Toon posts:

Exploderende CD's in AOpen CD-speler....

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb zinds kort een extra 50x cd speler van AOpen, zat ik laatst op me gemak me PC te reinstllen met die cd speler, hoor ik een knal uit cd speler en de scherven van de win98 cd (orgineel ;( ) vliegen me om de oren (niet allen bij mij maar ook bij me mama in de keuken -10 meter verder- (sindsdien heb ik dat ding niet meer gebruikt) AOpen zegt van niks te weten, iemand hier nog meer last van?? (produkt komt uit 2001 en AOpen is gestopt met het produceren van deze CD spelers)
.....help me, lag het aan CD??? of (stom) foutje van AOpen??

mzzl

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De 50x en 52x spelers van Aopen staan hier idd om bekend. Er zijn hier meerdere mensen die het hebben meegemaakt.
Het komt meestal door een CD die niet helemaal perfect meer is, en doordat de CD speler tehard opspint ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 19:16 schreef SH007 het volgende:
De 50x en 52x spelers van Aopen staan hier idd om bekend. Er zijn hier meerdere mensen die het hebben meegemaakt.
Het komt meestal door een CD die niet helemaal perfect meer is, en doordat de CD speler tehard opspint ofzo.
oke dan weet ik dat ook weer (bedankt Aopen, zal nog es iets bij jullie kopen), maar zou ik deze terug kunnen brengen denk je?? of zou dit niet onder de garantie vallen??

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 23:02
ik heb het ook een keer gehad.
Meteen leverancier gemaild, ik kon het opsturen en kreeg een nieuwe. Moet er wel bij vertellen dat ik terwijl de cd op volle toeren draaide, ik de pc een graad of 30 kantelde om in de zijkant te kijken. Maar dat deed ik heel voorzichtig, niet in één ruk.

Ik vind die hele 52x enzo nogal vaag worden, in de praktijk haal je dat nauwelijks. Het wordt tijd voor een 32x die die snelheid GEGARANDEERD haalt, dan zou ik die veel liever kopen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nooit last mee gehad (AOpen 50X). Noname CD's gebruik ik ook en die kwaliteit is dus brak. Nooit iets kapot gegaan....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 19:21 schreef 0siris het volgende:
Meteen leverancier gemaild, ik kon het opsturen en kreeg een nieuwe. Moet er wel bij vertellen dat ik terwijl de cd op volle toeren draaide, ik de pc een graad of 30 kantelde om in de zijkant te kijken. Maar dat deed ik heel voorzichtig, niet in één ruk.

Ik vind die hele 52x enzo nogal vaag worden, in de praktijk haal je dat nauwelijks. Het wordt tijd voor een 32x die die snelheid GEGARANDEERD haalt, dan zou ik die veel liever kopen.
oke, maar krijg dan een 50x cd speler terug?? doet ie dan niet precies hetzelfde?? (alleen heb ik die orginele cd niet meer om te testen, die ligt in stukjes, leuke puzzel voor me broertje!) anders kan ik heen en weer blijven rennen..

• TweakerNummer
  • Niet online

Kenwood True 72X :)

Die gebruiken meerdere CD-ROM lasers geloof ik om zo 62X te halen of iets dergelijks. Niet echt 72X, maar toch aardig in de buurt. Overigens heb je ditzelfde effect bij CD-ROM branders. Dit komt omdate je de binnenste tracks niet zo snel kan lezen als de buitenste.

M.A.W. een 400 MB CD leest/schrijft ie zeg maar in 2 minuten, maar een 800 MB CD leest/schrijft ie dan in 5 minuten. Het heeft dus niet veel zin om een maat op te gaan geven die de ECHTE snelheid weergeeft, want die is er niet meer.

• TweakerNummer
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 19:23 schreef tvvanham2002 het volgende:

[..]

oke, maar krijg dan een 50x cd speler terug?? doet ie dan niet precies hetzelfde?? (alleen heb ik die orginele cd niet meer om te testen, die ligt in stukjes, leuke puzzel voor me broertje!) anders kan ik heen en weer blijven rennen..
Lees dit topic eens: [topic=508606/1/25]

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb ook zo'n 52x a-open geval, op een asus p2b-f mbo (ata 33) met een PIII 700 en win xp prof, en ik moet zeggen dat ie met audio cd's een lekkere 35x :P haalt, en met data cd's boven de 40x, dus dat ding is snel zat en snap ik niet wat sonnigen van jullie zitten te klagen, (dat zal wel aan mij liggen)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 19:29 schreef Petergr het volgende:
ik heb ook zo'n 52x a-open geval, op een asus p2b-f mbo (ata 33) met een PIII 700 en win xp prof, en ik moet zeggen dat ie met audio cd's een lekkere 35x :P haalt, en met data cd's boven de 40x, dus dat ding is snel zat en snap ik niet wat sonnigen van jullie zitten te klagen, (dat zal wel aan mij liggen)
Snelheid intereseerd me niet echt (een beetje spel vereist maar 4x tot 16x en dat haalt ie wel) maar dan nog ik heb geen zin om een orginele win98 cd opnieuw te kopen....dus liever een fatsoenlijke cd speler dan een kaisnelle!!

• TakTiX
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Win98 CD is niet zo interessant, je betaalt toch vooral voor de licentie, nieuw cdtje kan je al voor heel weinig inslaan. Het probleem is bekend, al 3x meegemaakt het afgelopen jaar (bij anderen niet mezelf })) maar ik heb lekker alles LiteON genomen, nooit geen problemen, en het is idd garantie al 3x teruggestuurd, nooit problemen mee gehad.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

dan zou je eigenlijk voor een ultraplex 40 van plextor moeten gaan, (is wel scsi en niet ide)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

DIT VALT ONDER GARANTIE! BEHALVE WINDOWS 98SE CD!

• SH007
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 19:40 schreef gotties het volgende:
DIT VALT ONDER GARANTIE! BEHALVE WINDOWS 98SE CD!
Je hoeft echt niet zo te schreeuwen hoor!

Verwijderd

Nou ben ik half doof :)
die Aopen 52 cdrom spelertjes waren echt :r

Traag , Moeite met bijna elke cd , Cd wou er niet meer uit oid
:)

Liever mun LGs en Acers

Verwijderd

SCSI:
Plextor: UltraPlex 40TSi. 40 speed, gemiddelde snelheid 32x.
(Getest bij mij.)

IDE:
TEAC: CD540E. 40 speed, gemiddelde snelheid 31,4x.
(Getest bij mijn oom.)

Als mij Plex het mocht begeven, ga ik zeker voor de TEAC. Een DVD heb ik niet zoveel aan, want ik heb geen DVD's...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In een van mijn RA2 CDs is een barst gekomen met zo'n 52x aopen speler. WS gemaild en nieuwe CDs gekregen.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 20:23 schreef Dannyke het volgende:
Nou ben ik half doof :)
die Aopen 52 cdrom spelertjes waren echt :r

Traag , Moeite met bijna elke cd , Cd wou er niet meer uit oid
:)

Liever mun LGs en Acers
ik heb een Aopen 52x cd-rom spelertje, maar die bevalt tot op heden prima hoor. geen problemen mee.

[sub] /me klopt dit wel ff af [/sub]

• Vorkie
  • Niet online
ah nog een slachtoffer.... ik heb hier ook nog een zakje liggen met 98secdstukjes ;)

in un 52x Aopen Cdspeler. maarja. goedkoop is duurkoop. was blij dat ik nog 4backups had gemaakt van win98 (verveling_

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:18
Op zondag 02 juni 2002 21:21 schreef FirePower het volgende:

[..]

SCSI:
(Getest bij mij.)
Haal ik ook met mijn plextor 40x12x40 brander (audio+data), plextor is echt de beste qua cdroms en branders

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:19 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

ik heb een Aopen 52x cd-rom spelertje, maar die bevalt tot op heden prima hoor. geen problemen mee.

[sub] /me klopt dit wel ff af [/sub]
laten we zeggen dat je nog geluk heb :)

en t was zeer verstandig ut ff af te kloppen

Strax doe je een cd er in en Bats kapoet :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Is het zo'n blanko Aopen CD-speler, want die hebben wel meer kuren, zeker de 50x.
Die weigeren nog wel eens dienst om het maar subtiel te zeggen.
Exploderende cd's komt in meerdere merken cd spelers voor.
Maar die Aopens willen ook nog wel eens weigeren dicht te gaan, of juist open te gaan en meer van die dingen.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:25 schreef Dannyke het volgende:

[..]

laten we zeggen dat je nog geluk heb :)

en t was zeer verstandig ut ff af te kloppen

Strax doe je een cd er in en Bats kapoet :)
ach ja. we zien wel wanneer ie er mee op houdt
;)

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Heb ook al een klantje gehad met een exploderende CD in een 52x LiteOn. Was een CD-Retje...

Spelertje kon je weggooien...

drs. Kama

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Op zondag 02 juni 2002 22:26 schreef cobratbq het volgende:
Is het zo'n blanko Aopen CD-speler, want die hebben wel meer kuren, zeker de 50x.
Die weigeren nog wel eens dienst om het maar subtiel te zeggen.
Maar die Aopens willen ook nog wel eens weigeren dicht te gaan, of juist open te gaan en meer van die dingen.
heb van laatst bij mycom a-open dvd speler gehaald, deed er een cd in en wilde opeens meer open gaan :( opnieuw moet rebooten.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

dat had ik ook met mijn aopen cdrom speler toen was mijn mp3 cd verfuckt :(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Topicstarter
thnks meese, wordt dus aopen mailen, en dan maar hopen dat ik er een terugkrijg..........(zou ik die aopen cd speler moeten terugbrengen denk je???)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op zondag 02 juni 2002 21:21 schreef FirePower het volgende:

[..]

SCSI:
(Getest bij mij.)

IDE:
TEAC: CD540E. 40 speed, gemiddelde snelheid 31,4x.
(Getest bij mijn oom.)

Als mij Plex het mocht begeven, ga ik zeker voor de TEAC. Een DVD heb ik niet zoveel aan, want ik heb geen DVD's...
Toeval? Heb zelf ook Plextor en TEAC . Allen in SCSI uitvoering. De TEAC's bevallen mij beter eerlijk gezegd. CD's waar de Plex niks mee kan (gebeurt weleens ja) lezen de TEAC's wel. Soms met moeite maar ze doen het wel! waar de Plextor het 100% laat afweten.

Plextor ondertussen verkocht (32x). De teac cd (16x) en brander 24/6/2 hou ik lekker. Lekker stil en lekker betrouwbaar ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb een 56x Aopen cd-rom speler en heel soms als ik er een cd in stop geeft ie een knal maar de cd blijft wel heel gelukkig, eerst dacht ik dat ik hem er misschien verkeert in had gelegt dat ie m net niet goed pakte maar daar ligt het dus niet aan.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op zondag 02 juni 2002 19:21 schreef TweakerNummer het volgende:
Nooit last mee gehad (AOpen 50X). Noname CD's gebruik ik ook en die kwaliteit is dus brak. Nooit iets kapot gegaan....
Ik heb ook een AOpen 50x gehad en heb er ook nooit een exploderende cd meegehad.
Alleen hield de AOpen het er voor gezien precies 2 weken na het verlopen van de garantietermijn, dat was minder.

De AOpen maakte trouwens een kl*re herrie.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Slik, ik wou net een Aopen cd-rom speler gaan kopen.
Dat doen we dus maar ff niet...
Weet iemand een ander goed merk?
Ik hoorde laatst hele goede verhalen over Lite-on.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb het zelf ook gehad met een A-Open CD-speler. Nu een LG en nergens meer last van. Maar het was wel ff schrikken paar maanden terug, toen mijn CD-speler ineens een harde knal uitblies en niet meer open ging. Toen ik hem toch open forceerde, vond ik allemaal stukjes CD terug, die ook in het loopwerk verstopt waren...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• robbert
  • Registratie: April 2002
Op maandag 03 juni 2002 17:15 schreef Xfile het volgende:
De AOpen maakte trouwens een kl*re herrie.
Die K*t aopen dingen maken idd een k*t herrie, mijn broertje heeft er ook een in zitten maar als die bezig is moet die zijn muziek 2x zo hard zetten >:)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ja, ik heb het ook een x meegemaakt. Was op een Lan op school, en 1 van de cdromspelers daar liet een Red Alert 2 ceedee (ook origineel) ietsjes te hard draaien. Het betrof ook een Aopen speler.

hier de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000686.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000687.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000690.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000691.jpg

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:00 schreef Rolex het volgende:
Ja, ik heb het ook een x meegemaakt. Was op een Lan op school, en 1 van de cdromspelers daar liet een Red Alert 2 ceedee (ook origineel) ietsjes te hard draaien. Het betrof ook een Aopen speler.

hier de plaatjes:

[afbeelding]
[url="http:// <a href="http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000687.jpg"]http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000687.jpg[/url][/url] " target="_blank">[afbeelding]</a>
[url="http:// <a href="http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000688.jpg"]http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000688.jpg[/url][/url] " target="_blank">[afbeelding]</a>
[url="http:// <a href="http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000689.jpg"]http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000689.jpg[/url][/url] " target="_blank">[afbeelding]</a>
[url="http:// <a href="http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000691.jpg"]http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000691.jpg[/url][/url] " target="_blank">[afbeelding]</a>
[url="http:// <a href="http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000692.jpg"]http://members.chello.nl/~j.redczus/test/IM000692.jpg[/url][/url] " target="_blank">[afbeelding]</a>
de tering he. ziet er niet zo best uit. Maar alleen de onderste link doet het niet :(

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op maandag 03 juni 2002 19:03 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

de tering he. ziet er niet zo best uit. Maar alleen de onderste link doet het niet :(
Ik zat te kloten met de tags, een spatie teveel, is al opgelost

• Xfile
Op maandag 03 juni 2002 18:27 schreef psmeets het volgende:
Slik, ik wou net een Aopen cd-rom speler gaan kopen.
Dat doen we dus maar ff niet...
Weet iemand een ander goed merk?
Ik hoorde laatst hele goede verhalen over Lite-on.
Ik heb nu een Sony CDU5221 (52x).
Een hele stille en snelle cdromspeler.
Hij kostte EUR 45,00 bij HACOM.

• yogy
Op maandag 03 juni 2002 19:20 schreef Xfile het volgende:

[..]

Ik heb nu een Sony CDU5221 (52x).
Een hele stille en snelle cdromspeler.
Hij kostte EUR 45,00 bij HACOM.
Bij Alternate kost ie 39, maar ze hebben daar ook een Asus, die ook 39 is, is er iemand met Asus cd-rom speler ervaringen? Ik heb een Asus moederbord, en daar ben ik er tevreden mee, als hun cd-rom spelers net zo goed zijn, dan ga ik daar voor!

Verwijderd

Ja ik heb een 50 of een 52 spd van ASUS en ook een A-open 56spd maar die ASUS maakt een veel rustiger geluid en qua performance hoef je geen A-open te kiezen want die ASUS is minstens zo snel.

• yogy
Ik denk dat ik toch maar voor de Asus ga. 'k weet het nog niet helemaal zeker, wil nog wat ervaringen horen, misschien ga ik wel voor een deeveedee speler.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
heb ik vorige week ook gehad bij een klant met een compaq server behoorlijk lullig... zal morgen even foto's posten, staan op het werk....

• Xfile
Op maandag 03 juni 2002 19:44 schreef psmeets het volgende:

[..]

Bij Alternate kost ie 39, maar ze hebben daar ook een Asus, die ook 39 is, is er iemand met Asus cd-rom speler ervaringen? Ik heb een Asus moederbord, en daar ben ik er tevreden mee, als hun cd-rom spelers net zo goed zijn, dan ga ik daar voor!
Ik heb de Sony bij HACOM gekocht, omdat de winkel om de hoek zit.
Bij eventuele gebreken loop ik even naar de winkel en ik heb goede ervaring met de service.

Bij Alternate weet ik dat niet zo, plus dat er EUR 13,50 verzendkosten op de EUR 39,00 komt.
Tel uit je winst.

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey, dat heb ik vorig jaar met mijn 52x AOpen ook ongeveer gehad. Lekker aan het diablo spelen, en ineens allemaal errors, CD eruit, zit er van het midden tot de helft een scheur :(. Weg Diablo. Was verder niks met de cdspeler aan de hand. Later Diablo2 weer opnieuw gekocht. Ik speel dus een Diablo versie van 180 guldenpiek :)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 23:14
Ik heb een aopen 50x en ik ben er echt heel tevreden mee, hij haalt vaak dik boven de 40x en ik heb er nooit fouten mee gehad (tot nu toe iig ;) )
Nog geen enkele cd die knalde of het helemaal niet goed deed. Dus ik hou het mooi bij deze speler. Pas als ie de cdroms om mijn oren gaat gooien dan koop ik een ander :P

Wèh zedde gij??

• yogy
Het gaat me niet om de cd's die knallen (ik heb 1 'echte' cd, en die is van Win 95a >:)), Maar dat dan ook meteen je hele cd-rom speler naar de kl*te is. En ik wil niet zo'n vliegtuig motor naast me hebben staan. Ik las dat je de Asusen ook langzamer kan laten draaien. Als je 'm dan op 32 of 40 speed zet heb je een mooi rustige cd-romspeler.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
Op maandag 03 juni 2002 19:00 schreef Rolex het volgende:
Same here, Aopen 52x, mijn originele starcraft CD zag er ongeveer net zo uit :'(

Terug naar winkel, nieuwe Aopen meegekregen. Maar wel een CD kwijt. En altijd drie meter bij mijn PC vandaan gaan staan als ik het ding gebruik :) i.v.m. rondvliegende splinters.

Whatever

• Sfynx
  • Niet online
Ik heb de A-Open 50x CD-ROM speler, en vooralsnog geen prolemen. Dit in tegenstelling tot de 48x CyberDrive die in de PC van me pa zit >:) Ik gezellig een spel over het netwerk spelen vanaf een kopie op CD-R van m'n originele game... 10 minuten verder opeens een keiharde knal uit de speler... nog ff bijkomend van de schrik snel die speler opengedaan, kwam de CD er in twee mooie stukken uit... precies doormidden :P bleek die CD-R al een piepklein scheurtje in de middenring gehad te hebben voordat ie erin ging (kwam m'n broertje me achteraf nog even vertellen, hij had m laten vallen ;)) En op 48x gaat dat blijkbaar al mis... Speler werkt nog prima overigens... dit bevestigt het feit dat ik lekker door moet blijven gaan met spelen vanaf kopietjes van m'n dure CD's...

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 23:17 schreef Havocnl het volgende:
Ik heb een aopen 50x en ik ben er echt heel tevreden mee, hij haalt vaak dik boven de 40x en ik heb er nooit fouten mee gehad (tot nu toe iig ;) )
Nog geen enkele cd die knalde of het helemaal niet goed deed. Dus ik hou het mooi bij deze speler. Pas als ie de cdroms om mijn oren gaat gooien dan koop ik een ander :P
Als de cdroms om je oren vliegen is misschien wel te laat. :-)

Verwijderd

Heb het zelfde gehad met een pioneer dvd/cdrom speler type 106 of 108 dacht ik . dacht eerst dat mijn voeding het was zo een haarde knal gaf dat, doe ik het cd laatje open toen maar weer snel dicht gedaan :) cd was dus ook in 1000 stukje geslagen. was net 3 maanden oud ,en om geruild voor een aopen mij benieuwen hoelang deze het vol houd ;)

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn ASUS. Ik ben over gestapt van mijn Aopen 48spd naar ASUS door de vele kuren die Ap-open heeft. Hij is wel 10 weken weggeweest en was nog niet gerepareert?

Ik vroeg om een goede CDROM-drive maar geen aopen. DIe verkoper stond me gek aan te kijken en zei dat ik hier dan niet tevreden over zou zijn maar gaf me een ASUS en BEN WEL TEVREDEN!!!
Dus laat je niet tegenhouden. Het geluid is ook veel minder dan die aopen dingen.
Pagina: 1