onzin. het belangrijkste is 5,1DD, DTS en eventueel THX. Mijn keuze was dan ook een Marantz. Ik heb nu net de SR-8200 binnen, koste een paar EuroŽs meer, maar jam klink nu ook tegek! Veel succes met je keuze

Verwijderd

ik zou de 7 kanaal versterker nemen!
ik heb een denon avc a1se

ik denk dat die langer zal meegaan qua toekomstige meerkanaals-standaarden.

mijn site :
http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm

Verwijderd

zie ook dit forum :
http://www.htforum.nl/yabbse/

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 20:59 schreef FFF het volgende:
onkyo valt in dezelfde prijsklasse , maar klinkt feller dan denon

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Moet dat nu in 3 msg's achter elkaar???

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 20:59 schreef FFF het volgende:
In die prijsklasse (uberhaupt Onkyo) schijnt het allemaal nogal scherp te klinken, dat wil ik dus niet, dus Onkyo valt af.

Yamaha ben ik qua "klankkleur" beter over te spreken dan Onkyo, maar haalt het niet bij Denon en schijnbaar al helemaal niet bij Marantz.
Op zondag 02 juni 2002 22:06 schreef Cetabever het volgende:
ik heb laatst zelf ook naar een aantal recievers geluisterd. Dit waren de Denon Avr-3802, Marantz sr-6200 en de NAD-T761. 1 goed advies, neem je eigen luidsprekers mee naar de Hifi-boer en ga luisteren. Dan weet je pas wat voor jou het beste is. Ik had zelf hoge verwachtigen van de Denon, maar dit viel me vies tegen. De marantz klonk veel fraaier, warmer en muziekaler. Dit in samenstelling met mijn boxen, quadral shogun. Naar die surround klanker waar jij het over hebt moet je niet naar kijken, daŽs allemaal onzin. het belangrijkste is 5,1DD, DTS en eventueel THX. Mijn keuze was dan ook een Marantz. Ik heb nu net de SR-8200 binnen, koste een paar EuroŽs meer, maar jam klink nu ook tegek! Veel succes met je keuze
Die NAD schijnt ook erg prettig te zijn. :)

Wat betreft techspecs, DPL-II vind ik wel erg prettig om te hebben, omdat je dan een soort DD hebt, dat kan ik dan mooi voor mijn Satbox gebruiken, als ik een film op Canal plus ofzo bekijk. :)

Het DTS-ES en DD-EX gebeuren wil ik hebben om (wat meer) Futureproof te zijn. :)

Aannames zijn fataal.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
Nou ik ben een gelukkige eigenaar van de SR-7200. In het begin had ik de problemen zoals hierboven besproken, maar na één telefoontje met mijn leverancier is dit correct en snel verholpen. Ik heb bewust voor de 7200 gekozen omdat mijn luidsprekers 4 Ohm zijn en nogal wat van de versterker vragen. De 7200 kan ze zonder problemen aansturen en houdt ze zelfs goed onder controle. Als je 7200 op "source direct" zet worden alle filters e.d. overgeslagen en klinkt hij als een goede middenklasse versterker. Als vergelijk had ik mijn oude PM66Se KI en ik moet zeggen dat de 7200 beter klinkt. Het CS waar je het over ahd werkt geweldig goed, ik gebruik het bij Stereo TV uitzendingen en klinkt beter als Dolby Surround. Het enige waar ik een klein beetje in teleur gesteld ben is de afstandbediening, ik dacht dat het ding heel wat kon, maar de knoppen zijn lastig gepositioneerd en het zijn er gewoon te weinig om makkelijk al je apparatuur te kunnen bedienen.

Één tip: koop hem bij een audio speciaal zaak, liefst een echte dealer, als er iets niet goed is kan hij zorgen voor een correcte afhandeling (geldt voor alle apparatuur als je het mij vraagt).

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Martinus
  • Laatst online: 05-08 23:46
Op zondag 02 juni 2002 23:57 schreef KlereBak het volgende:
Nou ik ben een gelukkige eigenaar van de SR-7200. In het begin had ik de problemen zoals hierboven besproken, maar na één telefoontje met mijn leverancier is dit correct en snel verholpen. Ik heb bewust voor de 7200 gekozen omdat mijn luidsprekers 4 Ohm zijn en nogal wat van de versterker vragen. De 7200 kan ze zonder problemen aansturen en houdt ze zelfs goed onder controle. Als je 7200 op "source direct" zet worden alle filters e.d. overgeslagen en klinkt hij als een goede middenklasse versterker. Als vergelijk had ik mijn oude PM66Se KI en ik moet zeggen dat de 7200 beter klinkt. Het CS waar je het over ahd werkt geweldig goed, ik gebruik het bij Stereo TV uitzendingen en klinkt beter als Dolby Surround. Het enige waar ik een klein beetje in teleur gesteld ben is de afstandbediening, ik dacht dat het ding heel wat kon, maar de knoppen zijn lastig gepositioneerd en het zijn er gewoon te weinig om makkelijk al je apparatuur te kunnen bedienen.

Één tip: koop hem bij een audio speciaal zaak, liefst een echte dealer, als er iets niet goed is kan hij zorgen voor een correcte afhandeling (geldt voor alle apparatuur als je het mij vraagt).
Sluit me hier bij aan, ik had alleen een Pm-80 mkII tot vergelijk en die klonk net weer iets beter(maar dat kan ook tussen de oren zitten). En ten overvloede de SR7200 klinkt gewoon muzikaler dan de Denon.

no comment

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 23:57 schreef KlereBak het volgende:

De afstandsbediening boeit me niet zo, ik heb toch een Pronto, dus dat scheelt dan alweer. :)
Op maandag 03 juni 2002 12:39 schreef Martinus het volgende:

Sluit me hier bij aan, ik had alleen een Pm-80 mkII tot vergelijk en die klonk net weer iets beter(maar dat kan ook tussen de oren zitten). En ten overvloede de SR7200 klinkt gewoon musikaler dan de Denon.
Zijn jouw ervaringen qua muzikaliteit gebaseerd op gevoel, of met een vergelijk ten opzichte van de Denon?

Aannames zijn fataal.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die denon heeft ook zo'n irritante relatieve volumeknop, dus daar moet je het niet vanaf laten hangen :P

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 18:09 schreef JvS het volgende:
Die denon heeft ook zo'n irritante relatieve volumeknop, dus daar moet je het niet vanaf laten hangen :P
wat bedoel je daarmee?

• TimMer
  • Niet online
Hee GameOver, hier een reactie van een gebruiker die de Denon 3802 tegenover de Marantz 7200 heeft gezet, exact jouw keuze dus. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 03 juni 2002 19:28 schreef Anthrax het volgende:

[..]

wat bedoel je daarmee?
dat je geen vast nulpunt hebt, zoals met normale versterkers, maar een soort van 'jog dial' zoals autoradio's dat vaak ook hebben. Dus dat je draaien en draaien kan aan die knop, en dat het volume dan op het display af te lezen is...

Is modern en ik vind het kut :)

Verwijderd

je bedoelt : multi-turn?
Pagina: 1