Mailserver op lokale PC (dus niet op server)

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb het volgende netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/broersger/netwerk.jpg

Op mijn PC (Suspicious) heb ik Sambar webserver geinstalleerd. Deze gebruik ik om eccp-puntjes op te vangen. Maar, hier wil ik ook een interne mail-server van maken. Zodat ik dus rechtstreeks naar pa&ma kan mailen, zonder tussenkomst van internet.

Mijn vraag: Kan dit, en zo ja, hoe moet ik dit doen. Of moet ik het dan toch op de server (RedHat Linux 7.2) gaan doen.

.edit
FF erbij zeggen dat ik dus het liefst de mailserver op mijn eigen PC heb (als het ff kan ook met sambar), omdat ik (nog) niet veel verstand van linux heb. Ben al blij dat ik mijn routing in orde heb :D

Verwijderd

Dit is inderdaad goed mogelijk. Ik weet niet ofdat er een mailserver in sambar zit. Persoonlijk zou ik me toch effe verdiepen in sendmail/postfix oid. Hier kun je alles mee en je hebt die pc toch dag en nacht aanstaan neem ik aan. Heb je ook het probleem niet dat je ouders niet meer kunnen mailen zodra jij je pc uitzet.

• sus

sus

Topicstarter
Mijn PC staat altijd aan, in tegenstelling tot de server. Die wordt elke avond door mijn ouders uitgezet. (Moet ik nog eens een oplossing voor vinden >:) ). Dat is dus een van de redenen waarom ik hem op mijn PC wil hebben staan.

FF kijken dus of er een mailserver inzit. Wat kan ik anders gebruiken als mailserver, die dan naast mijn sambar webserver draait (die heb ik nodig vanwegen een .cgi script, wat conflicten geeft met apache/IIS). Ik werk btw met winXP

Verwijderd

www.download.com
search --> mailserver

Daar zullen er echt wel een aantal tussen staan. Ik zelf heb goede ervaringen met Mdaemon.

• sus

sus

Topicstarter
Is dat een eigen mailserver? Ik wil dus een soort van 2e account, bv. SuspiciouS@bla.bla

Zodat, als daar een mail naar wordt verstuurd hij meteen bij mij terecht komt.

Als ik mdeamon start, wil hij nl. connecten naar een host. Maar die heb ik niet.

Verwijderd

Ik zou Mailtraq eens proberen...
Pagina: 1