vastlopers (door geheugen?)

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:13
uhm, ik heb een redelijk goede computer, maar sinds korte tijd crassht hij heeel vaak. meestal als ik in een chatbox zit, of teveel evnsters open heb. zelf denk ik dat het komt door kapot geheugen. omdat hij niet vastloopt als ik maar 1 programma open heb.

ik heb pas met fusi logic mijn FSB overgeklokt, tot ik het te hoog vond (150) en toen heb ik de pc herstart. daarna nooit echt problemen gehad, maar nu een week of 2/3 heb ik last van vastlopers.

probleem doet zich voor onder 98 en xp. ik heb al format gedaan. en NAV2002 vind geen virussen.

de processor wordt 56 graden als ik hem normaal laat draaien. (1.2gz amd) ik heb hem nu terug geklokt naar 800mhz, en dan draait hij wel rustig, zonder al te snel een vastloper.

vastlopers houden in dat t systeem gewoon helemaal bevriest. muis kannik nog wel bewegen. ook numlock doet het nog. maar ctrl+alt+del doet het niet. en ik kan ook nix aanklikken op het scherm.

wie weet waar het aan kan liggen?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40
Als je twijfelt aan je geheugen moet je eens een testprogramma downloaden van http://www.memtest86.com/ :)

Als het je geheugen niet is zou ik het ook niet weten... Wel alle goede drivers enz. geinstalleerd :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wat voor moederbord heb je ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Elephtera
ik heb nix veranderd aan de pc. hij heeft het prima gedaan altijd. en alle drivers zijn goed geinstalleerd.
mobo=msi k7t turbo2
geheugen=standaard geheugen da ze bij norrod verkopen.
ik ga zo het geheugen even testen

• Elephtera
geheugen is in orde

kan het de temperatuur zijn?
net 57 graden, hij wilde xp niet eens opstarten.
nu geklokt op 800mhz (133+6) en toen startte hij wel op.
huidige temperatuur weet ik ni, zal wel rond de 50 liggen, en zal ook nog wel zakken.

het is een amd athlon. die mag toch best 60 graden worden??