• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Welke software gebruiken jullie medetweakers? En dan met name de trotse medeeigenaren van de Canon powershot S30 natuurlijk! ;)

Ik vind namelijk die standaart canon software een beetje bulky en niet echt handig...de software moet de plaatjes gewoon van mijn CF kaartje afhalen (via cardreader) en that's it...plaatjes bekijken doe ik wel met de standaart viewer van XP...en bewerken uiteraard met photosoep! :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb een Minolta Dimage S304, de standaard Dimageviewer zuigt zwaar. Het bijgeleverde fotoprogramma heeft ongeveer 2 minuten op mijn harde schijf mogen staan totdat ik het er van flikkerde en de CD ver weg stak.

om te bewerken gebruik ik Corel Photo Paint 9.0 (volledig legaal! Ben ik trots op) En gewoon de standaard windows shit om ze te bekijken, maar aangezien Windows 2000 een beetje beperkte mogelijkheden hefet tov van ME en XP denk ik er over om op zoek te gaan naar een multimedia manager, ooit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik gebruik gewoon mijn cardreader in combinatie met een goede filemanager (in mijn geval Servant Salamander) om de files te moven naar mijn harddisk. Hij ziet die reader gewoon als externe schijf; werkt perfect.

Vervolgens ga ik de foto's bekijken/resizen/bijtunen met IrfanView en als ik ze echt wil manipuleren gebruik ik Paintshop of PhotoImpact (volledig legaal, dacht ik... :P). Van de Canonsoftware gebruik ik eigenlijk alleen nog Photostitch, voor het maken van panoramafoto's.

• -TheNose-
Waarom servant salamander? Onder windows XP wordt de cardreader ook gewoon als hardeschijf gezien... :?

Verwijderd

CKY2002:
Waarom servant salamander? Onder windows XP wordt de cardreader ook gewoon als hardeschijf gezien... :?
Omdat dat gewoon één van de beter filemanagers voor Windows is, imho - komt natuurlijk omdat ik al eeuwen geleden met Norton Commander werkte. Maar hetzelfde kan dus met 1001 andere proggies, die uiteraard allemaal beter zijn dan de standaard Windows Explorer, maar dat is logisch. ;) Ik schreef niet voor niets 'een goede filemanager'; dat is tenslotte nogal persoonlijk, nietwaar?

In elk geval heb je die rare Canon software dus eigenlijk helemaal niet nodig en is een cardreader een erg handige uitbreiding voor je digicam, maar daar was je dus al achter gekomen.

Maar waarom dan dit topic?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-03 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bij de cam via removeable device, CTRL + A, CTRL + C naar de camere dir en CTRL + V. :)

Om de foto's te bekijken gebruik ik AcdSee 4.02
Bewerken doe ik hem Photoshop 6.0

Whatever.

Verwijderd

Ik heb een CompactFlashcard reader gekocht, op die maier is het een HD geworden zodat je alles van-naar kan schrijven in explorer.

Afbeeldingslocatie: http://www.dane-elec.nl/www.dane-elec.nl/images/cflashusb.jpg

Zodat ik nu die lullige zoombrowser kan deinstalleren. Met ACDSEE ging het "downloaden" ook, echter niet de filmpjes. Vandaar.

Om te editen enz gebruik ik ACDSEE PowerpackSuite.

edit:

Ik heb een Canon Powershot s40

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Ik gebruik gewoon windows XP om de foto's van mijn kaart naar HD te verplaatsen.
Windows XP heeft voor het bekijken en eventueel draaien van de plaatjes een redelijk leuke tool dus.
Voor het bewerken gebruik ik photosoep 7.0 (geheel legaal natuurlijk >:) ) B-)

Mijn netwerkje

Verwijderd

k heb een canon powershot A20 en gebruik Downloader van Breeze Systems
http://www.breezesys.com

werkt heel goed!

Verwijderd

canon a20 >> bovengenoemde software!
olympus >> camedia master 2.51
sony >> windows verkenner of windows commander

voor bekijken, resizen, croppen en sharpen gebruik ik irfanview

als ik echt iets aan moet passen of bewerken, gebruik ik paint shop pro
(ben niet zo'n fotosoep held :P )

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Op zondag 02 juni 2002 20:20 schreef CKY2002 het volgende:
Welke software gebruiken jullie medetweakers? En dan met name de trotse medeeigenaren van de Canon powershot S30 natuurlijk! ;)

Ik vind namelijk die standaart canon software een beetje bulky en niet echt handig...de software moet de plaatjes gewoon van mijn CF kaartje afhalen (via cardreader) en that's it...plaatjes bekijken doe ik wel met de standaart viewer van XP...en bewerken uiteraard met photosoep! :)
Ik gebruik voor mijn CoolPix880 gewoon explorer :)
Gewoon ff cut&pasten van je cardreader naar de dir op je harddisk... zou niet weten waarom je daar extra software voor nodig heb ;)

Bekend icon btw... dvd.nl bezoeker?

• -TheNose-
Icon is van Bam Margera, of bedoelde je de mijne niet? :)
CKY rules!!!! B-)

Verwijderd

Canon Zoombrowser 3.2

Met Downloader van Breeze Systems heb ik geen goede evaringen.
Die had ik namelijk gebruikt toen mijn camera (Canon Pro90) net nieuw was... ging toen iets mis, waardoor er met geen mogelijkheid nog beeld op het lcdje kwam.

Meteen omgeruild voor nieuwe, omdat ie out-of-the-box niet werkte, cq defect was :)

Inmiddels 3e Pro90 ;)

Nu durf ik 't niet meer aan andere software dan de originele Zoombrowser te gebruiken, hoe brak ook.

Viewer: IrfanView / Editor: Photoshop
Pagina: 1