Toon posts:

[Winroute] win2k + Mxstream problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers,

Ik heb gister mijn lang verwachte Mxstream ADSL pakket binnen gekregen.
Mijn provider voorheen was ZeelandNet en ik was dit beu, dit ter zijde.

Ik heb sinds een jaar een netwerkje draaien en share m'n internet mbv Winroute.

Ik ging dus vandaag vrolijk aan de slag met m'n doe 't zelf kitje en heb m'n ADSL verbinding werkend gekregen, tot nutoe ging alles nog goed.

Ik ben nu dus bij het punt beland om m'n internet te gaan delen, dus ik ga naar m'n "Interface Table" en zie daar "RAS" staan, mooi denk ik, want volgens te tutorial die ik erbij heb liggen voor het delen van een ADSL verbinding moest ik die ook hebben (http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_winroute.asp) maar nu komt dus het probleem, als ik in de Interface Table bij het medium "RAS" op Properties klik, m'n NAT activeer en dan naar "RAS" ga in de properties moet ik een "RAS Entry" opgeven, dit is een dropdown menuutje waar ik dus m'n verbinding zou moeten kiezen. Maar deze staat er tot mijn verbazing niet tussen, dus ik klik op Settings om een nieuwe RAS Entry te creeren, loop het hele menuutje door, stel alles goed in maar dan staat er weer niets om te kiezen.
Ik draaide toen nog een oude versie van Winroute dus ik dacht dat 't daar aan zou liggen, dus ik download de nieuwste versie van Winroute maar heb nogsteeds het zelfde probleem.

Mijn server is een P2 met Win2k erop en draaide voorheen perfect alleen nu ik m'n ADSL wil gaan delen lukt het niet.

Weet iemand van jullie misschien een oplossing?

bvd...

Verwijderd

winroute heeft ooit kuren. Ik zou winroute een keer deinstalleren en dan weer installeren.

Verwijderd

Topicstarter
'k zal 't eens proberen, thanks

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is helaas ook geen oplossing :'(

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

ik heb dit probleem ook gehad. In eerste instantie had ik 2 realtec kaartjes in mijn server zitten, en dit gaf hetzelfde probleem. Nadat ik er een vervangen had voor een 3com nic werkte het wel.

ff voor de duidelijkheid
Nu heb ik dus 1 maal realtec en 1 3com in mijn server zitten.

Afbeeldingslocatie: http://psxjunk.ath.cx/winroute.jpg

Everywhere you go you always take the weather with you

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

heb je je NAT (of ws het nou RAS) aangezet op je nieuwe verbinding ?

EDIT:
ik zal even een plaatje opzoeken om het ietsie te verduidenlijken wat ik bedoel
/EDIT

Meh!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Fok, RvE was me dus al voor

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zondag 02 juni 2002 22:23 schreef RvE het volgende:
ik heb dit probleem ook gehad. In eerste instantie had ik 2 realtec kaartjes in mijn server zitten, en dit gaf hetzelfde probleem.

Ik heb 1 Realtek (die aan Alcatel modem hangt) en 1 3com (on board) d'r in zitten. maar ik krijg nogsteeds geen RAS line

Verwijderd

Topicstarter
Oke, netwerk heb ik nu aan de praat, alleen kan nu nietmeer IRC'n of m'n mail ophalen :(

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 13:16 schreef virtual het volgende:
Oke, netwerk heb ik nu aan de praat, alleen kan nu nietmeer IRC'n of m'n mail ophalen :(
je kunt dus wel pingen naar websites op IP nivo?

check je dns instellingen op je client effe,

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

heb je dit gedaan ?? :

My error log reports WRSendPacket() failed. What does this mean and how do I fix it?
The WRSendPacket() failed error means that WinRoute is receiving too large number of packets and is unable to process them. This error is common in PPPoE ADSL. This error is usually fixed by making a modification to the registry that will allow winroute to fragment these large packets. First you will need to stop the WinRoute engine. Proceed to the registry editor by going to the start menu -> run and type regedit from the text box . Follow the path Hkey_Local_Machine/Software/TinySoftware/WinRoute. In the right screen find IpFragMode. Modify its value to 1 and exit regedit, then restart the WinRoute engine. If the problem persists please email support@kerio.com and attach your wrdrv.log file.

Everywhere you go you always take the weather with you

Pagina: 1